♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Debora Persson - 12 februari 2011 08:45

God morgon!

Vaknade av en pigg ocg glad liten Maximilian vid strax innan 08 idag.

Någon timme innan han vaknade hörde vi hur han gapskrattade i sömnen, lilla gullet.

Algot var vaken när vi steg upp och nu är det full rulle här hemma igen. Snart blir det frukost och sen ska vi göra oss klara för att sen åka in till stan, jag, Maximilian och Algot för Algot ska handla kläder innan han beger sig till Karin & Khaled.



  min älskling

Av Debora Persson - 11 februari 2011 19:15

  Här har ni vår nya familjemedlem!

Hon heter Gun & kommer från Sölvesborgs skogar.

Okänt för tillfället när hon föddes men det var någongång i höstas.

Åkte idag till Sölvesborg och hämtade henne. Maximilian tycker det är jätteroligt, och när vi var och handlade sand, klösträd och mat till katten så hittade han en leksak till katten som han köpte.

(ngn typ av "fiskespö" med fjärdrar)


Förutom katten så hade vi lillebror Algot med oss hem. Han ska till Karin i morgon men följde med oss idag istället så han sover här över natten. Mysigt med lillebror på besök:) Dock så sitter de här och spelar tvspel och det är ju inte lika mysigt..

Jag gosar istället med min lilla son istället och Gun såklart. Men hon vill mest vara för sig själv nu när hon kommit till ett helt nytt ställe som hon aldrig varit på. Så vi avvaktar med henne så hon får lära känna sitt nya hem först och främst.

Nu har vi som sagt Gun här och vi hoppas det funkar med allt och alla så hon kan stanna kvar hos oss.

Hon ser nästan ut som Ester, och Ester har jag alltid velat ha för hon är så fin i ansiktet. Gun är minst lika fin hon! :)


Mamma & Gun

 


Maximilian har köpt kattleksak

 

Maximilian med sin mormor

 

Maxen jagar katterna

 

Maximilian och morbror Algot

  GulleGun

 

Av Debora Persson - 11 februari 2011 19:00

I veckan ringde jag tandläkaren för jag behövde lite hjälp med Maximilians tandborstning.

Helst vill han borsta sina tänder själv men han käkar bara upp tandkrämen, kör full patte på kranen och sätter handen för så det sprutar vatten i hela badrummet.

När vi försöker borsta hans tänder så får vi bara ta ett par borsttag i övre delen men inte på undre.


Så idag var Maximilian & Dennis hos tandläkaren.

Fick en ny svart fin tandborste men att öppna munnen var det inte tal om...

Han vägrade såklart och började sen stortjuta så det gick väl sådär med det..

Fick iallafall lite tips på hur vi skulle kunna få tandborstningen att fungera.


 

Av Debora Persson - 10 februari 2011 22:15

Gokväll!

Vilken perfekt kväll jag haft!

Tog bussen till Bromölla vid femtiden där lillebror Alexander och Sofie hämtade mig. Åkte direkt till Olofström och mötte upp mamma, Göte och lille Algot.

Vi åt pizza/kebabrulle/kebabtallrik innan vi begav oss för att se vad Nöjeskompaniet hade att bjuda på.

Det var faktiskt väldigt roligt och de kom ju från Mörrum så det blev en hel del skämt om pizzeriorna, Elleholm och allt det där som finns där. Mycket sång och musik med. Tyvärr varade det bara en timme, skulle varat lite längre tycker jag allt.

Efter föreställningen begav vi oss igen. Jag blev körd till tågstationen och begav mig sedan hem till mina pojkar.

De har haft besök av Khaled så han var snäll och körde och hämtade mig på stationen innan han begav sig hem till sitt. Hemma väntade mina pojkar, Maximilian som inte alls var trött så jag hann med lite mammasongos innan han gock och la sig för natten.

Nu är det snart läggdags för min del med, och om jag förstått rätt så får jag taxi till skolan imorgon, därmed sovmorgon;)

Av Debora Persson - 10 februari 2011 15:55

                          

Dagens födelsedagsbarn heter Göte



Grattis!

                        

Av Debora Persson - 10 februari 2011 13:10

Torsdagar är härliga!

Jag är hemma, sonen ligger brevid mig och sover och mannen sitter vid sin dator. Vi väntar på att maten ska bli klar i ugnen och sen sja han bege sig ut för att fixa det som han är hemma för.. :)

Lite senare ska jag  bege mig ut för att tillbringa kvällen tillsammans med mamma, Göte, Algot, Kalleponken & Sofie. Vi ska iväg för att se på något Nöjeskompaniet har, vad vet jag inte så det ska bli roligt och se vad vi får se;)


Helgen närmar sig och med det är jag på bättre humör, efter onsdagar är jag på topp, då har man avverkat den jobbigaste dagen. :)

Av Debora Persson - 9 februari 2011 20:45

Festligt att det kan bli så fel ibland..

Snubben skulle tatuera in

”Mitt liv – mina regler”

men det blev istället  

”Mitt liv – min menstruation”

Bilden från aftonbladet 


Ikväll är det Livet på BB på tv.

Ena farsan där skulle ha en smäll på truten.

"Flera miljoner kvinnor går egenom detta varje dag, och du klarar inte av smärtan. Har du en lägre smärtgräns? Du skulle sagt till från första början att du ville ha kejsarsnitt. Nu är vi säkert tillbaka på 1 cm. Du ser rolig ut när du andas" blablabla.

Hade det där varit min karl så hade han åkt ut med huvudet före.

Lätt för honom att sitta där och inte ens ha ont..

Undrar hur det hade varit om männen fött barn istället för oss kvinnor..?

    


Av Debora Persson - 9 februari 2011 18:00

Långa dagen är snart över.

Mina pojkar körde mig till skolan i morse så jag hann till skolan:)

De har sen haft besök av Oskar och Davidsson idag. Mannen har även hunnit städa medans Maximilian....

*trumvirvel*........*trumvirvel trumvirvel*....

...tittade på Teletubbies!


Efter skolan så mötte jag upp mina pojkar inne i stan för att sedan gå till Tivoliparken och mata ankorna.

Ankorna var lagom hungriga och åt som gamar.

En hel brödlimpa gick åt som smör i solsken. Okej, det var ungefär en miljon ankor som åt men ändå..


Sen bar det iallafall hem för att skriva klart min hemtenta som ska vara inskickad senast ikväll.

Så nu är den ivägskickad och jag slipper tänka på den mer. Är inte helt nöjd alls men jag orkar inte lägga ner energi på litteraturhistoria som jag inte är ett dugg intresserad av..

Men jag kämpade med den in i det sista tills hjärnan var tom på tankar om vad jag tyckte och tänkte om allt detta. Fick inte alls ner många ord. Så tom var min hjärna..


Nu ska vi strax ta och äta middag, hemmalagade biffar med potatismos som mannen varit duktig och gjort till oss. (:


i tivoliparken...

         


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards