♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2011

Av Debora Persson - 9 juli 2011 07:46

God morgon.

Tog väldigt lång tid för mig att somna igår, det var ju så tomt här hemma! Så väldigt segt att komma upp idag, mannen fick ringa och väcka mig när han var på väg hem från jobbet för jag vet inte hur alarmet funkar på min telefon. Ställde alarmet men det ringde såklart inte heller så det var turr att han ringde.

Maximilian verkade ha det bra hos mamma igår iallafall. Han hade busat massor med Karin hela kvällen fram tills han somnade när de låg och myste.

Nu blir det frukost för min del och sen bär det av mot jobbet. Är riktigt trött idag känner jag så hoppas på att timmarna går fort och att jag snart får hem min lilla pojk istället!


Av Debora Persson - 8 juli 2011 19:30

Nu har jag vinkat och pussat hejdå till mina pojkar.

Nu är jag helt ensam men inte lever jag loppan för det. Det är redan jobbigt för vad ska jag nu göra när jag inte kan pussa på min lilla prins!?

Men Maximilian får det iallafall bra ändå hos sin mormor & Göte. Karin och Algot är ju hemma med så han får nog roligt!

Mamma har ju fått köpa ny resesäng för Maximilians skull eftersom den andra brann ner och ingen annan säng var ledig där hemma i natt.

I morgon ska de till Ikea för shopping. Jag passade på att slänga ner en shoppinglista i Maximilians väska så förhoppningsvis upptäcker mamma den;)

Jag ska strax ta och slänga i mig lite gulaschsoppa och sen antar jag att jag plockar lite här hemma innan det blir ensamt soffläge för min del.


Idag fick vi dessutom paket i brevlådan, sånt är alltid roligt att få! Idag fick vi kakeldekorer och väggtext som vi beställt från paxlux.se som vi hade presentkort på.

Kakeldekorerna består av en mängd olika recept med allt från bakverk till middagsmat. Och på väggtexten står det "Vår lilla Ängel" i ljusblått och mörkblått som ska sitta ovanför Maximilians säng i nya lägenheten. Kommer bli kanon! :)

 



Av Debora Persson - 7 juli 2011 12:12

  Ni som känner min lilla solstråle vet att han aldrig kan vara stilla nu för tiden och därför blir de flesta bilder på honom aldrig bra. Detta är den bästa bilden på vår nyklippta älskling.

Lite skillnad, eller hur!??


Om en liten stund beger vi oss antagligen ut till parken och låter vår lille herre springa av sig lite. Sen åker jag till jobb igen. Man bara väntar på att denna dagen ska ta slut så man kan få vara ledig en dag för det behövs nu känner jag! Men i helgen blir det arbete igen. Kristianstads dagarna börjar i morgon och då är det verkligen full rulle! Kaos har jag hört...

Men i morgon åker mitt lilla hjärta till sin mormor och sover där. Mannen ska jobba natt och jag blir fruktansvärt ensam här hemma i morgon kväll. :( Maximilian sover borta eftersom jag jobbar hela lördagen... Och på lördag ska tydligen han följa med mormor och moster till Ikea så de har nog fullt upp allihopa där med;)

 

Av Debora Persson - 6 juli 2011 12:31

Idag startade vi dagen med att Maximilian skulle klippa av sig den ruffsiga kalufsen han hade i huvudet.

Varje gång mannen klipper sig med rakapparaten så flyr Maximilian. Han gillar den verkligen inte och vi visste att det skulle bli kaos den dagen vi skulle behöva klippa honom så vi har dragit ut på det ett tag nu.

Vi visste att det inte skulle bli så lätt och att vi dessutom försökt en gång tidigare så blev det kaos.Han skrek som en stucken gris! Helt svettig kämpade han för sitt hår. Men nu i efterhand när chocken har lagt sig för oss alla så är faktiskt min lilla älskling nöjd! Han ser mycket bättre ut vill jag lova! Så fin han är!!

Lite ojämt är det lite här och var men det får vara så, så länge.

Jösses vad stilig han är nu min lilla pojk! ♥♥

Bild får komma lite senare på honom för har inte tagit någon bild ännu.

Nu ska vi strax bege oss ut i solen en runda innan det blir hem igen för att äta middag och sen ska jag åka och jobba!

 

Av Debora Persson - 4 juli 2011 21:31

Dåligt med uppdatering sista tiden. Det har sina orsaker och det beror mest på att jag har jobbat i helgen och när vi har haft ledig tid så har vi varit ute och svettats i värmen eller så har vi packat inför flytten. Igårkväll åkte dessutom mannen till blekinge för att jobba natt och eftersom Maximilian var på inte-sova-humör utan bara sprang runt här och tramsade så fick jag mest springa och jaga honom.


Det är alltså mindre än en månad kvar tills vi blir tvättäkta blekingebor igen! Efter att ha bott i Skåne nu sen maj-08 så ska vi äntligen komma hem igen! :)

Känns ju kalas!!


Idag när mannen kom hem så begav vi oss ut på promenad i skogen. Maximilian behövde verkligen springa av sig. Efter det så tyckte jag det var dags att övningsköra lite vilken slutade med katastrof. Jag lämnade parkeringen och begav mig ut på vägen och med en skrikande karl brevid mig så kan jag ju bara säga det att det var sista gången på rätt så lång tid som jag kör med denna karln i trafiken! Herregud, han var ju värre än en hispig kärring. Jädra karl! Och han säger att jag har taskigt humör...


 


Av Debora Persson - 2 juli 2011 17:06

Efter att vi badat och hoppat hoppborg så gick vi till Sagolandet..

(Klicka på bilderna!)

Kaniner..

  Pirater & piratskepp..   Tomten var tidig i år...         Mumintrollen kände Maximilian igen från tv..     Inte den vackraste Ior kanske..   Svamphus                 Algot & en pirat!             Mumin..     Men titta vilka favoriter som fanns i skogen! Maximilian blev helt till sig!       Sagolandet fick i stort sett bli det sista vi gjorde innan vi begav oss hemåt eftersom det började bli stängningsdags i parken. Det hanns med en och annan karusell innan vi gick mot bilen.

Dagen hade verkligen varit jättebra! Vi var verkligen nöjda med dagen och vädret var perfekt! Ibland var det riktigt svettigt men oftast var det helt perfekt och lagom varmt för att kunna gå omkring. Och att det dessutom var så lite folk var ännu bättre! Man slapp trängas med alla andra och man slapp köer till allting!

På vägen hem stannade vi och åt lite middag i Kalmar och sen blev nästa stopp Karlskrona.

Åkte inom min pappa för han skulle titta/lyssna på bilen men såklart så ville inte bilen bråka med oss så det var inte så himla lätt att veta felet då.. Men men tror inte vi behöver byta batteri på bilen iallafall. Något annat som bråkar med oss.

Efter att vi varit hos pappa åkte vi inom min mormor och morfar. Det blev lite kaffe och fika med mormors hembakade kakor, jordgubbar och mormors hemmagjorda jordgubbssaft!

Klockan tickade på och vi fick bege oss hemåt.

Inom Norje för att lämna lillebror och sedan hem till oss.


Maximilian är nöjd med pappas vinst och så vann Algot en Ior till honom med.

 


Denna bilden blev klockren på Maximilian. Han har tagit stora skålen med stora skeden där jordgubbarna låg. Man ser hur nöjd han är! Hela ansiktet lyser på honom! ♥

 

Av Debora Persson - 1 juli 2011 22:18

Efter karusellerna tog Maximilian sig en liten powernap och vi gick för att hämta badkläderna och begav oss sedan mot badet.

Jag är inte den som gillar att bada men just denna dagen var det riktigt svettigt emellanåt så det var skönt med lite svalka. De tre andra pojkarna älskar att bada så de hade kalaskul! Själv råkade jag somna i solen utan att ha smörjt mig...

Men att bada gjorde susen och största delen av tiden vid badet såg jag inte ens till mannen och lagot för de hade fullt upp med vattenrutchekanor och annat som fanns där. Själv lekte jag i barnpoolen med min lilla älskling!♥


(Klicka på bilderna!)

Min lilla älskling fikar lite

            SKulle kunnat vara den lyckligaste killen på jorden i det ögonblicket!           Algot♥     Efter badet hoppade pojkarna i hoppborgen och sen blev det parisehjul innan vi gick vidare!

             Ölandsbron         ♥   ♥♥  

Av Debora Persson - 1 juli 2011 21:49

Efter dinosaurieparken bar det av in till nöjesparken.

Vi trodde väl inte Maximilian skulle tycka det var kul med karuseller eftersom han ändå är så pass liten än. Men tji fick vi!

Han skulle åka alla karuseller och när han åkt en karusell blev han skogstokig när han var tvungen att stiga av!

Eftersom det inte var så mycket folk i parken denna dag så var det som tur var ingen kö alls till något så när Maximilian vägrade stiga av karusellen så satt han kvar- tre rundor med bilar åkte han innan vi fick slita honom därifrån. Och Algot var så duktig och tålmodig med Maximilian för det var ändå han som fick åka de flesta karusellerna med Maximilian. Självklart åkte Algot de större och snabbare med!

(Klicka på bilderna!)


Ankorna

  Algot åker en av de snabba karusellerna. Nöjd kille får åka med ankorna!        De stora pojkarna fick åka radiobil medans jag och Maximilian tittade på.. Bilarna, som var stora favoriten hos Maximilian. Tre rundor på raken blev det med ett bilbyte.    ♥    Åker luftballonger   Maximilian åker med pappa. Algot fick en egen båt precis bakom.   Algot♥   Helikopteråk medans de stora pojkarna åkte spöktåget. Tut tut    Den stora larven skulle bara Maximilian åka när han fick syn på den! Algot ställde självklart upp! Mina killar sitter längst bak!   Även jag åkte någon enstaka karusell. Här åkte jag, algot & Maximilian med clownerna!     Första karusellen Maximilian åkte. Han satt stilla hela rundan, vilket vi absolut inte trodde han skulle göra! :)       Maximilian kollar in pappans vinst.

  Att åka karuseller är tydligen en rejäl höjdpunkt för Maximilian. Han kommer säkert bli som mig. Jag älskar karuseller och ju snabbare och högre de går desto mer gillar jag dom. Maximilian kommera absolut bli som jag. Pappan i familjen är ingen karusellmänniska och han åker väl helst inte..

Algot är med glad i karuseller men tyvärr är det ju inte många i hans smak där. Där är ju mest för de små barnen men några snabba fanns det så Algot behövde inte bara åka barnkaruseller! :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards