♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 8 juli 2010 18:27

Maximilian fick tag i ett glas med vatten innan,

och han fattade precis hur han skulle göra med det men han fick ett plastglas istället.

Han drack och drack jättebra, dock så hamnade hälften av vattnet utanför så han var dyngsur efteråt men lika glad för det:)


 

Av Debora Persson - 7 juli 2010 18:19

Mannen var rastlös och tog Maximilian bort till lillasyster för att fika i solen utanför hennes.

Jag stannde kvar hemma och fixade.

Har gjort galet mycket idag faktiskt. Så jag är nöjd.

Ikväll blir det inte mycket roligt.

Min tvättäkta halvtysk ska givetvis heja på tyskland i fotbollen.

Så får väl se vad som kommer att ske, jag ska försöka rösta bort fotbollen mot en film. Kommer dock förlora skulle jag tro.


Mannen hejar på tyskland ikväll,

och Maximilian hejar på Manchster United.

 

Av Debora Persson - 7 juli 2010 13:59

Idag har vi lekt och övat på att gå!


     

Av Debora Persson - 6 juli 2010 11:45

Vilken natt...                                    (En lång historia jävligt kort.)

00.00 gick vi och la oss ungefär.

00.30 telefonen ringer.

Ligger sen vaken en timme och inväntar ett samtal

som inte kommer så somnar om istället.

03.30 telefonen ringer igen.

03.40 jag får asa mig upp ur sängen, klä på mig, bli på dåligt humör och asa mig ut till lillasyster och kompis samt min mamma.

05.00 vaknar Maximilian och skriker.

08.00 vaknar Maximilian igen och pratar med oss, dags att stiga upp.


Dessutom har jag vaknat 1000 ggr utöver dessa och svurit över att jag fortfarande sover med duntäcke.

Förbannat varmt blir det så kanske dags att byta ut dunet nu.. Men tidigare har jag kunnat sova med det täcket året om.

Jag är trött idag.


Idag är det heller inget vidare väder heller men det gör inget. Vi har tusen miljoner saker att pyssla med här hemma. Ser nästan ut som jerusalems förstörelse här hemma.


Idag kom även Maximilians andra tand upp!

Den sitter brevid den första han har.

I mitten på nedre käken.

Det firar han med att käka upp sina gosedjur.


 

 




Av Debora Persson - 5 juli 2010 23:21

Hemma från en toppen helg i blekinge nu.


Sist jag skrev var i lördagskväll och då satt vi hemma hos Oskar och grillade.

Och givetvis glodde på fotboll. Det enda snacket i det huset den kvällen var fotboll och mobiltelefoner. Både mannen och Oskar har de där nya mobilerna för mannen fick sin nya häromdagen så de satt de och lekte med när det inte var fotboll. Kul.


Igår, söndag tillbringade vi vid mörrumsån.

Till och med jag badade! (Tog en timme efter jag gått i vattnet till att jag doppade mig till halsen en millesekund och sedan flög jag upp ur vattnet, även det på en millesekund)

Vi gick en sväng i Karlshamn, grillade med Maximilians farmor och farfar och sen gick vi en runda i Mörrum med innan vi satte oss i fryshuset och glodde på Beckfilm.


Idag, måndag så var vi vid ån och badade.

Jag tog ett lika snabbt dopp som dagen innan.

Var inne i stan en sväng och gick och sen blev det ån igen med Oskar innan vi begav oss till min mamma.


Nu är vi hemma och ska glo på film så orkar inte skriva så mycket. Bjuder på bilder istället!


                      



Karlsson har semester och har köpt sig en hängmatta!

  Tage satt i trädet och väntade på att hängmattan skulle bli ledig..


Kalleponken och Maximilian

 

Av Debora Persson - 1 juli 2010 20:40

   


Får bli två bilder från igår eftersom jag inte har ett skit vettigt att skriva idag.

Av Debora Persson - 30 juni 2010 20:41

Trött efter denna dagen. Har iallfall fått en hel del gjort.

Lillemans rum ser mycket bättre ut nu och så är även födelsedagspresent fixad. Är dock inte helt klar med den men snart så.. :)

Syrran har varit här ikväll med och ätit middag med oss. Khaled lämnade henne idag för en vecka i Tunisien och efter maten så åkte hon till Sölvesborg igen.


En sak är säker- Maximilian har exakt lika lite tålamod som sin mamma. Och lika kort stubin.

Han kan sitta och leka lugnt med sina leksaker på golvet. Snurra på hjul och annat man kan snurra på är favoriten. Det kan han sitta med läääänge och väl innan han tröttnar. MEN, om han till exempel råkar ha ett finger eller andra handen (som han inte snurrar med) i vägen så hjulet inte kan snurra blir han vansinnig direkt och antingen slår leksaken i golvet eller kastar iväg den. Lilla gullet. Det ser jätte roligt ut.



Nu blir det lugnt och antagligen en film innan läggdags.

Av Debora Persson - 28 juni 2010 22:15

Vilken perfekt dag!

Vi åkte bland annat till Babyproffsen för att se om vi kunde hitta en barnvagn till vår älskade.

Och där stog den och väntade på oss!

En Orange Emmaljunga Scooter 2010!

Jag är så nöjd med den!

Och snygg är den med.

Mycket finare än på nätet när vi såg den där.

Mycket finare i verkligheten. Det fanns den orange och svart inne men vi var som sagt kära i den orange fina vagnen.

Så den blev det. Den följde med oss hem. Den är hur underbar som helst att köra. Inte alls lika bökig som den vi hade innan. Denna är lätt som en plätt och bråkar inte alls. Stora hjul på den och stänkskydd. På sufletten är det lucka så vi kan se vad Max pysslar med bland annat...

Vi är tokkära. Maximilian verkar helnöjd med den med... :)


Premiärturen gick galant!

   

Efter vi köpt vagn och kört den lite så begav vi oss hem till lillasyster för att gosa med Sally. La oss på en filt utanför en stund så vi slapp åka hem till lägenheten.

Kom sen på att vi kunde åka hem till Sölvesborg eftersom vi ändå inte kunde få plats med tre vagnar i källaren så kunde vi åka hem till mamma för att lämna Algots gamla och visa upp vagnen för delägaren :)

Så hemma hos mamma tillbringade vi kvällen. Vi hann ut och gå en sväng med Algot och Maximilian badade lite i poolen innan det bjöds på middag!


Min glada prick.

 


Sally

 


 


Han lovade dyrt och heligt att han inte hade ätit gräs...




  


        


Först välling och sen spela psp med morbror!

   

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards