♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 13 juli 2010 17:33

293 dagar har du funnits hos oss ♥


 

Av Debora Persson - 12 juli 2010 21:19

Det är Maximilian som förgyller våra dagar.

  


 

Av Debora Persson - 12 juli 2010 15:31

Herregud vad varmt det är ute! Och inne!

Går inte vara någonstans längre. Men man ska inte klaga. Hellre så här än så vi hade i vintras, eller hur?!


Vi tog en sväng in till stan innan, först hämtade vi ut lite paket på posten som vi har beställt, sen fick vi hem en vällingburk från Sempers.

Behövdes verkligen eftersom vi hade en stor klupig i glas innan som man inte ens orkade asa med sig när man skulle iväg så man fick lägga över välling till en annan mindre burk och ja, det var rätt bökigt. Nu kan vi ha denna hela tiden.

I stan gick vi en liten runda, det var folk men inget mer. Långt ifrån Östersjöfestivalen. Förstår inte vad folk gjorde i stan eftersom det inte fanns något att göra eller titta på. Sen blev vi akut hungriga och törstiga och höll mest på att dö så blev till att åka hem.


Hade funderingar på att först åka ut till Ivön(?) eller att åka till Mörrum men beslöt oss för att strunta i båda.

Vi blir hemma ikväll, bjussar Khaled på flintastek när han kommer hem från jobbet ikväll och sen blir det väl en runda in till stan igen för att se om de har vaknat till liv där då.


Nu ska vi ta och vila för vi är otroligt slöa.

Kom just på att vi glömde köpa fläkt som vi skulle så får se om vi kan göra det senare innan vi hinner dö.

   

Av Debora Persson - 11 juli 2010 21:49

Det ösregnar, åskar och blixtrar ute nu. Kan behövas för att släppa lite på det väder vi haft. Får hoppas bara det är fint väder ute i morgon för då har vi planer som kräver bra väder.


Jag gick och la mig för snart en timme sedan. Är riktigt trött men kan inte sova och mannen glor på fotbollen. Så min lilla rosa dator skickades in hit till mig i sovrummet så jag kunde roa mig med den. Vet inte om jag ska stiga upp igen och glo på film när fotbollen är klar. Kanske somnar innan dess.

Mitt lilla hjärta ligger och sover sedan länge.

♥ Mest av allt hade jag velat lägga honom brevid mig i våran säng så jag hade kunnat ligga och snusa på honom resten av natten. Han gör mig hel del pojken. Kärleken till ens barn går verkligen inte att beskriva. ♥

Det gör ont i mammahjärtat hela tiden. Är han glad så får man ont i hjärtat av det för man blir så lycklig av att se honom så och när han är ledsen så får man ont i hjärtat för man tycker synd om honom så blir man olycklig. Han ska ju inte behöva vara ledsen. Inte in pojk inte!

Herregud så mycket jag älskar honom.


Och herregud vad åskan smäller här nu! Tänk vad roligt om åskan hade slagit ut tvn och fotbollen. Final idag med va? Skönt kan man tycka, att sporten försvinner men ICKE. Det är väl en massa friidrott snart kan jag tänka mig och sen är det hockey och är det inte det så är det garanterat något annat!


Nej, om man skulle försöka ta och sluta tänka och stänga av både hjärna och dator och försöka sova?! ( kanske inte, det är någon idiot precis utanför som gasar på med sin trimamde motorcykel!)

Av Debora Persson - 11 juli 2010 12:03

Bilder från när vi var nere vid Mörrumsån i fredags och tittade på ankorna.

         

Av Debora Persson - 9 juli 2010 07:52

Vi har ordentliga sovproblem här hemma.

Varje gång Maximilian ska sova så bara skriker han..

Kommer aldrig till ro.

Ibland kan han somna och 2 minuter senare vaknar han till och då blir han klarvaken.

Oftast är han jättetrött så att han bara skriker i sömnen.

Då vill han varken ha napp eller flaskan. Han totalvägrar att sova nu för tiden. :(

När han väl har somnat kan han mest skrika hela natten (i sömnen)  



Idag var vi iallafall uppe 07.20 Vi ska ta och äta frukost och packa innan vi ska bege oss.




Ska åka och handla åt pappa på biltema och sen ska vi till Karlshamn för att åka hem till Alex, Simon och lilla Hugo

(alex är ju dessvärre inlagd på sjukan igen) för att lämna en nappflaska och pappas prylar. Hoppas såklart på att få träffa lilla Hugo med. =)



Sen ska vi oxå bege oss till Mörrum för att hälsa på Maximilians kusin som fyller år

om några dagar och fira honom lite.

Antagligen, om jag känner mannen rätt så blir det ett dopp i ån med..Om vädret blir bättre, ser rätt taskigt ut nu faktiskt..:s

  monligt och grått.



Sen senare så åker vi hem till min mamma så vi kan bege oss tillsammans bort till Hällevik för att hälsa på gullelillebror som befinner sig på Hällevikslägret.

Får se hur han trivs där, det är väl en vecka kvar på lägret tror jag. Minns när jag själv var där. Många herrans år sedan.

Jag hade definitivt hemlängtan!

12 dagar är lång tid när man är så liten.

Och så lärde jag mig busvissla ;)



Det är väl så dagen kommer se ut i stort sett. Vi sover ju hemma hos mamma till i morgon med eftersom Maximilian ska umgås med sin mormor själv i morgonkväll.

Han ska sova där medans vi åker hem utan bebis och umgås med vänner och sen är det dags för Kristianstadsdagarna.

Tycker fortfarande vi är duktiga med bortlämnande av honom, detta blir bara tredje gången vi gör det (min födelsedag, midsommar & så i morgon).



Nu är det dags för frukost och sedan får vi se om vi kommer iväg i tid, ligger rätt rejält efter tidsschema :)


 


Av Debora Persson - 8 juli 2010 20:51

Fick bilder från min käre far innan från när han var här nere och hälsade på när K fyllde 20 år.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards