♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 23 juni 2010 18:19



Faktiskt så har vi inte gjort så mycket idag.

Plockat lite och diskat men Maximilian har krävt all uppmärksamhet idag.

Det är ju hans dag idag.



Man ser den lilla tanden:)




Han hittade en servett. en minut senare var den både halvt uppäten och sönderriven i en miljon bitar...

   


Mitt gull

 

Av Debora Persson - 23 juni 2010 09:49

  Idag blir min lilla lilla Maximilian hela 9 månader.

9 månader?!

Tänk vad tiden går snabbt!

9 månader, så länge bodde han i magen med.    

273 dagar har han funnits hos oss.


   

Av Debora Persson - 22 juni 2010 18:41


 

     

Av Debora Persson - 22 juni 2010 15:40

Även idag har varit en lugn dag. Vid elvatiden åt Maximilian lunch och jag hann knapp ta av honom haklappen innan han däckade så trött som han var.

När han vaknade tog vi på oss och bagav oss ut i det fina vädret. Gick en runda inom affären och köpte våtservetter till lilleman.

Havvägs hem började det självklart att regna. Fick öka takten för att inte bli dyngsura och när vi väl kommer hem så försvinner alla moln och det blir hur soligt som helst. Så typiskt. Men nu är det moln framme igen så lika bra att hålla oss inne resten av dagen.

Maximilian vildingen själv har först dragit och rivit i gardinerna så hela gardinstången rasat ner och sen har han även trillat ner från soffan igen. Ser inte ut att bli någon bula men han är röd på hela pannan.

Han totalvägrar att sitta still. Sitter han mot förmodan stilla så pillar han på något som han inte får pilla på. Nyss satt han stilla och tyst, men det var för att han satt och lekte med min mobiltelefon och tuggade på den. Busunge.

Han är ju snabb som en vessla så man hinner inte med vad han pysslar med.

Nu klättrar han på mig så får ta och sätta oss på golvet och leka lite.

Av Debora Persson - 20 juni 2010 17:24

Fattar ni vilken liten goseunge vi har?!


Här är han helt nyvaken och kolla in frisyren han fått på sidan!


Man smälter mest när man tittar på det lilla trollet.


 

Av Debora Persson - 18 juni 2010 20:51

Min son gör mig lycklig. Lyckligast i världen vill jag lova!

Vad hade vi gjort, om vi inte hade haft honom här hos oss nu?

Han förgyller vårt liv helt enkelt.


   

Av Debora Persson - 18 juni 2010 19:00


Dagen har vi som sagt tillbringat i Mörrum hos Fia som kom och mötte oss på när vi steg av tåget.

Gick till affären och handlade lite frallor mm innan vi gick hem och fikade. Maximilian låg och sov i vagnen och vaknade efter att vi fikat.

Då blev det lek och bus på gräsmattan.

Fia bor även granne med tre hästar (och även en massa tältande tyskar) men de blev Maximilian rädd för så dom var inte så roliga att titta på. 

Att äta mosad banan var mycket bättre!

Efter ett tag så tog vi på oss och gick mot tågstationen igen för hemgång.

Sista biten fick vi springa eftersom vi inte kollat upp när tåget skulle gå, men visste på ett ungefär så vi hörde på håll när högtalaren började prata så då sprang vi. Fia fick hjälpa till med att klicka rätt när vi skulle köpa biljett, men när vi väl gjort det insåg vi att när högtalaren gick igång att den sa att tåget var försenat 12 minuter.

Maximilian sov, men när vi hoppat på tåget vaknade han igen eftersom där satt en annan mamma med två barn som gärna fick skrika hur mycket de ville.


Mys i solen


Hela munnen full med banan!

   


Tant Fia matar!

   

Som vanligt skämmer hon bort Maximilian med presenter:) Han tackar, bockar och bugar. Han tillägger även att muggen stämmer in på honom precis:)

 

Idag ringde jag även till vårdcentralen för att höra hur Maximilians prover gick. (jag skulle ringa idag, fredag efter klockan 13.00)

Men efter att ha suttit och väntat i en halvtimme så blev jag idiotförklarad eftersom hon i luren sa att det faktiskt var totalt omöjligt att hans prover kommit idag om vi lämnade de i onsdags.

Sen började hon gå igenom provernas resa.  

" de skickades till sjukhuset klockan 13.00, sen skickades de till Lund och var där kanske ca 16.00, sen tar det minst 2 dygn för proverna att bli klara, och därför förstår du väl att vi inte fått svaren redan nu... Men eftersom det är helg nu så ska han ju inte till dagis ändå..." sa hon..

Klart han inte ska till dagis.

Men det hade ju varit trevligt om vi kunde få något mot hans ögon innan måndag.

Jag skulle iallfall ringa efter 13.00 nu på måndag istället.

I morse kunde han inte heller öppna sina ögon.. :(


Har fått hem mina foton som jag beställde från resan och från Kalleponkens student.

Fick ena paketet igår och andra idag. Igår när mannen satt och tittade på korten så sa jag ändå att de såg stora ut, men de tyckte inte han.

Idag skulle jag sätta in dom i albumet men insåg att 90% av bilderna var för stora! Inte många kort som var i rätt storlek, de andra var för stora! De är för långa så får inte plats i albumet..

Nu får jag köpa ett album och klistra in bilderna själv.

Visserligen blir det finare att göra det så men ändå... fel storlek.. :(



Har lyckats få en bild på Maximilians tand nu, på bildens syns den knappt men det gör den i verkligenheten:)

  Vår lilla apunge!  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards