♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2012

Av Debora Persson - 3 juli 2012 20:45

Jo, tacka för kommer jag göra.

Jag har sagt så många gånger att jag aldrig (eller på väldigt väldigt lång tid) kommer sluta blogga men nu känner jag att jag snart är på väg att ge upp det här. Mest just för barnens skull. På ett sätt vill man dela med sig och visa hela världen vilka fina barn jag har men samtidigt vill man skydda dom. Alla har inte men mina barn att göra. Tråkigast är det för de vänner och familjemedlemmar som följer bloggen för att hänga med i svängarna när de gäller barnen. Vi får helt enkelt bjuda hem familjen och vännerna oftare så ni får träffa barnen live istället ;)

Och vi får hälsa på er oftare! :)


Jag känner att eftersom jag inte kan skriva ut allt som jag egentligen skulle vilja, men för att hålla barnen undan samtidigt så går det inte. Det låser sig. Jag kan inte dela med mig av det som jag egentligen vill skriva och då blir det bara rörigt. Och vad skulle jag skriva om, om jag inte skrev om barnen? Mitt liv kretsar bara runt mina barn. Vad gjorde man innan man fick barn egentligen? Och vad pratade man om innan man fick barn? Hade man något liv ens innan man fick barn??

Jag vet inte riktigt vad jag då skulle skriva om jag inte blandade i barnen...?


Jag älskar att skriva så fortsätter skriva för mig själv men inte på någon blogg.

Det gamla hederliga sättet med papper och penna blir det. Bara för mig och mig själv.

Jag ska inte sluta att blogga här och nu, men så småningom så händer det så ni vet det.

Tyvärr men jag tyar inte hålla på att skriva inlägg och sedan ångra mig och då radera allt jag skrivit, lösenordsätta vissa inlägg, låsa bloggen hit och dit utan då får det va. Hoppas ni förstår. Men tills dess att jag stänger dessa dörrarna kan ni ju faktisskt fortsätta läsa! Jag vet inte när jag stänger ner bloggen. Vill kunna hinna fixa lite med den innan men, försöka spara alla inläggen på något sätt för det har ju ändå blivit en hel del inlägg genom åren. I slutet av denna månaden har jag haft bloggen i hela 4 år och sen dess har den ju varit en del av mitt liv, jag har i stort sett uppdaterat varje dag med vissa undantag.

Det har hunnit bli 3565 inlägg hittills.

Och 8925 bilder har laddats upp!

Inte illa hörrni! På snart 4 år! Så på ett elelr anant sett ska jag försöka kunna spara alla, eller de flesta inlägg (PUHHH!! hjälp, någon!? ;)) innan något stängs ner. Jo, så det tar nog sin lilla tid skulle jag gissa på... Tills dess uppdaterar jag er så gott det går! ♥

Visst känns det sjukt bittert men jag känner att den tiden jag lagt ner på bloggen (främst i onödan när man skrivit långa inlägg och sedan ångrat sig och raderar där efter) kan jag lägga på mina barn. Det blir sjukt många pussar extra på deras gosiga små kinder! Men sen kan man ju aldrig säga aldrig när det kommer till att kanske starta bloggen på nytt vid senare tillfälle ;) Aldrig ska man säga aldrig!

Jag kommer sakna det sjukt mycket, att sitta och skriva på bloggen. Galet mycket men kliar det i fingrarna får jag ta fram papper och penna. Eller så ses vi här igen! ;) Men livet går vidare. Med eller utan blogg.



 

Livet går vidare.

Av Debora Persson - 2 juli 2012 22:06

Idag hade jag och smågrabbarna besök. Alla fick en varsin kompis. Maximilian och R träffades utan att egentligen veta om det när vi var på Öland och småkillarna skiljer det bara 2 dagar på och de träffas när vi är i mammagruppen. Maximilian och R började leka direkt så däremellan var det inga som helst problem. Man hörde mycket skratt och lek inifrån hans rum så där hade de nog kul tillsammans!

Killarna var inte jätteglada när det var dags för R att åka hem så de vill nog leka snart igen så det får vi väl se tilla tt de får göra. :)


Efter vårt besök däckade båda killarna direkt och jag började på maten en stund senare. Sen har vi tagit det ganska lugnt resten av dagen. Maximilian har saknat sin pappa mycket och han vägrar sova nu för han inväntar sin far. Han ligger iallafall i sängen men sover inte. Tror inte det händer förrän mannen kommer hem så förhoppningsvis gör han det snart för Maximilian är trött nu. Förhoppningsvis somnar han snart. Vilmer har somnat oxå efter mycket om och men så nu slänger jag upp fötterna på soffbordet och inväntar mannen jag med.


Av Debora Persson - 2 juli 2012 16:36




 

Jo, vad säger man. de som inte använder bloggplatsen vet det inte, men bloggplatsen har ju lovat oss appen nu sen i oktober. Sen sa de i början av mars att appen skulle komma inom två veckor så vi får ju se om den kommer denna sidan jul. De verkar ju haft annat för sig, som att fixa en mobilversion för läsarna däremellan. Jag har inte sett hur bloggen ser ut nu i mobilen men det blir nog bra. En app till bloggarna nu vore ju inte en dag för sent....

Av Debora Persson - 2 juli 2012 11:50

Mannen har precis gett sig iväg med Danne och några andra för de ska ner till Malmö och glo på fotboll. Mannen har stressat runt som en skållad råtta hela morgonen. Skrev jag stressad? Jag menar STRESSAD! Med stora bokstäver. Förstår inte varför de stressat omkring men tydligen skulle de med tåget nu vid 12 för de ska dricka öl innan fotbollen börjar ikväll.

Mansfritt hela dagen då med andra ord. Inte nog med fotbollen idag, karln har hunnit boka mer fotbollsbiljetter till Manchster United när de spelar i Göteborg i höst med så jag känner jag har har en hel del tillgodo när det gäller att komma iväg och dricka öl....! ;) Undrar vad jag ska göra då? ;)

Först och främst ska jag bege mig in till sonens rum för där inne leker han hog byggarbetsplats och river hela stället. Och sen väntar vi besök då både Maximilian och Vilmer får leka med en varsin kompis!


Av Debora Persson - 1 juli 2012 21:12

Min sovande skönhet. Han hejar fortfarande på Sverige! Och tydligen MFF om pappa får bestämma..


 

Av Debora Persson - 1 juli 2012 20:45

Redan i morse, det första Maximilian sa när han vaknade var att han ville ha pannkakor.

Jag vet inte vart han fått det ifrån egentligen, han måste drömt om pannkakor eller något. Han skulle ha pannkakor och var bestämd. Eftersom jag inte kunde ställa mig och laga pannkakor det första i morse så var han arg en stund men jag lovade honom pannkakor till middag och så fick det bli. Pannkakor till middag och nu är Danne här och karlarna ska glo på fotbollsfinalen. Viktiga grejor det där tydligen..



Hörde i morse på nyheterna att EM-studion säljs på tradera nu.

Tv4 säljer den och skänker pengarna till välgörenhet. Tror nog min snubbe hade velat ha en egen Em-studio.. Dock har jag varken råd eller lust att ge honom en sådan.

Undrar hur stor den är? 28100 kronor ligger den på nu och blir säkert såld för ännu mer, ca 3 timmar kvar på den..

 

Av Debora Persson - 1 juli 2012 19:13

Idag har min stora prins varit på barnkalas hos sin kompis som fyller 3 år.

     

Av Debora Persson - 1 juli 2012 11:30

stl 50-86

                     

stl 86-128

                                           

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards