♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ○ Våra Prinsar ○

Av Debora Persson - 4 november 2012 08:00

Idag när mannen kom hem från jobbet 06:30 bad han mig stiga upp. Vi hade nämligen två stycken vakna små herrar som inte tänkte sova längre. Fy, så trött jag var men det var bara till att bita ihop och stiga upp. Nu ska jag fortsätta mysa med mina små prinsar och hoppas på att helgen kan vara över så snabbt som möjligt. ♥



 

Av Debora Persson - 31 oktober 2012 14:37

Idag startade vi dagen med en mammaträff med mammagruppen. Det blev en hel del barn som var med idag då syskonen inte får vara på dagis denna veckan eftersom det är höstlov. Maximilian lekte med sin kompis Rasmus och det var livat kan man säga ;) Tur de inte rev huset ;)

Efter ett par timmar med mammagruppen åkte vi och handlade lite snabb innan vi kom hem. Båda barnen däckade på vägen hem med och det är kanske inte så konstigt? :)


Vilmer sover fortfarande men vaknar nog när som helst skulle jag tro. Jag ska ta och fixa till lite här hemma med tänkte jag och sen ska vi ta det lugnt resten av dagen. Jag är dödstrött och det är gråmulet och kallt ute så vi kommer hålla oss inomhus och mysa istället.


Av Debora Persson - 16 oktober 2012 20:50

Idag och igår har varit riktiga lekdagar!

Igår kom Ida och Hampus till oss ju och idag efter dagis åkte jag, Maximilian och Vilmer hem till Sara och hennes två pojkar och lekte. Alla hade varsin lekkompis:)

Vi fikade och pratade massor och barnen lekte.

Vi hade jättetrevligt några timmar innan alla barnen var trötta och mannen kom och hämtade oss.


Vi åkte hem och åt middag och sen kom min lillasyster Karin och lillebror Algot hit med Henry. Maximilian fick födelsedagspresent av moster K som han såklart blev glad över! Toy Story Wiispel. De stannade inte så länge för sen var de tvungna att bege sig hem igen.


Trevlig dag med andra ord!



Av Debora Persson - 15 oktober 2012 16:56

I eftermiddags fick vi finbesök av Ida och hennes lille kille som är lika gammal som Vilmer.

Det skiljer ett par veckor på dom bara.

De var här och myste och fikade.

Småkillarna tyckte det var roligare denna gången med varandra än tidigare.

Kul att se att de är med så mycket mer nu :)

Tidigare har de inte brytt sig om varandra men idag var det lite roligare för dom.

De pratade och lekte brevid varandra.

Försökte stjäla varandras nappar... :)


De var hos oss och myste några timmar innan de begav sig iväg igen.

Då var alla barnen trötta och både Maximilian och Vilmer somnade efter besöket.

Myket lek och bus blev det iallafall! :)


 

Av Debora Persson - 15 oktober 2012 08:48

God morgon!

Jag och pojkarna är uppe nu.

Maximilian leker på golvet och Vilmer hänger vid soffbordet för där hade Maximilian lämnat en liten bit av sin macka så det står Vilmer och trycker i sig just nu.

Det är måndag och ny vecka har tågat in. Det känns som om vi har mycket planerat denna veckan så veckan kommer nog bli toppen! :) Har inte almanackan med i närheten och utan den har jag ingen koll på vad som händer och sker.

Man är lite som en guldfisk som lever för stunden men som gillar planering.

Idag är det lika grått och blött ute som igår. Det är verkligen höst nu! Mysigt tycker jag (förutom de dagar jag går till dagis för att hämta/lämna Maximilian).

Regnar det vill man sitta inne och mysa med en miljon ljus tända och skiner solen så är det hur härligt som helst att vara ute och leka!


Häromdagen var det strålande väder och då blev det lekplatsen efter dagis.

Mina små älsklingar älskar att gunga!!

     

Av Debora Persson - 8 oktober 2012 07:44

God morgon!

Jag och Vilmer är uppe och har varit i nästan en timme. Vaknade när mannen kom hem från jobbet. Han var duktig och slängde in tvätten i maskinerna innan han gick och la sig.

Jag gick och la mig 21:30 igår. Så jäkla tråkigt att sitta ensam hemma en kväll! Somnade strax efter 22. Vaknade vid 24 när Vilmer ropade på mig.

"Inte sova mamma!!!"

"Jooo sova! Det är för sjutton natt pojk! Då ska man sova!"

Dividerade en stund med Vilmer innan han tillslut fick lägga sig brevid mig och somnade efter en stund.

Vaknade sen vid 04. Vilmer sparkas och puttar ur mig ur sängen nästan. Maximilian ropar. Maximilian kissar.

Vilmer inte sova! Vilmer ska sova tycker mamma! I över en timme får jag vara vaken, har svårt att somna om. Pojkarna somnade om ganska snabbt.

Vaknar nästa gång av att mannen kommit hem och Vilmer är därför vaken och ska absolut inte somna om igen. Inte en chans.


Vad hände med de där nätterna som var?

Nätterna när mannen jobbade natt och båda barnen sova heeeela natten utan att vakna?


Nu ropar mitt stora hjärta på mig så nu ska vi snart ner och ta tvätten! :)


 

Av Debora Persson - 7 oktober 2012 07:21

Strax innan 22 igår somnade Vilmer igen.

Så det blev knappast så mycket ensamtid för mig ändå..

Vid 21 ropade Maximilian på mig.

Trodde att det var kört och att han skulle stiga upp nu men han var bara kissnödig och törstig.

Sen somnade han om.

Gick och la mig vid 22:30 och då vaknade Vilmer igen.

Lite välling i magen så sov han gott till 04..

Sen fick han sova brevid mig resten av natten!

När mannen sen kom hem från jobb vid 6:30 var Maximilian vaken och glad i hågen.

13 timmars sömn och han var klar med att sova!

Vilmer vaknade och det var bara att stiga upp och se glad ut.


Idag är det gympa för Maximilians del.

Av Debora Persson - 1 oktober 2012 20:42

Idag har vi haft besök av min pappa, Suss och farfars fru Sonja.

Jag skriver mer om det i morgon och om resten av helgen, ska fixa med bilder och sånt med först. =)


Ikväll tog vi iallafall en tur till travbanan där mamma och de andra var.

Maximilian ville åka häst och vagn så de var en lycklig kille när han fick åka vagn! Tilloch med jag åkte med ett varv runt banan och mot slutet satte sig även mannen i travvagnen efter att Maximilian tjatat på att få åka med pappa. Vet inte om han gjorde det villigt eller ovilligt. Förmodligen ovilligt.

 


Pojkarna fick fina kläder av min mamma.

Meningen var att de skulle få likadana kläder men det fanns inte få om de skulle ha likadana då hade Vilmer fått en tröja i stl 86 och det är på tok för stort för honom nu så han fick en fin dress och Maximilian fick en fin tröja. Jättefina färger med Bamses vänner på.

Maximilians tröja var dock lite stor den med så den ska vi in och byta till en lite mindre storlek :)

 


   


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards