♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2010

Av Debora Persson - 11 september 2010 22:09

Dagen har varit en riktig slappedag. Jag & Maximilian åkte in till stan innan medans mannen låg kvar i sängen och mådde pyton. Gick inte riktigt som det skulle inne i stan. Skulle fixa lite åt mamma egentligen. Men jag köpte iallafall en snygg klänning till henne. Skulle med vilja ha en sådan som hon har nu. När vi kom hem låg mannen fortfarande och mådde pyton. Jag & Maximilian la oss på soffan och tittade på film tills vi båda somnade. För övrigt så har Maximilian haft en hel myrstack i benen idag. Han saknar nog att vara på dagis idag för det är så mycket spring i honom så det är inte klokt. Men tillslut fick vi honom att somna iallafall.

Av Debora Persson - 11 september 2010 15:45

Vet ni vad?

Om man är med i Buzzador så kan man få vara med i olika kampanjer och få hem varor helt gratis!

Hur bra är inte det då?

Just nu är jag med i en kampanj och kommer få hem Pampers nya blöjor som Maximilian ska få testa under en tid.

Dessutom får jag hem blöjor att dela ut till er andra morsor som är intresserade av att testa de nya blöjorna...

Har ni barn som är 7-18 kilos?

 


Av Debora Persson - 11 september 2010 08:40

God Morgon!

Gårdagen var jättetrevlig.

Fia kom till oss vid halv tolv ungefär. Blev fika och massor av struntprat som vanligt;)

Åkte sen iväg och handlade mat och godis till kvällen. Möller kom vid 18tiden och det blev mat. Fläskfilé och pastasallad.

Efter maten blev det spel.  

"Med andra ord" och sen  

"Kampen mellan kvinna och man".

Två rundor av Med andra ord och vi tjejer vann båda gångerna.

Sen en runda av Kampen mellan kvinn aoch man. Även denna gången vann v i tjejer STORT. Killarna hade inte ens kommit halvvägs under spelets gång när vi vann. Det säger väl en hel del, Tjejer är bättre än killar på det mesta;)


   


Idag vaknade vi vid sjutiden. Om ett tag ska jag ta bussen in till stan och fixa lite saker till mamma.

Det finns nämligen en här hemma som åkt på en rejäl magsjuka så jag och Maximilian håller oss borta. Ingen som vill bli smittad av det direkt..

Ja, nu har han gått och lagt sig igen iallafall. Jag och Maximilian ska strrax ta och äta frukost och sedan in i duschen innan vi åker till stan.


         

Av Debora Persson - 10 september 2010 11:17

Har precis varit och hämtat Maximilian på dagis. Han började gråta när vi kom. Får hoppas att det var för att vi störde honom  mitt i leken;)

Nu sitter vi mest och väntar på att Fia ska komma vilken minut som helst.

Dagis hade ialalfall gått bra och det är ju bra:)

Så nu tar vi helg hela familjen:)


Av Debora Persson - 10 september 2010 06:43

God Morgon!

Äntligen fredag! En lektion i skolan och deet är hur skönt som helst en fredag! Att sluta redan kockan 10.

Eftersom jag slutar så tidigt idag så är det jag som får äran att hämta min son på dagis idag för första gången :)

Hur bra som helst!♥

Lite senare får vi besök av min fina vän Fia som tillbringar dagen med oss. Lite senare kommer även hennes gubbe hit och då bli det mat, spel och mest bara trevligt :)



Av Debora Persson - 9 september 2010 20:20

Ikväll tittar vi på Idol och myser.

Maximimilian sov innan men vaknade av att han gallskrek.

Mardröm?

Nu iallafall är det mys i soffan med idol och lite gottis.

Maximilian har blivit snorig alla redan, visst att de sa på dagis att han kommer bli sjuk om ett tag med alla nya baciller bland barnen och allt det där, men redan hade vi inte förberett oss på.

Och fläskläppen på detta med. Ikväll förtjänar min son extra mycket kärlek!


Soffmys

notera tröttisen på bilderna...

     

       

Av Debora Persson - 9 september 2010 19:06



  

Ätit russin och glott på tv...

 


  Fläskläppen.

Av Debora Persson - 9 september 2010 16:48

Hemma från skolan, mina pojkar hämtade mig idag igen :) Slapp bussen.

Maximilian fick som sagt en fläskläpp på dagis.

När han satt i sandlådan så tappade han sin napp (han fick ha nappen i munnen för annars åt han sanden:)) och när han då skulle sträcka sig efter den så trillade han på något sätt och fick sig en fläskläpp. Min lilla stackare.

Men nu är han glad. Och då är det lycka :)


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards