♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 3 maj 2010 19:47

Gokväll.

Magsjukorna håller i sig.

Den enda som är bättre är Maximilian den busen.

Han är mycket piggare och gladare men är fortfarande inte helt okej. Vi vuxna håller på att dö nästan.


Trots allt så testade Maximilian pottan idag!

Gick ju hur bra som helst och han gjorde det han skulle, både ettan och tvåan och han tyckte det var jätteroligt att sitta där.

Satte han där sen en andra gång men då bara läste han reklamblad och så tramsade han bara och tillslut trillade han av pottan och då var det inte lika roligt längre.

Skulle vara skönt om Maxontaxon blev blöjfri tidigt.

Minns jag inte fel var jag blöjfri vid 12 månader på dagarna och 18 månader helt och hållet.

Tror det var samma sak för mannen när det gäller blöjorna...

Så får väl satsa på samma sak för Maximilian :)


Min duktiga pottkille!

   


Nu blir det soffläge igen. Ska lägga mig i soffan och ligga där resten av kvällen och tycka synd om mig själv och mina pojkar!

Av Debora Persson - 1 maj 2010 17:23


Lördagsgodis.

Lite Ben&Jerry´s glass med jordgubb och cheesecake var visst inte helt fel för min lilla sjukling.

Väldigt gott tydligen:)


 

 

 

Av Debora Persson - 1 maj 2010 14:43

Min lilla gosse när han hälsade på farmor och farfar igår!


   



Just nu ligger han helt utslagen i sin babysitter efter att ha varit iväg och handlat, det var ju så många som skulle stanna och titta på honom, le och säga Åhhhhh idag så det tog nog på krafterna :)


   

Av Debora Persson - 1 maj 2010 08:45

God morgon.

Här hemma har vi varit uppe sen innan 07.00 idag. Mammas lilla älskling är fortfarande inte bra. Spyr som en fontän, vill inte äta eller dricka och så gör han nummer 2 heeeeela tiden.

Galet att det kan komma så mycket ur ett sånt litet barns kropp fast han varken äter eller dricker.

Lite får vi ju i honom men det är knappt det.

Efter att ha gjort nummer 2, två gånger på mindre än en timme så att vi tilloch med fått byta kläder på honom båda gångerna så ringde jag sjukvårdsupplysningen eftersom jag inte tror det är tänderna längre.

Nu är det iallafall vätskeersättning som gäller tills han kan behålla maten.

Vilket jäkla jobb, en tsk ersättning var tredje, fjärde minut hela tiden tills han behåller det.

pyyy. Gick det inte skulle vi ringa tillbaka. Gick det så skulle vi börja ge honom lite mosade morötter och hans favorit, äppel!


Nu sover han iallafall. Stackarn var så trött att han inte gjorde annat än att gnugga sig i ögonen för en stund sedan.

Nu ligger han och sover hos far sin.


Onödigt inlägg märkte jag nu. kul.

Av Debora Persson - 30 april 2010 09:37

Maximilian gjorde mamma glad igårkväll när han kunde sitta själv rakt. Innan har han bara suttit hopkurad som en säck potatis. Nu sitter han fint. :)

Han tar armarna till hjälp för att hålla balansen så de vevade han en del med för att kunna hålla sig uppe :)


   


Mys i säcken blev det med:)

   

Av Debora Persson - 29 april 2010 23:30

Rätt så seg efter denna dagen. Känns som om jag jobbade 24 timmar istället för 5½ timmar..

Men nu är jag hemma iallafall. Lilleman sover i sin säng. Sovit har han tydligen gjort sen klockan 19..

Helst skulle jag vilja väcka honom och pussa massa på honom men man ska inte väcka en björn som sover.. Kanske jag kommer slå lite extra hårt i dörren, hosta lite extra högt eller råka nysa högt för att han kanske ska vakna :)

Pratade med mor min innan om dagis. Om man skulle gå till dagiset vi sökt för att checka in innan så man vet hur där är om han skulle få en plats där. Ska även söka ett annat dagis med till honom som ligger borta där K bor. Tydligen ska det vara ett montissori-dagis och de är rätt bra faktiskt. Algot gick montissori när han var liten. Där har de allt anpassat för de små storlekarna. Mini i allt. De fick sitta på riktiga stolar, äta med riktiga bestick och tallrikar, miniminitoaletter och handfat mm. Allt i minimini. Jag hade praktik där en gång och på stora avdelningen hade de mattehörna där de fick lära sig räkna och skriva. De hade uppradat på hyllor längs väggarna med djur och från vilka världsdelar de kom ifrån och massa sånt.

Fast jag vet inte, det kanske dom har på alla dagis nu? Men vad jag minns från mitt dagis hade vi typ bara en jättestor bokhylla med papper och pennor typ och i ett rum en jättebokhylla med träklossar och ett litet kuddrum..

Är det så fortfarande så ska man väl klart välja montissori...


Det värsta med att jobba stängning och att sen behöva pendla är att plötsligt är klockan för mycket redan innan man kommit hem.. Blir väl ett avsnitt av dh nu och sen läggdags. Måste rota igenom kylen med efter något ätbart för jag skulle kunna äta en hel älg nu känner jag. Och älg är det sista jag skulle kunna äta annars!



 

Av Debora Persson - 29 april 2010 10:32


bilder från igår, trots febern så var han en aning glad



     


Av Debora Persson - 29 april 2010 09:15

Gomorrn.

Uppe klockan 8 idag. Maximilian hade ingen feber då iallafall så det var ju bra. Men han är fortfarande mycket gnällig. Det han äter och dricker kommer upp igen.


Idag är det arbete som gäller, men inte förrän 15.00 börjar jag så åker hemifrån 13.00

Har då hela förmiddagen på mig att fixa här hemma.

Idag ska det även vara 20 jäkla grader varmt ute! Och jag ska jobba.

Givetvis ska det bli kallare till helgen när man är ledig!

Inte hänga läpp för det. Om 33 dagar åker vi till Turkiet, där är det varmare.


 


Förresten vad är det jag hört? Att Idol-Eddie hade kommit ut som gay.

Nu finns det inte ens en liten chans längre.:(

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards