♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av Debora Persson - 2 oktober 2012 10:43

Idag håller vi vår lilla hulligan hemma från dagis. Anledningen till det är att karln har åkt till jobbet med vagnen och ståbrädan i bilen..

Vi har ju Maximilians vagn hemma men det blir lite bökigt att trycka ner två barn i den och Maximilian hade inte orkat/velat gå hela vägen till dagis heller.

Han var den idag som vaknade först (förutom karln då). Han kom in och la sig brevid mig och Vilmer och klappade oss på kinden och sa att vi skulle vakna nu.

Vilmer har haft en jobbig natt och hamnade tillslut i vår säng för han mest låg och snurrade och vaknade hela tiden.

Men, vi har hemmamys hela dagen istället, det funkar lika bra det :)

Av Debora Persson - 1 oktober 2012 20:42

Idag har vi haft besök av min pappa, Suss och farfars fru Sonja.

Jag skriver mer om det i morgon och om resten av helgen, ska fixa med bilder och sånt med först. =)


Ikväll tog vi iallafall en tur till travbanan där mamma och de andra var.

Maximilian ville åka häst och vagn så de var en lycklig kille när han fick åka vagn! Tilloch med jag åkte med ett varv runt banan och mot slutet satte sig även mannen i travvagnen efter att Maximilian tjatat på att få åka med pappa. Vet inte om han gjorde det villigt eller ovilligt. Förmodligen ovilligt.

 


Pojkarna fick fina kläder av min mamma.

Meningen var att de skulle få likadana kläder men det fanns inte få om de skulle ha likadana då hade Vilmer fått en tröja i stl 86 och det är på tok för stort för honom nu så han fick en fin dress och Maximilian fick en fin tröja. Jättefina färger med Bamses vänner på.

Maximilians tröja var dock lite stor den med så den ska vi in och byta till en lite mindre storlek :)

 


   


Av Debora Persson - 1 oktober 2012 08:00

1 oktober och måndag idag. Ny månad och ny vecka. Idag är det höst på riktigt.

Och idag är jag arbetslös!

Igår var sista dagen mitt jobb hade öppet och nu har det stängt ner.


I början på september var det möte på jobbet som jag inte kunde komma på men fick veta dagen efter när de ringde mig.

Jobbet skulle stänga ner sista september eftersom det ligger på busstationen i centrum och busstationen ska rivas och flytta till tågstationen istället och eftersom allt rivs så åker mitt jobb med.

Det var bara arbete månaden ut och sen var det över.

Jag som mammaledig kan inte sägas upp så jag sägs upp i februari när jag egentligen skulle kommit tillbaka från mammaledigheten. Hade jag inte varit mammaledig hade jag nog varit hur stressad som helst med att hitta nytt jobb och allt det där.

Men nu är jag mammaledig och tar det med lite mer ro.

Jag har flera månader på mig med att hitta något nytt isåfall.

Visst är det tråkigt att man inte längre har något jobb men det löser sig alltid.

Jag har varit iväg och pratat med en studievägledare och om inget annat perfekt jobb dyker upp innan mammaledigheten är slut så kommer jag plugga upp några ämnen på komvux så jag kan söka högskolan till hösten.

Så vi får se hur det artar sig, jag kommer iallafall ha en del att göra till våren i vilket fall. Ska jag plugga så gör jag det heltid och då blir det lite annat  än det jag ska plugga upp. Bland annat psykologi A och B.


Idag är det iallafall måndag och i eftermiddag kommer min pappa, Suss och Sonja hit för att fira vår nyblivna 3 åring.

Sen är det slut på kalas för denna gången. Inga mer födelsedagar för i år i denna familjen.

Maximilian sover än och gör kanske en stund till. Han hade ju fullt upp igår med först gympa och sen två kalas utan någon endaste powernap och ändå somnade inte pojken förrän närmre 22!

Hela helgen har vi haft fullt upp och Vilmer har inte varit sig själv heller riktigt. Han har varit gnällig och absolut inte kommit till ro. Om han tillslut har somnat så har han sovit i 10 minuter och sen vaknat igen. Tror det är för det har varit så mycket i helgen, mycket folk och liv. Har kanske blivit för mycket för honom. Får bli en lugn vecka nu tror jag.



Bilder och annat från helgen kommer upp lite senare när jag har tid. Nu ska jag underhålla en liten spillevink som rusar runt bordet och plöjer ner allt i hans väg och tjuter som en liten tok. En glad kille iallafall! :)




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards