♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Debora Persson - 9 februari 2011 07:15

Vad konstigt det blir om mannen är hemma och jag ska stiga upp själv. Annars stiger alltid han upp och sen ser han till att jag kommer upp och inte sover bort halva dagen. Idag är mannen hemma och jag försov mig såklart eftersom jag inte hade någon som drog upp mig..

Så nu får jag ringa min personliga taxi istället.


Av Debora Persson - 8 februari 2011 20:05

Kärlek på hög nivå. Min älskade unge.


Av Debora Persson - 8 februari 2011 19:30

Godkväll.

Vet ni vad? Vi kommer få en ny familjemedlem!


Vi har funderat ett tag och nu har vi i stort sett bestämt oss.

Kanske.

En katt vid namn Gun flyttar hem till oss.

Vi har saknat katt här sen vi var tvugna att göra oss av med den. Har ju haft katt så länge som vi bott ihop.

Nu verkar Maximilian inte ha några problem med katter och han är heller inte rädd för dom längre. Tycker snarare dom är spänande och roliga. Ville leka hela tiden när han hälsade på katterna hemma hos mamma.

Känns lite avigt bara det där med Sally, men Sally var en UTEKATT och eftersom vi bor på tredje våningen så kan det inte bli någon utekatt här och ingen annan kunde ta hand om henne.

Vi ska ha en innekatt så länge vi bor här.

Först funderade vi på att skaffa en katt från ett katthem, en röd liten gullesak men sen sa mamma att vi kunde prova med deras lilla Gun som ändå vägrar att gå utanför dörren och skulle det inte funka med katt här så får helt enkelt Gun flytta hem till Sölvesborg igen. Så att så blir det. Gun flyttar hem till oss så får vi se hur det går helt enkelt.

Vet att det råder delade meningar bland nära och kära men det är ändå vi som kommer leva med  katten..

Nu kör vi på prov och ser hur det går! :D

Blir mysigt med en liten hårboll igen som spinner och gosar in sig. Vårt egna lilla MaximilianGos kommer gilla att ha en katt här hemma :)


Inget bestämt ännu..


 

Av Debora Persson - 8 februari 2011 06:15

Det är sånna här dagar man verkligen önskar sig sommar. Att bara ta på sig bikinin och gå och lägga sig vid poolen..

Fanken vilket väder det är ute..

   



Min lilla krokodil i juni-10...  



Av Debora Persson - 8 februari 2011 05:56

"Jag tävlar hos mammatillknut om ett paket med nappar från namnnappen.se,

tävla här du oxå!"



Av Debora Persson - 7 februari 2011 18:15

Då var snart denna måndagen över.

Har haft matteprov idag som jag klarade, hur vet jag inte för jag fattade noll och jag hade tänkt plugga i helgen på det men det hann jag inte. Ändå klarade jag det. Bara två prov till och sen har jag klarat av det.

Ska strax fortsätta med pluggandet eftersom jag har hemtenta som ska in senast onsdagkväll. Maximilian tittar på sin favoritfilm under tiden ;)


Igår skulle vi ju inviga Maximilians nya fiskespel, men när vi kom hem så hade vi inget batteri som passade i fisken så idag var jag iväg och köpte rätt batteri så idag kunde vi spela det.

Tar nog lite tid att förstå vad man ska göra (precis som på fiskepusslet). Han ville gärna vara framme med sina små fingrar och pilla men sen när fiskarna bet igen så var det inte lika roligt;)

 



Idag är det även ett år sedan som Maximilian döptes!

Det kan ni läsa om HÄR!

 


Av Debora Persson - 7 februari 2011 07:36

God morgon!
Måndag igen och ny vecka. Massor att göra & fullt upp hela veckan.

Massor i skolan som ska göras, Dennis är ledig ons-fre så mina pojkar är hemma tillsammans nästan hela veckan. :)


Igår när Maximilian gick och la sig i sin säng för natten så hade han med sig sin teletubbiesfilm som han fick av Fia & Henke.

Där låg han i sängen och tittade på fodralet till filmen fram tills det att han somnade. ♥

Lilla hjärtat vad gulligt.

Även innan han gick och la sig så gick han runt med filmen i handen men det blev inget filmtittande för hans del så han längtade väl tills idag då han fick titta på filmen;)

Så nu på morgonen när han vaknade skulle han ju såklart titta på filmen :)


 

Av Debora Persson - 6 februari 2011 22:30

Go kväll.

Vår helg har varit jättebra.

Igår körde vi ju till blekinge. Första stopp blev på Eko där vi handlade det sista till födelsedagsbarnen. Maximilian blev hungrig och köpte korv så han smaskade gott i bilen till Mörrum sen.. :)

Gott med korv..:)

   

Väl i Mörrum åkte vi till Dennis mormor och fikade. Maximilian trivdes där och där fanns massor att titta på och pilla på för hans del:) Pillade på allt verkligen ;)

Efteråt så mötte vi upp Dennis pappa för vi skulle gå vid ån och mata ankorna men det blåste så förbaskat så vi matade ankorna snabbt och sen åkte vi istället.


På kvällen blev det grillat och Melodifestivalen för vår del innan vi gick ut i frysan och la oss.

Busungen hos gammelmormor

   

Idag tog vi sovmorgon till 9.30 eftersom vi sovit ganska illa.

När vi var klara begav vi oss hem till Fia & Möller för lite fika och prat. Tittade på deras fina vagga de köpt till lille bebisen som vi alla längtar efter;)

Maximilian fick sig en present med, Teletubbiesfilm (som de pratar svenska på:)) Favoritfilmen sattes på direkt så där satt han på en liten pall och tittade på filmen medans vi fikade:)


  Favoritfilmen..

Fia hade en jättestor och rolig leksak..

  Sen blev det kalas för lillebror och Göte. Göte blev jätteglad över alla knäcken jag bakat till honom :)

Och så fick han en mugg med ringklocka på. Kul.

Algot fick en tröja och choklad. Han tyckte det var en tjejtröja och verkade lite tveksam mot den först men sen ville han behålla den iallafall så han gillade den nog ändå. Den var vit och svartrandig med någon snubbe på- köpt på herravdelningen;)

Det bjöds på massor av tacos och semlor+ semletårtor.

Vi var ute och tittade på hästarna vilket var spännande tyckte Maxen. Han längtar nog tills han är tillräckligt stor så han kan få rida själv:)

Han fick namnsdagspresenter med, Fiskespelet som han önskat sig fick han av morbror Algot och så fick han även en jättesnygg tröja av mina kusiner Leo, Max och lilla My:)

Fiskespelet från morbror Algot..

Fina tröjan..

 

De flesta pojkarna samlade på samma ställe.. Tacos  Far & son  Morsan  Mitt gull.   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards