♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Mannen, Myten Legenden på besök!

Av Debora Persson - 21 april 2012 22:01

I morse blev det tidigt, jag hade som vanligt hoppats på att få sova 10 minuter längre än vad jag gjorde. Pojkarna är rätt bra på att vakna vid samma tid ungefär. Antingen vaknar Maximilian till och ropar på oss och då vaknar lillebror till eller så vaknar lillebror och skriker och samtidigt väcker han då Maximilian. Så var det idag. Algot sov lite längre men det gick såklart inte sova så jättelänge till för hans del heller. Maximilian var glad att morbror Algot var kvar när han vaknade i morse. Maximilian gillar verkligen Algot och ibland verkar det som om det är hans idol. Mellan Algot och Alexander är det 9 år. Alexander har länge varit Algots idol och Alexander har väl fått stå ut lite med att lillebrorsan, 9 år yngre alltid vill vara med och leka. Mellan Maximilian och Algot är det 9 år så nu får Algot veta hur det känns ;) Maximilian är iallafall jätteglad att Algot vill leka med honom och han delar gärna med sig med massor av kramar och pussar till Algot! ♥ Dessutom är ju Algot gudfar till Maximilian så oavsett så får hanstå ut med honom nu ;)

Egentligen skulle vi varit ute på lekplatsen idag men vi hann inte riktigt med det. När vi var klara med allt begav vi oss iväg för att lämna Algot hemma hos mamma och sen skulle vi bege oss iväg till pappa och Suss i husvagnen. Maximilian somnade i bilen så när han vaknade hos pappa var han lagom förvirrad. Han blev ledsen och trodde Algot satt kvar i bilen. Det tog lång tid innan han llugnat ner sig riktigt. När han hunnit lugna ner sig hjälpte han morfar att fixa ute i förtältet med allt som skulle byggas upp mm. Det tyckte han var roligt iallafall! :)

Vilmerherren anpassade sig rätt bra och lugn var han med. Nöjd. Sist pappa och Suss träffade lillebror så hade han jätteont i magen och skrek hela tiden så de tyckte ju det var roligt att träffa en nöjd och glad kille nu! :)

 


Att hjälpa morfar få ihop grejjer i förtältet var roligt! Synd att morfar inte hade en hammare bara, för Maximilian ville hammra och spika.

     

Lilla Vilmer hann med en powernap hos morfar i husvagnen!

 

Efter ett par timmar så var det dags att bege sig iväg på nästa besök. När vi kom till bilen sprang Maximilian fram till bilen, knackade på rutan och ropade efter Algot. Han trodde Algot fortfarande satt i bilen, stackarn. Ingen Algot i bilen, men nu skulle vi åka till Algot iallafall. Det är nämligen så att min käre storebror är nere på besök!!

Karln bor ju 120 mil ifrån oss så vi träffas ju definitivt inte ofta! Vi var såklart tvugna att träffa David. Vi har ju inte träffats sen nyår 2010 och då blev det bara en snabbträff innan han och tjejen skulle bege sig hemåt igen. Idag blev det bara en snabbträff med men vi hann träffas iallafall.

David fick träffa Vilmer för första gången och Maximilian har ju växt hur mycket som helt sen de träffades sist! ♥

   

Maximilian tyckte morbror David var en rolig prick!

Synd att de inte träffas ofta!     

   

   

   

Vilmer myser hos mormor en stund. ♥

    

Min duktiga älskling som ÄLSKAR att pussla satte sig med Bamsepusslet och fixade det galant på egen hand flera gånger. ♥

    

David och Maximilian. Maximilian leker med Pippigubbarna.

   

Algot och Maximilian

 

Algot som har sytt tavlan. Vet inte om han blev mutad när han gjorde den eller om han är seriös?

;)

 

Min karl.

 

Som vanligt...

 

              Maximilian tittar ut på hästarna                    Klappa kissemissen                                 

                       

Jag, mamma, Algot och Vilmer ♥

 

Det var så roligt att träffa David igen! Vi hoppas han och Viktoria kommer ner i början av juni på Vilmers dop. Han visste inte om de kunde komma men vi hoppas ändå såklart. Mest glad är jag för att pojkarna fick träffa sin morbror iallafall! ♥♥

 
 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

23 april 2012 19:18

Är det bilder från ny huset? För det är ju jätteläckert! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards