♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ○ Våra Prinsar ○

Av Debora Persson - 13 maj 2012 22:28

Ikväll la sig Maximilian utan blöja igen. Vi hoppas denna natten går lika bra som i natt.

Min duktiga kille klarar att vara utan blöja galant!

  


Igårkväll var Vilmer inne och sa godnatt till storebror♥

 

Storebror matar lillebror♥

 

Myyyys♥

 

Av Debora Persson - 12 maj 2012 20:12

   

 

 

Maximilian hittade ett par simbrillor häromdagen. "BADA" skrek han.

   

Snart så vänder han sig! Han är så nära verje gång och man hör hur han kämpar och tar i när han försöker vända sig.  

   

Av Debora Persson - 7 maj 2012 13:07


Mammas lilla gullunge igår ♥

   

Mina små prinsar igår innan läggdags ♥ Maximilian vill gärna att lillebror ska sova brevid honom men det går ju inte. Lillebror är lite för liten än för det.

 

Av Debora Persson - 2 maj 2012 19:51

Mina morgonmys killar innan det var dags för Maximilian att bege sig till dagis idag.

Ser ni så mycket färg han fått i ansiktet, de senaste dagarna?!?


Idag är det en månad kvar tills vi ska döpa Vilmer!

Ett utomhusdop kommer det bli så vi håller tummar och tår för det perfekta vädret!

   

Av Debora Persson - 29 april 2012 21:11

Måste ju våga påstå att vi lyckats förbannat bra med denna pojkar!   


                                   

Av Debora Persson - 23 april 2012 21:42


Mammas stjärna. Gråtfärdig och trött innan middagen.

   

Hattkillen



Mammas gullunge

   


Nytattuerad och vacker som en dag. Idag skulle han nya tattueringar då de andra börjar försvinna. 4 stycken valde han ut och han är så stolt varje gång han får sig en ny tattiering och visar gärna upp dom.

 

Av Debora Persson - 11 april 2012 15:59

"Akta mamma! Jag passa Hilmer! Akta dej!!"

♥♥

      

Av Debora Persson - 10 april 2012 21:09

Anonym

Söndag 8 april 13:05

Fina namn dina pojkar har!
Vart kommer de namnen ifrån och vad hade ni för namnförslag om det varit flickor?



Tack!

Med Maximilian var vi överens om namnet direkt.

Både jag och Dennis älskar namnet så där var det inga diskussioner om namnförslag.

På ultraljudet visades det precis som vi trodde- det var en Maximilian! Namnet har vi inte fått från Zlatans unge som många tror, utan min lillebror Algot heter Maximilian i andranamn och sen han var liten har jag vetat att när jag får en pojk så ska han heta Maximilian!

Om Maximilian nu skulle blivit en flicka så skulle han fått namnet Millie. Det namnet var vi också helt överens om så där tänkte vi inte heller på något alternativ. Millie vet jag att när jag var 12 år gammal så såg jag en miniserie på tv om en tjej som hette Mille och sen dess så visste jag att när jag får en dotter så ska hon heta Millie! Tur jag har en karl som gillade mina namnförslag! :)


När jag vart gravid med Vilmer så visste vi inte om det skulle bli en flicka eller pojke.

Det var desto mer diskussioner denna gången vad gällde namn. Tjejnamnet hade vi visserligen klart från början, ingen Millie utan vi hade ett annat perfekt namn som jag inte avslöjar för den dagen jag får en dotter ska hon definitivt heta detta! Pojknamn var vi mer oense om.

Jag älskar namnet Valdemar men det gör knappast Dennis.. Men en vacker dag kommer jag få en Valdemar ;)

Vi hade massor med namnförslag. Vi ville inte ha något som var allt för vanligt heller och de flesta förslag vi hade var namn på bokstaven V.

När vi väl hade fått vår lilla prins så hade vi fortfarande inte bestämt oss för namn men de två namn vi hade med oss i bakfickan var Vilmer och Vincent. När vi kommit upp till BB så såg vi helt klart att det var en Vilmer vi fått och ingen Vincent. Helt och hållet en Vilmer!


Fina namn till fina pojkar  

    

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards