♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ○ Våra Prinsar ○

Av Debora Persson - 25 december 2012 13:13

I natt har vi sovit illa hela familjen.

Jag och mannen la oss ändå vid 22.30 tror jag och så fort vi lagt oss vaknade barnen om vart annat. Maximilian var ledsen på sitt rum och fick lägga sig mellan oss. Vilmer vaknar till och från hela tiden. Maximilian låg och snurrade och bad oss hela tiden bära honom, låg han i vår säng skulle han sen bäras in på sitt rum och var han på sitt rum så skulle han bäras in till oss. Varje gång man själv höll på att somna så vaknade något av barnen.

Tillslut fick jag lägga mig i Maximilians säng och sova brevid honom. Tog väldigt lång tid innan han kunde somna om och han var ledsen hela tiden. Men tillslut somnade han med. SJälv har jag sovit som en böjd kringla i natt. Att inte kunna räta ut sina ben när ma behöver det är jobbigt. Och Max har snurrat och snurrat med samtidigt. Många gånger funderade jag på att gå och lägga mig i min egen säng men var både för trött för att resa mig upp och dessutom hade säkert Max vaknat om jag gick.

Tack och lov vaknade ingen av barnen före 8.00 idag iallafall.

Tror det kanske blev lite för mycket igår för framför allt Maximilian. Tomte, mycket folk, många presenter som han inte hann packa upp och leka emd heller som han så gärna ville hinna leka med innan han somnade och allt det där.

Idag har vi iallafall packat upp de flesta persenter och byggt ihop dom så nu kan barnen leka så mycket de vill.

Öm en stund ska vi bege iväg till mannens syster iallafall sen har vi nog inte mkt mer planerat idag.

Av Debora Persson - 19 december 2012 19:00

Har fått tillsägning att uppdatera bättre och visa mer bilder! Börjar väl bli trååååkigt här inne nu så får väl skärpa mig =)


Idag har vi varit hos min pappa och firat lite jul.

Maximilian hade tur, tomten hade varit hos morfar och lämnat lite julklappar där redan innan julafton!

Vi fikade på ris a la malta och kakor. Kalle och Sofie var där också idag.

Det blev julklappsutdelning och Maximilian fixade utdelningen till alla.

 

Efter ett par timmar hos morfar och Suss var barnen nöjda.

Nöjda med sina julklappar och nöjda med att ha hälsat på morfar och Suss.

Även vi var nöjda såklart med våra julklappar! =)

Sen bar det hemåt igen då vi hade en annan tid att passa.

Men nu är vi hemma och ska äta lite kvällsmat innan barnen ska sova.



Av Debora Persson - 16 december 2012 08:39

I fredags begav vi oss iväg till Malmö.

Vi åkte och lämnade barnen hos min mamma vid 14.30 Det gick bra att lämna och inga problem med ledsna barn. Vilmer var lite gnällig men det var för att han var hungrig.

15.15 hämtade mannens bror och sambo oss och vi begav oss iväg.

När vi kom till hotellet i Malmö hade vi en stund på oss innan vi skulle iväg där vi bokat bord på Jensen's Bøfhus så då satte vi oss i baren en stund.

Det blev grillad kyckling, grillade grönsaker och pommes till middag.

Efter middagen gick vi ner till stortorget och tittade på Musikhjälpen en stund innan kvällen avslutades i baren igen.



 


   

Lördagen hade vi kunnat få sovmorgon när vi inte hade någora barn som kunde väcka oss.

Vaknade dock ändå klockan 06. Hade sovit jättedåligt på natten, legat och snurrat mest och vaknat många gånger. En hel del ljud var det också då vi bodde längst ner precis vid gatan mitt inne i city.


Vid 6.30 steg vi istället upp och gjorde oss i ordning för dagen.

Vi åt frukost vid 8 och sen efter frukosten gick vi och la oss igen en stund innan det var dags att åka.

Det blev fotbollsshoppen (såklart) där det inhandlades mössor till våra pojkar.

Sen begav vi oss till Emporia för lite shopping. Herregud så stort det är, och de har lika många rulltrappor som butiker. Den som inte blir förvirrad där inne är riktigt duktig måste jag säga!

Vi är i stort sett klara med julklapparna men hittade en födelsedagspresent till Vilmer, lite kläder till barnen som de ska ha vid jul, en julklapp till  mig och lite annat hittade vi ändå. Mot slutet när vi var där så var där så pass mycket folk att man inte ens ville gå där längre. Sjukt mycket folk och när vi skulle äta så fanns det inte en chans att man skulle få mat denna sidan jul om vi ställt oss i de köerna. Dags att bege sig hemåt istället.


Runt (?) var vi hemma igen ungefär.

Vi åkte för att hämta hem våra pojkar som jag höll på att sakna ihjäl mig efter men de var inte hemma då de var i Kristianstad med mamma och mormor så vi fick åka hem utan dom. Mamma fick komma och lämna pojkarna några timmar senare när de kom hem.

Även i fredags var de i Kristianstad då de var hembjudna hos moster Kakka på middag.

De hade iallafall haft det bra och varit snälla och duktiga. :)


Av Debora Persson - 14 december 2012 11:13

Äntligen fredag!

Och idag hade jag tänkt mig lite sovmorgon för första gången denna veckan men klockan 07 vaknade jag av att den liten Vilmer slog knytnäven i ögat på mig och sen valde han ut några hårstrån på huvudet som han satt och drog i. Lyckades somna om en liten stund innan det var dags att faktiskt stiga upp för då hade vilmer bestämt sig för att han inte skulle ligga och dra sig längre.


Idag ska mina små älsklinga övernatta hos sin mormor.

Jag och pappan ska tillsammans med pappans bror och hans sambo åka till Malmö. Bo på hotell, käka på restaurang och shoppa lite. Helt och hållet utan barn. Dom kommer ha det bra hos mormor, ikväll ska de åka till moster Kakka och bli bjudna på middag i hennes nya lägenhet hon precis flyttat till.
 Lägenhet och lägenhet, hon har flyttat tillbaka till studenternas lägenheter och det är inte mycket att hurra över. Undrar hur de kommer få plats där se, två barn och fyra vuxna (om man räknar med Algot som vuxen)


Igår var vi på kalas hos min mormor. Hon firade 70 år här på jorden.

Det bjöds på smörgårstårta (smörgårsar och korv för oss som inte åt smörgårstårta) och fika. Jag tog lite bilder men har inte hunnit tömma kameran på jättelänge så ska sätta mig ner och göra det i morgon eller på söndag. Men kalaset var trevligt iallafall. Vilmer var inte alls på kalashumör utan han var mer trött och gnällig men ville absolut inte sova. Tror minsann det är de där alla tänderna som är på väg upp nu.

Nu ska vi göra oss redo för ett barnfritt dygn!

Ha det bra!

Av Debora Persson - 27 november 2012 21:01

Även idag fick vi sovmorgon här hemma. Vilmer väckte mig strax innan 9 och Maximilian vaknade även idag 9:30. När jag vaknade insåg jag att vi var vääääldigt sena till dagis där Maximilian skulle vara klockan 09. Beslöt mig för att ringa dagis och säga att han fick stanna hemma idag eftersom han fortfarande sov och jag tyade inte stressa så där när alla var precis nyvakna.Det blev hemmamys!

Ikväll fick vi besök av Patricia som kom och fikade och myste med oss. Maximilian hade väntat hela dagen på att hon skulle komma så han var glad när hon kom! :)


Av Debora Persson - 23 november 2012 21:12

Idag har verkligen varit en trist dag!

Mann hade jobbat natt så medans han sov så tog vi andra det lugnt. Vilmer var inte riktigt på humör så honom fick jag bära runt på i stort sett hela dagen. Att sova hade han heller inte tid med är än 5 minuter.

När mannen vaknat blev det middag och han hann mysa en liten stund med barnen innan han fick bege sig till jobbet igen.

Han jobbar natt och eftersom det är helg blir det ett 12-timmarspass.


Nu sover iallafall Vilmer efter mycket om och men.

Maximilian är inte alls sugen på att sova och jag orkar inte bråka med honom om det men han leker iallafall på sitt rum. Han lägger sig sen när han är trött.

Varken Maximilian eller Vilmer har man kunnat lägga ner i sin säng när de skulle/ska sova när de är små.

Kolikbarn, ja då fick man gå runt och bära och båda har alltid somnat på bröstet eller i famnen. Det gick inte att bara lägga ner i sängen och tro att de ska kunna somna då. Nu har jag iallafall börjat lägga Vilmer i sin säng när han blir trött. Det blir mycket skrik men tillslut så somnar han faktiskt. Man får dock gå in och ge honom nappen ibland och lägga honom ner eftersom han alltid ställer sig upp och skriker.

Att gå på denna metoden när mannen är hemma funkar dock inte. Han tycker inte Vilmer ska ligga i sängen och skrika. Men det funkar ju.=)

  


Av Debora Persson - 16 november 2012 19:24

Idag har båda barnen löpt amok exakt hela dagen. De har varit riktiga små monster och tydligen har dom blivit döva med...

Men trots detta har vi lyckats ta en liten sväng på stan innan vi åkte och veckohandlade.

I affären bjöds det på kladdkaka och smörgåsar så pojkarna var nöjda och glada då iallafall

Vi håller också på att tvätta och jaga barn.

Maximilian lyckades lugna ner sig en stund och var konstnär då. Mer om det sen.

Tacos nu och sen är förhoppningsvis barnen trötta och villiga till att sova!

Av Debora Persson - 14 november 2012 19:36

Att försöka ta bra julkort är ingen lek...

Det var knepigt när man hade ett barn men när man har två barn så blir det ännu knepigare. Det hela slutade med trött mamma och trötta barn.

Efter ett par försök hade vi alla tre tröttnat och Vilmer ville hellre gosa ner sig med en flaska välling och Maximilian var mer intresserad av att göra konstiga miner när jag fotade så  det får bli som det blir :-)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards