♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Maximilians 4-årskalas ♥

Av Debora Persson - 28 september 2013 20:18

Idag hade Maximilian barnkalas och de bjudna var hans kompisar på hans avdelning på dagis.

Perfekt start nu när han börjat på nytt ställe och ska lära känna många nya kompisar.

Vi hade hyrt ett ställe för att slippa ha kalaset hemma.

Till vår hjälp hade vi lillasyster Karin, lillebror Algot och Danne. Karin var lektant, Algot hjälpte till med det mesta och Danne var kökshjälp ;)

När alla barnen hade kommit så bjöd vi på korv med bröd. Därefter blev det lek och sedan presentöppning. Efter presentöppningen var det dags för fika och då bjöd vi enklast på glass, maränger, bullar och kex. Eftersom det var både allergi mot mjölkprotein och ägg bland barnen så var det enklast med glass :) Vi sjöng för födelsedagsbarnet och efter vi fikat så hade Karin hittat en skattkarta och barnen fick bege sig ut för att leta reda på skatten och dess ledtrådar. För varje ledtråd de hittade fick de ett uppdrag/lek att göra för att få nästa ledtråd och tillslut var det dags för skatten och den var såklart gottepåsarna. När barnen fått sina godispåsar var kalaset över och jag tror både föräldrar (de som var med) och barn var väldigt trötta! :)


En otålig Maximilian väntade på sina kompisar!

   

Stora lillebror.

   

Vi sjunger för födelsedagsbarnet.

 

Vilmer är ute på skattjakt.

 


Nästa helg har vi ett kalas till då släkt och vänner ska fira vår 4-åring.

Så kommande vecka blir det mer bakning och kalsfix! :)


Maximilian fick massor med fina presenter av sina kompisar. Bland annat piratsaker, smålego, Vem Där-spel, troll, tatueringar, godis, pennor, målarböcker, pysselbok och bilar.

 

     

Piraten!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards