♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av Debora Persson - 15 oktober 2012 16:25

Jag borde skämmas.

Idag var det mitt första tandläkarbesök sen man fick börja betala själv. Usch så länge man dragit ut på det. Men nu var det dags. Jag visste att jag hade ett hål i ena visdomstanden så lika bra att bege sig iväg för att få en dödsdom. Jag gillar inte alls tandläkaren och det är därför man dragit ut på det.

Och sen att ett tandläkarbesök är rena rama rånet har ju inte gjort saken bättre.

Men idag kostade det mig bara 50 kronor eftersom man har rabbatt på 300 kr om året som hela tiden sparas i två år.

Så 600 kronor i rabbatt idag. Pjuu. Det är ju en lättnad men att kommande besök inte kommer bli så billiga vet jag nu.

Eftersom det är visdomstanden som är boven är det billiagre att dra ut den tanden än att laga den eftersom tanden ändå inte behövs. MEN, tanden har ju inte kommit upp så pass mycket att det kommer bli enkelt att dra ut den.

Den har inte vuxit upp så mycket och det är fortfarande tandkött som ligger ovanpå på vissa ställen av tanden så kan det komma bli operation. Ahhhhh! Jag har aldrig blivit opererad och kommer troligtvis dö isåfall. Men det får jag veta på nästa besök. Jag har två besök bokade och jag antar att dom kommer göra mig ruinerad innan jag fyller 25.

Om det blir op sa sköterskan att normalt kostar en sådan över 2500!

Herregud! Gode gud.

Jag frågade om jag skulle bli tvungen att sälja mina barn för detta. Sköterskan trodde jag iallafall kunde behålla en av dom ;)

Vem har ens så mycket pengar över en månad så man kan slänga ut dom på detta!?

Jag ska alltså betala denna sjuka summa för att plågas med en operation? Hallå, om jag är sugen på att betala för en operation hade jag hellre opererat tuttarna eller fettsugit mig. Fy sjutton.

Jag hoppas verkligen inte det behövs någon operation! Men tanden ska väl ut iallafall för vilken dag som helst så smäller det väl på och jag kommer få världens tandvärk kanske så man behöver väl få det gjort så snabbt som möjligt med.

Men när allt detta är fixat så ska jag baske mig ha så jag betalar varje månad till tandläkaren får då lär man inte vara lika rädd för att gå dit och dessutom slippa bli ruinerad om det sen händer något. Varför ska man ha visdomständer?!


Vilken jävla dödsdom. Men men, kunde varit värre med tanke på att jag inte besökt tandläkaren sen slutet på 1400-talet när jag var ung, snygg och hade fina tänder utan vare sig hål eller visdomständer.

 





Av Debora Persson - 15 oktober 2012 08:48

God morgon!

Jag och pojkarna är uppe nu.

Maximilian leker på golvet och Vilmer hänger vid soffbordet för där hade Maximilian lämnat en liten bit av sin macka så det står Vilmer och trycker i sig just nu.

Det är måndag och ny vecka har tågat in. Det känns som om vi har mycket planerat denna veckan så veckan kommer nog bli toppen! :) Har inte almanackan med i närheten och utan den har jag ingen koll på vad som händer och sker.

Man är lite som en guldfisk som lever för stunden men som gillar planering.

Idag är det lika grått och blött ute som igår. Det är verkligen höst nu! Mysigt tycker jag (förutom de dagar jag går till dagis för att hämta/lämna Maximilian).

Regnar det vill man sitta inne och mysa med en miljon ljus tända och skiner solen så är det hur härligt som helst att vara ute och leka!


Häromdagen var det strålande väder och då blev det lekplatsen efter dagis.

Mina små älsklingar älskar att gunga!!

     

Av Debora Persson - 14 oktober 2012 19:21

... till de bättre!  

Mannen ville åka och titta på hockeyn ikväll och jag ville inte sitta ensam hemma med mina små gullungar så vi åkte till Patricia under tiden det var hockey.

Perfekt ju!   

Så det blev lite kvällmys där istället.

Vi fikade och Maximilian spelade Guitarr hero och målade medans jag och Patricia snackde strunt. :)

Vilmer som tykänns mycket nu för tiden hade visst inga problem med att sitta i någon annans knä ikväll och han somnade i Patricias famn :)


Efter ett par timmar där kom mannen och hämtade oss och vi åkte hem för att äta lite pannkakor till middag.


Resten av kvällen slänger vi upp benen i soffan och myser fram till läggdags!

I morgon är det ny vecka och därmed nya tag!

 

 


Helgen har iallafall varit bra. Vi har haft att göra och ändå hunnit med lite vila! :)



 



Av Debora Persson - 14 oktober 2012 10:41

Lördagen for iväg så man knappt hann med den och nu är det söndag!

Maximilian är iväg på bamsegympa med sin pappa medans jag är hemma och myser med  Vilmer.

Ruggigt och blött ute idag så det kommer bli massa hemmamys hela dagen idag.


Igår var ju Maximilian hos sin mormor där han hade en välbehövd semester från sin mamma, pappa och lillebror.

Han hade sovit över och blev lite bortskämd med bubbelbad och massa mys.

På förmiddagen åkte vi andra inom stan på ett ärende innan vi åkte till barnens farmor och farfar. Vårt matsalsbord och stolar har vi lämnat där för det ska slipas och målas vitt tänkte vi så igår blev det slipat.


Efter besöket där for vi hem till  mamma för att hämta hem vår lilla gullunge som vi saknat så!

Han hade fullt upp med att pussla när vi kom för att hämta honom.

När vi kom hem var det dags att tvätta och sen kom Oskar på besök och stannade hos oss resten av kvällen. Vi åt middag och Maximilian plockade fram sin nya radiostyrda lastbil han fick av sin morfar och Suss när han fyllde år. Oskar blev som ett barn igen och de körde runt med lastbilen här hemma. :)

Helt plötsligt har vi ju jättemycket plats i vardagsrummet nu när bordet och stolarna är iväg.

Jättemycket lekplats istället! :)

   

Av Debora Persson - 12 oktober 2012 18:39

Ikväll är vi halvt barnlösa.

Maximilian har åkt hem till sin mormor för att tillbringa kvällen och natten där.

Morbror Kalle och Sofie är där med så han har nog roligt!

Jag frågade honom innan om jag fick följa med honom och också sova hos mormor men det fick jag inte. Jag skulle sova i min egen säng..

Vid 16:30 kom mamma och hämtade honom och därefter tog jag och Vilmer en långpromenad och kom hem strax innan 18 så det blev en rejäl runda för oss.

Maximilian hade packat med sig badkläderna så det skulle nog bli lite utomhusbad i varma bubbelpoolen med ikväll om jag känner honom rätt. Han har längtat efter att bada där!

Så vi får se när vi får hem vår lilla älskling i morgon. ♥


 

Av Debora Persson - 11 oktober 2012 11:38

Vi brukar beställa foton och andra fotoprodukter från fujidirekt.

Så bland annat gör jag fotoböcker till (bara Maximilian än så länge) barnen för varje år.

Maximilian har nu 3 fotoböcker. En om hans första år, 1-2 år och nu den senaste 2-3 år.

Häromdagen. fick jag hem hans tredje bok.

Man har ju så jäkla mycket bilder på barnen så de bästa och viktigaste bilderna hamnar i böckerna.

 

Några bilder från Maximilians första år.

         

Några bilder från Maximilian 1-2 år

             

Några bilder från Maximilian 2-3 år

               




Av Debora Persson - 11 oktober 2012 10:39

Igår vad det dags för 3-årskontroll på bvc för Maximilian.

Det han såg fram emot var att åka bussen dit. Buss och tåg är stora favoriter!

Väl på plats vägdes han och mättes. Sen i våras (9/5) har han växt från 93 cm till 96 cm. Tror dock det blev lite felmätning då han inte stog med fötterna intill väggen och han stod lite ihopsjunken så tror ändå att han är yttligare någon centimeter längre än 96.

I våras vägde han 14.6 och nu har han passerat 15 och hamnade på 15.3 kg.

I våras var vi bara där för vägning och mätning. Förra kontrollen gjordes när han var två och då vägde han lika mycket som i våras 14.6 kg men han var bara 89 cm lång så han har växt mycket på längden detta året! ♥

Min stora pojke!

Sen las det iallafall fram bilder på olika saker som en boll, kopp, potta, mössa mm. Han fick peka ut de olika sakerna sköterskan bad honom peka på. Han fick säga vad det var för saker och plocka bort.

Sen tog hon fram lite olika djur, som panda, katt, häst, dinosaurier och några andra. Han visste precis vad alla djuren hette.

Han pratade på och han fick beröm hela tiden för han var så duktig.

Hon tyckte han pratade väldigt bra för att vara 3 år gammal. Han hade inga problem alls.

Sen fick han visa att han kunde hoppa med. Inga problem!

Tillslut fick han en jättefin cykelhjälm som alla nyblivna 3-åringar får från bvc. Det var en nöjd kille som gick därifrån! En nöjd kille som såg fram emot en bussresa hem!

Bussen var rätt full så jag satte Maximilian brevid en annan kille medans jag ställde mig vid vagnen.

Maximilian sa till killen brevid honom att sätta på sig bältet (han är väldigt noga med att man ska ha bälte! Bra där!)

Sen pratade han med killen en stund, jag hörde inte då jag stog en bit ifrån men killen hade lurar i öronen så han hörde kanske inte heller. Maximilian pratade på och killen nickade och såg glad ut bara. Haha. Sen körde bussen under en bro och då vrålar Maximilian i hela bussen "Ahhhhhh Akta tunneln! Ducka allihopa!! Ahhhh!" Han är bra på att underhålla iallafall, om så en människa som en hel buss!

 


Av Debora Persson - 9 oktober 2012 20:44

Ikväll har vi haft besök av Patricia här hemma. Jättemys!

Jag och Maximilian hade bakat lime chokladkaka som vi bjöd på.

När Patricia kom hade han choklad i hela ansktet för det roligaste med att baka är ju att slicka skålen ;)

Blev massa prat och fika innan hon var tvungen att bege sig hem. Nu tar vi det lugnt resten av kvällen då vi alla är väldigt trötta. I morgon ska vi upp tidigt! :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards