♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღVilmer 0-1 år ღ

Av Debora Persson - 21 april 2012 22:01

I morse blev det tidigt, jag hade som vanligt hoppats på att få sova 10 minuter längre än vad jag gjorde. Pojkarna är rätt bra på att vakna vid samma tid ungefär. Antingen vaknar Maximilian till och ropar på oss och då vaknar lillebror till eller så vaknar lillebror och skriker och samtidigt väcker han då Maximilian. Så var det idag. Algot sov lite längre men det gick såklart inte sova så jättelänge till för hans del heller. Maximilian var glad att morbror Algot var kvar när han vaknade i morse. Maximilian gillar verkligen Algot och ibland verkar det som om det är hans idol. Mellan Algot och Alexander är det 9 år. Alexander har länge varit Algots idol och Alexander har väl fått stå ut lite med att lillebrorsan, 9 år yngre alltid vill vara med och leka. Mellan Maximilian och Algot är det 9 år så nu får Algot veta hur det känns ;) Maximilian är iallafall jätteglad att Algot vill leka med honom och han delar gärna med sig med massor av kramar och pussar till Algot! ♥ Dessutom är ju Algot gudfar till Maximilian så oavsett så får hanstå ut med honom nu ;)

Egentligen skulle vi varit ute på lekplatsen idag men vi hann inte riktigt med det. När vi var klara med allt begav vi oss iväg för att lämna Algot hemma hos mamma och sen skulle vi bege oss iväg till pappa och Suss i husvagnen. Maximilian somnade i bilen så när han vaknade hos pappa var han lagom förvirrad. Han blev ledsen och trodde Algot satt kvar i bilen. Det tog lång tid innan han llugnat ner sig riktigt. När han hunnit lugna ner sig hjälpte han morfar att fixa ute i förtältet med allt som skulle byggas upp mm. Det tyckte han var roligt iallafall! :)

Vilmerherren anpassade sig rätt bra och lugn var han med. Nöjd. Sist pappa och Suss träffade lillebror så hade han jätteont i magen och skrek hela tiden så de tyckte ju det var roligt att träffa en nöjd och glad kille nu! :)

 


Att hjälpa morfar få ihop grejjer i förtältet var roligt! Synd att morfar inte hade en hammare bara, för Maximilian ville hammra och spika.

     

Lilla Vilmer hann med en powernap hos morfar i husvagnen!

 

Efter ett par timmar så var det dags att bege sig iväg på nästa besök. När vi kom till bilen sprang Maximilian fram till bilen, knackade på rutan och ropade efter Algot. Han trodde Algot fortfarande satt i bilen, stackarn. Ingen Algot i bilen, men nu skulle vi åka till Algot iallafall. Det är nämligen så att min käre storebror är nere på besök!!

Karln bor ju 120 mil ifrån oss så vi träffas ju definitivt inte ofta! Vi var såklart tvugna att träffa David. Vi har ju inte träffats sen nyår 2010 och då blev det bara en snabbträff innan han och tjejen skulle bege sig hemåt igen. Idag blev det bara en snabbträff med men vi hann träffas iallafall.

David fick träffa Vilmer för första gången och Maximilian har ju växt hur mycket som helt sen de träffades sist! ♥

   

Maximilian tyckte morbror David var en rolig prick!

Synd att de inte träffas ofta!     

   

   

   

Vilmer myser hos mormor en stund. ♥

    

Min duktiga älskling som ÄLSKAR att pussla satte sig med Bamsepusslet och fixade det galant på egen hand flera gånger. ♥

    

David och Maximilian. Maximilian leker med Pippigubbarna.

   

Algot och Maximilian

 

Algot som har sytt tavlan. Vet inte om han blev mutad när han gjorde den eller om han är seriös?

;)

 

Min karl.

 

Som vanligt...

 

              Maximilian tittar ut på hästarna                    Klappa kissemissen                                 

                       

Jag, mamma, Algot och Vilmer ♥

 

Det var så roligt att träffa David igen! Vi hoppas han och Viktoria kommer ner i början av juni på Vilmers dop. Han visste inte om de kunde komma men vi hoppas ändå såklart. Mest glad är jag för att pojkarna fick träffa sin morbror iallafall! ♥♥

Av Debora Persson - 18 april 2012 13:01

100 dagar älskling. 100 dagar.


 


Idag är lillebrodern i familjen 100 dagar gammal.

100 dagar känna som en evighet, att vi haft honom så länge hos oss och samtidigt så känns 100 dagar som ingenting. Det är ju bara dryga 3 månader lite plus.

Men ikväll är det 100 dagar sedan vår lilla prins föddes.

Älskade onge. ♥♥

     

Vi älskar dig ♥

Av Debora Persson - 18 april 2012 08:39

Efter besöket i djurparken i måndags så blev det hem en liten runda innan det var dags för ett besök på bvc för Vilmmers del. Idag var det även vaccination som gällde. Det gällde de där vanliga man tar vid tre månaders ålder, stelkramp, drifteri, kikhosta, HIB, polio och pneumokocker. Två sprutor blev det. En i varje ben.

Men först var det mätning och vägning som gällde. Han växer så det knakar min lilla älskling!

    

Efter vägningen och mätningen var det dags för det som gör så ont. Både på Vilmer och i mammahjärtat. Två sprutor, en i varje ben blev det och Vilmer tyckte inte alls det var roligt. Han blev så ledsen lilla gubben! Som tur var så gick det ändå över ganska fort.

Vi pratade och vi fick nya tider. Nästa gång är det läkarundersökning som gäller igen.

   

Av Debora Persson - 17 april 2012 22:35

Igår, måndag vaknade vi iallafall upp med solsken och perfekt väder!

 Solen sken och alla var på perfekt humör.

  

Vi hade bestämt träff med barnens faster Carina vid 11. Vi skulle bort till den lilla djurparken de har här borta.


Innan vi begav oss iväg så var det morgonmys för bröderna medans vi gjorde oss i ordning.

Maximilian är så mån om sin lillebror! Hjälper honom hela tiden! Ska bli kul sen när Vilmer blir äldre vad som händer då. Om de är lika bra kompisar då med. :)



                           


Det var väl inte så jättemycket djur på plats nu, men kommer kanske framåt när det blir ännu varmare?

Nu var det åsnor (dom gillade inte Maximilian, de lät så fruktansvärt när de "gnäggade" så dom var inte roliga..), det var lamor, massor olika höns och tuppar samt getter.

Roligast var ju hönsen tyckte Maximilian. Han härmade dom och matade dom med mariekex som han fick av personalen. Där var oxå en båt med vatten i som han tyckte var rolig att plaska i, och han var galet sugen på att hoppa i och bada själv. "BADA!" sa han flera gånger men fick hålla sig. ♥

Vilmer låg största delen och sov i vagnen under tiden. Det var väl sista stunden som han vaknade och ville vara med istället för att ligga och ha tråkigt i vagnen!

Av Debora Persson - 16 april 2012 21:28

Min älskade lilla lilleprins!

 

Av Debora Persson - 13 april 2012 21:15

... jo jag tackar jag.


Vilken dag det har varit idag.

Dagen började med att barnen vaknade lite tidigare än vad jag hade tänkt mig. Maximilian kom in och hoppade i sängen så det var bara till å stiga upp.

Jag gillar inte att gnälla på mina barn men idag har de varit gnälliga nått så fantastiskt mycket.♥

På eftermiddagen skulle vi iväg och hade därför tänkt att hinna städa innan dess men jag har inte gjort annat än att springa efter det ena barnet efter det andra.

Värst har det varit när Vilmer gnällt och jag försökt mata honom och Maximilian skrikit på mig inne i sitt rum och inte slutat skrika förrän jag kommit in till honom. Då har ju Vilmer börjat skrika och sen tar det en kvart att få honom lugn och uinder den tiden har Maximilian tröttnat och skriker på mig igen.

Vilmer behöver dessutom extra mycket lugn och ro när han ska äta annars äter han inte och börjar bara tjaffsa istället. Det är svårt att ge honom lugn och ro när han ska äta min lilla gubbe.

På eftermiddagen kom barnens farfar och hämtade oss, vi körde iväg och lämnade Maximilian hos sin farmor och sen åkte vi iväg till Vilmers akupunktur. I väntrummet satte han igång och skrika nått så fruktansvärt. Tillslut fick vi komma in och han fick sina nålar. Nålarna kände han som vanligt inte av men han skrek som en stucken gris ändå. Jag hörde inte vad bm sa till mig men vi fick två nya tider. Det behövdes tydligen fler besök. Jag trodde detta skulle vara sista gången men kanske lika bra att köra på några till ifall.

Hem och hämta Maximilian hos farmor och sen hem.

Lillasyster K och lillebror Algot skulle egentligen komma till oss ikväll och mysa. Tacosmiddag och övernattning. Nu blev K sjuk och det blev inget besök.

Jag och Maximilian fick sitta och äta tacos själva. Eller jag iallafall, jag och tramsnisse som tyckte det var roligare att leka med maten.

Jag hade aldrig klarat av att vara ensamstående till två ungar kan jag tala om för er. Man blir ju sönderstressad. Särskillt när barnen är på tråkigt humör. Man känner sig rätt så kass när man ska hinna med hemmet, man ska laga mat samtidigt som man ska försöka underhålla två barn. Idag har det inte varit lätt. Men vi klarade det!! Fast ena barnet fick vänta lite längre än det andra och tvärtom.

Nu är iallafall kvällen kommen, tyvärr blev det ju inte så mycket tacosmys för mig och lillhjärtat men nu sitter han inne på sitt rum och myser själv med Mamma Mu och förhoppningsvis ligger han i sin säng och håller på att somna. Vilmer han sover han med ibland. Så fort jag lägger ner honom vaknar han och gallskriker. I morgon kommer karln hem igen och då blir det lättare igen.

Jag har egentligen massor med bilder och videoklipp att lägga in men just nu tillåter inte mina barn det så det kommer imorgon. Nu ska jag ta hand om Vilmer igen.

Han har dessutom varit mer skriikig ikväll än på länge. Det är väl nålarna som gör det med eftersom det kan bli värre på kvällen när de fått nålar. Han har definitivt ont i magen igen ikväll!!

Av Debora Persson - 11 april 2012 13:08

Morgonmyskillen

Om en liten stund ska jag och min lilla prins gå och hämta den lite större prinsen på dagis.

Det blev knepigt i morse när vi skulle på dagis. Lite stressigt. Det var en bra stund sedan precis innan vi skulle gå som Maximilian satt på pottan men han sa hela tiden att han inte behövde kissa ändå. I sista sekunden innan vi begav oss slängde jag på honom en blöja ifall han skulle bli kissnödig på väg till dagis.

Det hade regnat i natt så Maximilian passade på att hoppa i varenda vattenpöl innan jag hann lägga ner Vilmer i vagnen och koppla på ståbrädan.

Väl på väg börjar det regna igen. Insåg då att regnskyddet var hemma någonstans.. Precis innan vi kommer till dagis öser regnet ner och stackars vagnen blir dyngsur!

Inga problem att lämna min herre på dagis alls idag.

Vi sprang nästa hem sen jag och Vilmer i regnet.

Nu har jag iallafall rotat i garderoberna och hittat regnskyddet så nu kan det gott regna om det vill sig. Regnfritt nu iallafall. Vi hoppas såklart inte att det kommer regna mer. Det är så tråkigt.

Maximilian sa i morse när vi var på väg till dagis att han ville ha sol så han kunde bada.

Det hoppas vi att vi kan göra snart!

   

       

Av Debora Persson - 10 april 2012 20:44

Efter att vi hämtat Maximilian på dagis idag så begav vi oss iväg för Vilmer skulle på sitt andra besök hos barnmorskan som gör akupunkturen på honom.

Hon satte snabbt nålarna på vår lille prins. Precis som förra gången så märkte han inte av sticken av nålen utan det som han tyckte var jobbigt var att hon höll fast handen på honom under tiden men det var inga problem.


Om man jämför hur allt var innan första besöket med akupunktur och nu så är det verkligen en rejäl skillnad!!

A1 betyder akupunktur besök 1. Innan det var det massor med skrik

(de två första veckorna med skrikschem är inte med här nu på bild).

Men man ser allt det röda är när han har ont i magen...

Efter A1 var det visserligen en hel del gnäll men han är som en helt annan bebis!!

Vilken skillnad det är! Vi ska dit på fredag med för ett allra sista besök. Mer än så behövs ju inte?


   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards