♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2010

Av Debora Persson - 23 december 2010 11:33

Är inget fan av att stryka och speciellt inte skjortor.

Dessutom om det är en  miniskjorta i stl 80/86 så blir det ett pillejobb.

Strykbordet har gått sönder så satte mig på golvet inne i Maximilians rum för att stryka och när jag strykit klart Maximilians lilla vita skjorta så ser jag två chokladfläckar på skjortan! Trodde golvet var rent men tydligen så är det någon som suttit på golvet och ätit choklad så efter allt jobb med skjortan fick jag tvätta den och så får det bli en strykning igen..

Av Debora Persson - 23 december 2010 09:45

1) Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin.


2) Under en genomsnittlig dag har du indirekt kommit i kontakt med 15 penisar, till
exempel genom att ta i dörrhandtag.


3) En genomsnittlig persons årliga intag av snabbmat innehåller 12 könshår.


4) Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover.


5) Under ett år skakar du hand med 11 kvinnor som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna.


6) Under ett år skakar du hand med 6 män som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna.


7) De flesta män tvättar överhuvudtaget inte händerna efter att de varit på toaletten.
Tänk på det nästa gång du är på krogen och äter jordnötter från skålen på bardisken.


8) Under en genomsnittlig bröllopsmottagning har du en hundradels chans att bli smittad med
munherpes från en av gästerna.


9) Du andas dagligen in en liter av andra människors anala gaser.


10) Tandläkare har rekommenderat att tandborstar bör hållas på ett avstånd av minst 2 meter
ifrån toalettstolen för att undvika att luftburna partiklar härrörande från spolningen
fastnar på dem.


11) Du tillbringar sex månader av ditt liv på toaletten.

Av Debora Persson - 23 december 2010 07:01

Varit uppe sen 05.30 idag. Vet inte varför jag vaknar så tidigt men misstänker att det kan vara min son som låg och puttade ut mig så han tillslut såg på min plats. Kunde sen inte somna om heller så steg upp.

Snöar massor ute, kollade på termometern och den visar bara -4.4 Trodde det skulle vara mycket kallare ute men icke:)

Dagen innan julafton idag och idag har vi massor att göra sådär i sista minuten. Typiskt mig att alltid göra allt in i det sista, fastän jag gillar att ha allt planerat och klart så man har koll så hamnar man ändå på slutet. Konstigt.

Av Debora Persson - 22 december 2010 21:48

Om 11 dagar fyller jag år.

Det finns två saker som jag önskar mig.

Det första är ju såklart en systemkamera men den kan jag ju mest bara drömma om;)

Det andra är pengar.


Pengar som ska gå till ett körkort för nu måste jag banne mig ta mig i kragen och sätta igång med det. Jag fyller 23 och jag vill inte sitta på körskolan tillsammans med en massa 18-åringar när jag är 30...

Så pengar till körkortet är perfekt. Först och främst  måste man ju gå någon handledarutbildning innan man får börja köra. Mannen har ju haft körkort i över 5 år så honom får jag köra med nu. Men antar att den där utbildningen kostar en del..


Ångrar att jag inte körde när jag kunde. Jag fick ju köra med både pappa och farfar för några år sedan, då man slapp utbildning innan man fick köra men jag körde väl bara med pappa två gånger kanske?


Är så jäkla sugen på att börja köra nu!

Och mannen skulle bli glad om jag fick körkort snart för han får ju alltid köra när man ska någonstans medans jag kan sitta brevid och sova ;) Dessutom om det bjuds på alkohol när man är iväg så brukar inte jag dricka och mannen får ändå inte dricka för han ska köra ;) Han har sagt det många gånger "tänk när du får körkort, då kan jag dricka och du köra!"


Så om ni vill ge mig något så ge mig ett bidrag till körkortet! :)

 

Av Debora Persson - 22 december 2010 21:24


"Jag är med och tävlar hos Josefine om ett presentkort på 300kr från SUMOpix, tävla du med HÄR"


Av Debora Persson - 22 december 2010 20:20



"Jag tävlar om valfria mockasiner från DobiDobi.se hos Josefine, tävla du med HÄR"

Av Debora Persson - 22 december 2010 20:00


Ett tydligt tecken på julstress - när man går på Maxi och stirrar på två av sina barn, tänker oh vad de är lika Karin och Debbie, och går vidare. Stannar först då de ropar maaamma."

Idag när vi var på Maxi och handlade så träffade vi mamma. Jag och K var mitt uppe i ett samtal och mannen är den enda som ser att vi står precis brevid mamma. Mamma märkte inte heller något och vi märkte inte förrän mannen sa något.

Hade inte han sagt något hade ingen av oss märkt något :)

Sen stöter vi på mamma ett par gånger inne i affären, och mamma hade fullt upp med att försöka dölja julklapparna i kundvagnen så man fick inte komma för nära.

Men hon hann iallafall ha ett litet kramkalas med sitt barnbarn som lyckades ura till sig gottis som mormor fick köpa till honom.

Så idag har vi köpt bingolotter till i morgon så vi har det gjort. Fick dock inte några paket till julklappsspelet köpta så det får bli i morgon!




Av Debora Persson - 22 december 2010 11:05

Ringde vårdcentralen vid 10.20 innan och fick en tid redan 10.45 så det var snabba ryck!

När vi kom in så sa de att kroppen brukar kunna klara av sådant här själv och därför brukar man bara behöva badda med vatten flera ggr om dagen ett par dagar så ska det vara över sen, men i Maximilians fall blev det inte så. Hon skrev ut antibiotika direkt för på honom var det så aggressivt tyckte hon.

Tog en odling på honom med, en lång tops tryckte de in i ögat men Maximilian varken sa någon eller gjorde motstånd. Jätteduktig!

Oftast vill de ju helst inte ge småbarn antibiotika och särskillt inte när det ska läka av sig självt men det var nödvändigt nu.

Nu när vi precis kom hem så somnade han direkt min lilla pojk. Han tar ju alltid en powernap på förmiddagen på dagis vid tio halv elva så han var jättetrött nu.

När han vaknar bär det av till apoteket för att hämta medicinen och sen ska vi handla lite med. Blir lite julklappar till julklappsspelet som vi inte handlat ännu samt bingolotter till i morgon, blöjor och annat nödvändigt.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards