♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2009

Av Debora Persson - 16 februari 2009 09:32

Ja, det blev ju bio igår iallafall. Tittade på Valkyria. Karin hade  ju sett den så kollade med henne om den var bra, och det tyckte hon, hon somnade bara en gång med.

Så den skulle det bli. 

Men först skulle vi käka. Blev mat på Sir Tobeys. Inte världens bästa matro, eftersom dom just då skulle visa fotbollsmatch. Min man blev glad iallafall.

Blev fläskfilé för min och min mans del. Fanny och Ronja käkade grekisk sallad. Gott som fan och mätt som fan drog vi bort till bion.

 

Hade det inte varit så förbannat kallt där inne, (satt och skakade hela filmen) så var den bra. Men lite förlång med kanske? Satt sen och väntade på den skulle närma sig sitt slut. Två timmar var den. Ochär det då nollgradigr så är det svårt att sitta still och koncentrera sig på något i två timmar.



Efter det vatt klockan mycket för en som jobbat sen 9.00 så det blev hem och sova direkt.


Av Debora Persson - 15 februari 2009 17:00

Jobbat idag- tur jag bytta min tid med A för hade aldrig pallat jobba till 18 idag. Helt slut. Och så har man mött på världens trevligaste människor med. Eller inte. Fattar inte hur att så mycket folk i Malmö kan vara så otrevliga.

Inte ens folk man hatade i Karlshamn var så otrevliga. Här ska folk bara ha och ha och skiter sen i vilket.


Väl hemma nu iaf. Härligt. Käkar flingor.

Blir bio sen och käk ute. Men har problem med vilken film vi ska se och vart vi ska käka. Alla vill inget och olika. Så får la se hur det blir då.


Av Debora Persson - 15 februari 2009 07:57

Inget roligt att stiga upp så här tidigt. Men det kunde varit värre.

Men imorrn är jag ledig igen. Och kommer inte ta några som helst samtal som angår jobb.

Jag ska vara ledig.


Idag får jag dessutom göra min egen frukost. Mindre kul det med. Så nu är det lika bra att sätta igång så vi kommer iväg till jobbet med någon gång.


Av Debora Persson - 14 februari 2009 21:16

Hatar våra nya grannar ovanför oss.

Jävla dunk varje dag. 

Spräng basen så man slipper höra den 24/7.

Av Debora Persson - 14 februari 2009 20:51

En helt vanlig lördag känns det som. Jobb och hemmakväll.



Jobbar i stort sett hela dagen.Stängningen gick la sådär. Fick göra det mesta själv. Lagom kul. Men kom ifrån i tid iaf. Även om det kanske ser ut som Jerusalems Förstörelse.

Kunde dessutom byta bort några timmar imorrn. Istället för att sluta 18 bytte jag med A så jag får sluta 16.30 istället. Kan man komma ihåg om han vill byta sen, för jag kommer inte byta tider om folk inte kan ta mina tider. Men några vänliga själar finns det.


Och tur är ju det, eftersom imorrn ska jag, min man, Fanny och Ronja på bio. Käka något gott innan det med.

Så skönt att komma ifrån jobbet lite tidigare. Inte kommit fram till vilken film vi ska se. Jag vill se Fredagen den 13:e, men de verkar inte alla vilja. Den nya med Brad Pittan verkar ok, men vem pallar att sitta i en biosal i tre timmar?! Desstom kan jag garantera att jag kommer somna isf om vi måste se den. Tre timmar är ju rena somnmedlet.

Nej, lite skräck hade väl inte skadat??


Blev hämtad av min man. Åkte hem och gjorde tacos. Åt som en gris. Mätt som en gris.

Melodifestivalen på detta och det kan inte bli mycket bättre! Eller jo, låtarna var ju inte de bästa. Vad har hänt?

Någon var väl okej men va fan. 

Får la se vem som vinner. 




Av Debora Persson - 14 februari 2009 08:42

Sjukt trött. Även om jag har sovit massa timmar i natt. Men ändå vaknat 40 gånger pga att jag trott att klockan ringt, kände väl att jag sovit tillräckligt eftersom jag väntade på att klockan skulle ringa. Kunde visserligen somna om varje gång.


Arbete idag. 10.30-18.30 Jippi Just nu känner jag att jag inte skulle bytat tid utan jobbat 9-15 istället. Men men.


Roligt att Kalle och Vilma ska flytta ihop nu:)

Trist att pendla för hennes del men de löser väl sig. Kalleponken får la skaffa körkort och köra sin brud vart hon vill sen.



Ikväll är det Melodifestivalen igen. Inget man får missa även om röstningssystemet suger.

Till det blir det taccos.


Göra mig klar nu till jobbet.




Av Debora Persson - 13 februari 2009 18:33

Idag har varit en slapp dag verkligen. Fanny kom ner en runda innan hon skulle åka hem, sen har det varit lite tv för mig, Sally har bråkat med mig och med Bosse. Jag har städat lite. Dammsugat lite. Sovit en och en halv timme.


Sen kom min man hem och gjorde mat.

Tänkte jag skulle glo på de lokala nyterna nu, men får se på Stockholms lokala nyheter. Skumt och jag bryr mig inte om hemtjänstens äckliga mat som dom klagar på.


Vi ska snart åka till affären och sen ska jag hänga tvätt.


Av Debora Persson - 13 februari 2009 09:30

Ledig idag och skönt som fan eftersom det var rena cirkusen på jobbet igår.

Skulle aldrig tagit stängningen kände jag sen.

Men ska fan inte ta andras tider mer nu förrän folk vill ta mina när jag vill vara ledig.

Sista jag bytt är nu på lördag. Istället för att sluta 15 så tar jag stängningen. 

Idag ska jag bara ligga och jäsa. Känns ju inte som om det är fesdag direkt. Och särskillt inte när man jobbar hela helgen. 


Vaknade 4 i morse när min man puttade undan mig för jag hade nog puttat ut han längt ut i kanten för när jag skulle lägga mig på min plats vatt den upptagen.

Där låg Sally och jäste. Brett ut sig som bara fan och låg på tvären med. Så efter det kunde jag inte somna om på länge.

Men tydligenn måste jag gjort det och nästa vakning blev när min mans alarm ringde. Somnade visserligen om direkt. Men i vilket fall har jag nog inte sovit så bra i natt.


Nu kommer vi behöva en dator till. Skiten funkar inte när man ska ha i sladden till högtalarna. Det bara brusar sådär högt och jobbit. Det trillade ur en sak därifrån med.

Dessutom åkte den i backen när kattfan bråkade och jag hann inte rädda den.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards