♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Debora Persson - 22 februari 2011 20:00

Vilken jävla chock man fått idag.

Ingen bra dag men man kommer alltid minnas den.

Tänker framförallt på

mamma, Göte, Algot och Kalleponken

och allt som inte längre finns kvar.

Ingenting.

Inga foton.

Hela livet har totalt gått upp i rök.

Tur i helvete att ingen människa var hemma!

Mår fruktansvärt dåligt av det. Bilderna man ser gör inte saken bättre.

Vilken jävla sorg.

All kärlek till dom.



Av Debora Persson - 22 februari 2011 11:37

Okej att det är sportlov, då ska det väl vara snö men sen får den banne mig räcka.

Det öser ner snö här nu och jag ville ju ha vår ;(

Men som tur är så har vi inte planerat att vi ska göra något idag. Jag ska försöka plugga lite iallafall. Har precis tagit oss en dusch/bad och Maximilian däckade i soffan framför Teletubbies så jag ska ta och göra mig i ordning nu.

Av Debora Persson - 21 februari 2011 18:30

Idag har vi tagit det lugnt faktiskt.

Blev inte riktigt som planerat, inget besök men istället följde vi med Oskar för att ut och gå en runda. Blev Tivoliparken för att mata ankorna och sen lekplatsen. Trevligt det med. Inte minst Maximilian tyckte det. Pojken älskar att gunga så han var helnöjd och trotts att han precis hade tagit en powernap innan vi begav oss ut så somnade han nästan direkt i bilen på vägen hem.

Väl hemma så har han lekt med katten. När jag diskade så var han en snabb pojk på att öppna frysen och leta fram en piggelin. Upptäckte honom inte förrän han satt på golvet och försökte öppna den ;)

Just nu så springer han runt och kastar boll med katten så jag ska försöka dammsuga lite här innan mannen kommer hem.

Av Debora Persson - 21 februari 2011 08:00

Första vardagen på mitt och Maximilians sportlov.

Jag hade planerat in en lååång sovmorgon i stort sett varje dag denna veckan eftersom jag tycker jag själv förtjänar det. Jag är annars helst slut och försovningar har förekommit senaste tiden. Men man kan inte få allt här i livet. 06.30 vaknade vi. Jag gick upp o ch gjorde välling i hopp om att min lilla älskling skulle somna om på det. Njae, vi steg upp och just nu sitter vi och tittar på The Voice på tv´n. Maximilian är trött och ligger och nästan halvsover här brevid mig och gullar. Ibland kryper han upp och vill gosa med mig och sen lägger han sig ner i soffan igen. Mycket gos denna morgon.

Känner iallafall mig inte särskillt trött nu, ändå var vi uppe igår och tittade på Big Brother. Och kors i krösamos. Vad är det för människor de tagit in? Blir kul att se hur det blir i huset. Synd bara att det går så sent om kvällarna ;(

 

Idag får vi se vad som händer och sker.

Eventuellt får vi besök. Och så tvättade vi igårkväll så vi har 230 kg tvätt att vika in i garderoberna. Samt en hel soffklädsel som ska på soffan med.


Av Debora Persson - 20 februari 2011 13:38

Nu hoppas vi på att våren är på ingång. Det är jättefint väder ute och solen skiner och inte ett spår av någon snö alls! Vi ska ut och gå lite senare, men Maximilian har planer på att åka pulka idag..

     


   

Av Debora Persson - 19 februari 2011 18:35

Idag har jag och Dennis varit på bio.

Såg på Åsa Nisse, haha. Det var nog mest jag som ville se den så den blev det;)

Hemma var Maximilian och han hade rena rama tjejkalaset. Moster Karin var barnvakt tillsammans med Julia, Ayten och en liten tjej som Ayten var barnvakt åt.

Tjejkalas på hög nivå. De var ute och lekte i fina vädret och sen när vi kom hem så stog tjejerna och fixade sig för fest ikväll.

Filmen var iallafall helt okej rolig. Lite överdriven med alla effekter mot slutet bara. Men den gick att se på...:) Roliga skådisar så det gjorde ju rätt mycket faktiskt.

Ska rapportera till farsan som med var sugen på att se den och han kommer säkert gilla den! :)

 




Av Debora Persson - 18 februari 2011 15:30

Känner ni?

Jag gör det, jag känner att det är lov nu!

Gud vad skönt!

Nu är det sovmorgon som gäller hela veckan!


Dåligt avslut på veckan för Maximilians del.

Dagis ringde innan och berättade att Maximilian ramlat in i en grind och slagit sig i pannan så de fått gå in på vårdcentralen och få såret tejpat på honom.

Kors i krösamos!

Min lilla stackare.

Tur han inte behövde sy iallafall.

Men han var glad igen så jag behövde inte komma tidigare för att hämta hem honom.

Stort plåster i pannan hade han.

Plåstret skulle vi ta bort när vi kom hem eftersom det var mycket baciller på dagis.

Men Maximilian pillade bort tejpen hela tiden så vi klistrade fast ett nytt plåster igen.

Inte det lättaste att göra det.

Såklart att det gjorde ont på honom när jag skulle va där och pilla. Dumma mamma.

Men men, min lilla älskling har bra läkekött så det kommer bara ta någon dag innan det ska vara läkt och vi slipper tejpen.

   

Av Debora Persson - 17 februari 2011 21:15

 

Extra mycket kärlek till min pojk idag♥

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards