♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღVilmer 0-1 år ღ

Av Debora Persson - 18 februari 2012 19:49

Förutom att amningen går åt skogen så har även Vilmer passat på att utmana ödet hela dagen genom att skrika och inte alls vara nöjd för fem öre.

Exakt hela dagen har han hållit låda och haft ont i magen. Vet inte riktigt vad jag kan ha ätit idag som innehåller så mycket mjölk, så får väl ta och gå igenom det jag ätit(och drickit) för att se vad jag fått i mig.

Eller jag vet väl vad det kan vara och det är min latte jag dricker på dagarna. Det slog mig för en liten stund sedan att det måste vara den. Den innehåller ju mjölkpulver och mjölksocker eller vad det var... Hejdå kaffet. Nu får jag helt enkelt leva på vatten och bröd i fortsättningen, för det är väl inte mjölk i bröd?

  

Det positiva är ju att jag hittat en babygunga till Vilmer nu iallafall.

Så den ska min käre far åka och hämta imorgon åt oss! :)

En gunga som kan gunga i två olika hastigheter samt att den spelar ett antal melodier om man så önskar.

Hoppas lillkillen gillar den bara men det tror jag nog eftersom han föredrar att bli gungad nu.


Ikväll blir det lugnt i soffan för vår del.

Jag är inte alls pigg och mår mest inte bra. Melodifestivalen nu och mys i soffan.

Har varit igång idag trots allt. En vända i affären för att inhandla ett gäng blöjor till våra herrar. Och så har jag passat på att fylla lite flyttkartonger samtidigt som alla pojkarna tog en powernap.


Nu: Soffmys!

Av Debora Persson - 18 februari 2012 16:48

När jag väl börja känna att det där med amningen faktiskt börjar fungera bra utan att ta död på mig så vänder det där.

Usch i helskotta, mjölkstockningen är  inte långt borta känner jag. Varför jag??!

Det gör så ont så jag känner mest bara för att gå och lägga mig. Jag är glad att jag har en vän som heter Pumpen, den hjälper mig lite iallafall. Och jag är imponerad på mig själv som inte har gett upp för länge sedan. Så många gånger som ja velat ge upp detta jippo. Herregud jag är duktig.



  

Av Debora Persson - 16 februari 2012 21:07

Vilmer har ju blivit mycket bättre i sin mage sen jag slutade med mjölken.

Men ibland blir det ju att man får i sig sånt som innehåller mjölk och då får vi sota för det direkt. Han får ont i magen och jag man är inte långt ifrån ett psykbryt. Det är ju så synd om hjärtat!

Jag har ju slutat med att dricka mjölk och äta choklad, yoghurt och sånt men man kanske ska slopa osten och andra produkter man inte tänker på innehåller sånt som Vilmer får ont i magen av.

Vi har fått köpa hem mjölkfritt smör, grädde och mjölk.

Nu är ju inte den mjölkfria mjölken någon höjdare direkt, vet att jag köpte den när Maximilian var nyfödd innan jag gav honom ersättning. Har även provat mjölkfritt hos mannens föräldrar eftersom de dricker mjölkfritt.

Är inte jättetaggad till att dricka havremjölk men den blev iallafall köpt med chokladsmak så får hoppas den smakar lite bättre då. Att handla sådanahär specialprodukter, det är ju som en hel djungel! Finns så mycket olika specialare, mjölkfritt, laktosfritt, gluten, ägg och annat sånt.

Men blir lillprinsen nöjd så är jag nöjd.♥ Då kan jag stå ut med att vara utan mjölk! ♥


       

Ikväll har lillhjärtat haft ont i magen och han har inte kunnat sova alls   

Av Debora Persson - 15 februari 2012 09:03

Igår hade vi fullt upp hela dagen.

Först blev det ett besök hos bvc med Vilmer.

Vi vägde vår lilla herre och vikten ligger nu på 4520 g och längen låg på 56.5 cm.

Han växer och frodas vårt lilla hjärta♥.


Vi pratade lite om det vi brukar prata om.

Virrpanna som sköterskan är så får man ofta upprepa det man sagt förra gången eftersom hon glömmer vad man pratat om veckan innan.

Nu ville hon boka tid för läkarundersökning men den tiden bokade vi förra gången.

Hon frågade om miniform och magdroppar som vi pratat om flera gånger.

Mycket upprepning så det enda roliga är å se hur mycket Vilmer växer.


Undrar varför de flesta bvcsköterskor är så lika? De är nog utbildade att vara så aviga. Allt ska vara som det var för 100 år sen ungefär enligt dom. Fast hon vi hade i Kristianstad gillade jag för hon var någorlunda ung och kom ihåg allt man pratat om så det märktes att hon brydde sig iallafall. Hon vi hade i Malmö var en riktig hagga. hon fick en verkligen att känna sig som en dålig förälder. Hon gillade inte mig för jag inte kunde amma Maximilian, tvingade mig slänga upp brösten och visa hur jag ammade för hon trodde jag ammade fel och därför inte kunde amma.

Vi behöver unga bvcskötare.

Nästa besök blir om två veckor istället för nästa vecka eftersom han växer så fint och följer kurvan perfekt!


 

Av Debora Persson - 14 februari 2012 12:24

Lilla hjärtat



Nu beger vi oss iväg till bvc för vägning och mätning.

Vi vägde ju visserligen honom igår hos doktorn men jag har glömt vikten så blir kul å se ändå idag :)

Efter bvc ska vi hämta Maximilian på dagis.

Trist att barnen bara får vara på dagis så lite när man är mammaledig för Maximilian gillar verkligen att vara på dagis och leka!

Av Debora Persson - 13 februari 2012 21:22

I eftermiddags kom min käre far och farbror Thomas och hämtade våran bil så den kan lagas.

Med sig hade de en bil vi kan låna för ett tag. Denna är större så det blir lite enklare än den vi lånat av mannens mormor. Den bilen har ahr bara två dörrar så det har varit lite knepigt när man skulle in med barnen med.

Vi saknar vår bil iallafall så vi hoppas våran bil inte är för bråkig att ha å göra med.

Tyvärr hade pappa och Thomas lite bråttom och hann inte stanna så länge men de hann med en snabbfika iallafall.

Och Vilmer fick present, en dress med hängselbyxor och en body, hann inte ta kort på den. Och Maximilian fick lite pengar att stoppa i sin sparbössa. :)

Och som vanligt sov Vilmer så han var inte särskillt social mot sin morfar heller idag. ;)

Men Maximilian var glad att träffa morfar igen!! :)


Efter att pappa och farbror åkt så har vi bara tagit det lunt.

Mannen åkte och lämnade tillbaka bilen till sin mormor och Maximilian har myst på sitt rum medans jag och Vilmer myst i vardagsrummet.



Lillepyret sover som godast med snutten i ansiktet.

 


Resten av kvällen blir det soffmys.

I morgon ska Maximilian upp till dagis och vi ska till bvc med Vilmer. På eftermiddagen blir det ett besök hos mannens föräldrar och senare åker vi hem till min mamma som bjussar på hemmalagade hamburgare. Och så ska Maximilian bada lite bubbelpool. Varje gång vi varit hos mamma har han velat bada men då hade inte varit läge och eftersomm vi inte har badkar för tillfället får han bara nöja sig med dusch här hemma så i morgon tänkte vi att killen självklart ska få bada ju! ;)

Av Debora Persson - 13 februari 2012 18:45

Ett besök på barn-och ungdomsmottagningen var bokad idag för Vilmers del.

Vi har ju väntat i fem veckor på detta besöket då vi på BB upptäckte det han har på benet. Det syns ju knappt utan det det bara känns.

Vi fick komma in till doktorn direkt.

Vilmer vägdes och passade på att bajsa två gånger.

Doktorn undersökte honom och kollade på benet.

Han sa att det bör vara ett födelsemärke han har på benet.

Oftast är ju födelsemärken bruna eller iallafall lite mörkare men det finns även hudfärgade som Vilmer har.

Eftersom det inte syns så kan man inte dokumentera med foton sa han men det ska iallafall följas upp på bvc och även när läkaren är på besök på bvc i fortsättningen så vi har lite koll på det ändå.

Tur det bara var ett födelsemärke och inget annat som kunde varit allvarligare.


När det gällde Vilmers lilla mage och mjölken så har han ju blivit bättre i magen och då ville läkaren att jag skulle fortsätta avstå från mjölken så mycket jag bara kunde och det betyder då att jag ska börja äta kalktabbletter varje dag så både jag och Vilmer får i oss det vi behöver.


Annars såg allt fint ut med vår lilla herre och vi kunde lämna sjukhuset.

Vi åkte till Mörrum för att hämta Maximilian som lekt hemma hos sin faster.

De hade varit ute och lekt i snön, åkt pulka och varit på lekplatsen. En nöjd kille med andra ord! Vi stannade kvar hos faster en stund och fikade. Vilmer sov hela besöket så det blev inte mycket pussande med honom direkt.

Maximilian slog på nosen då han trillade ner från stolen när vi fikade.

Hela näsan är röd på honom. Två minuter senare trillade han ner igen men då med bakhuvudet före istället. Maximilian otur för hjärtat.

Men lekt och haft roligt hade han iallafall haft för det tog inte två minuter i bilen förrän han hade somnat!


     

Av Debora Persson - 12 februari 2012 21:40

Man dör lite varje gång man får ett leende tillbaka när man pratar med lillebror ♥

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards