♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ○ Våra Prinsar ○

Av Debora Persson - 31 januari 2012 20:07


♥ Mina fina älsklingar! ♥

     

Jag är glad att Maximilian tycker om sin lillebror så mycket som han gör! Att han hela tiden vill hålla och klappa honom. Innan han går till dagis på dagarna så säger han "hejdå bebis" och ger honom både puss och kram.

Han pussar och kramar ofta och när lillebror är ledsen kommer han och ger nappen till honom.


Förutom att han kallar Vilmer för "Bebis" så har han börjat kalla honom för "Boo" (som i lillebror).

Han säger "Hej Boo" och det låter så roligt!


   

Av Debora Persson - 29 januari 2012 21:00

Idag startade vi dagen med att gå till Maximilians gympa. Han var verkligen glad över att komma bort och få springa av sig igen. Han har tjatat om gympan sen den avslutades innan jul.

Det startade igen förra veckan men då var vi för lata för att komma bort till gympan.

         

Efter att vi gympat klart så var vi hemma en stund innan mannen skulle iväg och glo på hockey. Första gången jagar ensam med båda barnen såhär länge och det känndes som lite fel tajming då Maximilian fortfarande är på rätt taskigt trotshumör, Vilmer skriker och jag har ont i hela kroppen och känner mig lagom sjuk. Eller en början på att bli sjuk.

Och att Vilmer inte längre är den där tysta sovande killen längre har jag nu insett. Han har garanterat ont i magen. Somnar lättare när han ligger på magen och är väldigt gasig. Han har somnat på mitt bröst hela dagen och så fort jag lagt ner honom med förhoppningarna att kunna göra annat när han sover gick väl sådär. Två minuter efter jag lägger ner honom så vaknar han och skriker igen.

Fick ahn dock att somna på mage på en filt inne på Maximlians rum så vi kunde bygga med hans tågbana en stund innan det var dags att mata Vilmer.

Iallafall så har vi köpt miniform och hoppas på att det hjälper mot hans lilla mage.


    


Nu är mannen hemma iallafall. Jag hoppas på att det blir en lugn kväll för oss alla.


Av Debora Persson - 27 januari 2012 19:54

Det är tur man inte ropat Hurra än, men jag känner mig ändå lika deprimerad som jag var då Maximilian var lika liten som Vilmer är nu.

Vilmer har skrikit hela dagen och varit missnöjd med allt. Ja, sen igår egentligen. Jag hoppas hoppas hoppas att det bara är tillfälligt! Och även Maximilian har haft en av sina sämre dagar både igår och idag. Denna morsan är helt slut just nu och vill mest bara gräva ner mig under täcket en vecka.


   

Mitt hjärta trillade ute på asfalten idag och fick sig en ful fläskläpp. ;(

Han bet sig rätt rejält inne i munnen så han hade ont i munnen när han skulle äta middag.

 


Ikväll har vi Oskar på besök, vi har precis ätit middag och de har försökt fixa duschen på egen hand då de aldrig kom några och tittade på duschen idag heller. Jag har fått min lilla herre lugn och Maximilian leker med Oskar på sitt rum. Frid och fröjd med andra ord :)

Av Debora Persson - 27 januari 2012 09:38

Igårkväll fick vi känna på och påminnas om hur det var när Maximilian var lika liten som Vilmer fast lite värre då vi hade två gaphalsar här hemma istället för en.

Maximlian var på sitt sämsta humör och bara skrek och gnällde. Vilmer var på sitt sämsta humör och bara skrek och gnällde. Ingenting hjälpte mot dessa små killar. När den ena tystnat så började den andra och så höll det på hela kvällen fram till efter läggdags. Snacka om deprimerande men det kommer fler sådana kvällar, det kan jag garantera så det är bara att bita ihop. :)

Just nu är mina pojkar på gott humör iallafall. Maximilian och pappan härjar runt och Vilmer ligger brevid mig och sover.

Det kom inga gubbar igår och tittade på duschen så vi hoppas de kan komma idag eftersom det blev yttligare en översvämning idag. Det tyckte Maximilian var roligt och han fick för sig att han vill "duffa o bada". Lite fel tajming kanske för å bada.. :)

Av Debora Persson - 26 januari 2012 19:30

Min lilla älskling! ♥

 

Igårkväll blev det mys mellan brorsorna innan den större av dom skulle sova.

  

 

 

Vilmer

    

En ledsen Maximilian

   


 

Mamma & Maximlian♥

              

Av Debora Persson - 23 januari 2012 19:54

Igårkväll var det syskonmys inne hos Maximilian. Om han hade fått bestämma så hade Vilmer sovit hos honom på nätterna för varje kväll vi går in och säger godnatt till honom vill han ha lillebror ska stanna kvar inne hos honom och att jag ska gå ut.

Det är tur han gillar lillebror iallafall! :)

Han tar så bra hand om honom och varje gång han är ledsen så är han framme med nappen och ska ge honom, han pussar på honom, kramar honom och ska klappa honom hela tiden!


     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards