♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2010

Av Debora Persson - 22 september 2010 18:34

Tina idag, Maximilian i morgon, Min morbror på lördag och Mamma & Elsa på måndag. Födelsedagsveckan. Grattis  på er!   


 

Av Debora Persson - 21 september 2010 19:46

Idag fick jag hem blöjor från Pampers genom Buzzador.

Kom ju med i kampnjen om att få prova Pampers nya blöjor.

Helt gratis.

Kan ju inte bli mycket bättre:)

Fick även hem blöjor som vi ska dela ut till andra med barn:)


   

Av Debora Persson - 21 september 2010 17:10

Min Kärlek.

    

Av Debora Persson - 21 september 2010 15:35

Idag var första dagen som jag faktiskt fick göra allt själv på morgonen. Mannen hade åkt till jobbet och jag hade mig själv att hålla reda på, fixa håret, sminka mig och klä på mig. Sen hade jag även Maximilian att klä på. Nu sov han ju visserligen till 06.40 så jag var redan klar för avfärd när jag väckte Maximilian. Klädde på honom, satte honom i soffan framför barnprogrammet så han kunde vakna till innan vi gick till dagis strax innan 07.00

Min buss går egentligen 07.16 men Maximilian är så lätt att lämna på dagis på morgonen. Han är på gott humör och vinkar glatt när jag säger hejdå. Så när det går så enkelt att lämna honom blir jag klar tidigare och får ta en buss tidigare. Lite drygt att vänta inne på station men det är heller inte lönt att gå hem igen den lilla stund.

Jag vet att det inte alltid kommer vara så enkelt att lämna sitt barn på dagis men gud så underbart det är de barnet är glad när man lämnar det! :)


Idag har jag även ändrat mitt schema så kommer sluta tidigare på tisdagar. Har tagit bort Naturkunskap A från schemat och valt B istället eftersom jag redan är godkänd i A är det ingen mening att läsa det en gång till. Så nu slutar jag tidigare på tisdagar och slutar senare på fredagar. Men det är heller inte fy skam. Innan slutade jag 10, och nu slutar jag 12 så det är inte särskillt jobbigt det heller.


Så nu tänkte jag strax gå ner och hämta min son tidigare på dagis så jag får gosa lite extra med honom idag. Känns ju som om vi knappt träffats idag så jag saknar min pojk:)

Av Debora Persson - 20 september 2010 22:21

Har fått underbara bilder från pappa från Maximilians kalas. Och efter ha sett bilder från pappa varje gång som han tar med sin kamera blir jag frukansvärt avundsjuk för med hans systemkamera från man så mycket bättre bilder än med min digitalkamera!

Och fortfarande så står en systemkamera överst på min önskelista!

Här kommer några av bilderna han skickade till mig:)


Börjar med den finaste med en stolt & glad morfar med barnbarn:)

 


                                 


        

En rejäl skillnad mot digitalkamera, eller hur? 

Av Debora Persson - 20 september 2010 20:34

Upptäckte att det inte var något Idol idag så det blev fotboll lik förbaskat ;( Och några blöjor hade inte kommit heller trots att jag fick avi på att hämta paketet efter 17. Skulle komma tillbaka i morgon igen sa dom, men mitt paket från H&M hade kommit. Byxor till Maximilian blev det. Han har knappt några bra byxor längre så hade beställt lite byxor som han kan ha till dagis. Är väl inte så skönt för honom att krypa runt i jeans och andra obekväma byxor hela dagarna.

Nu har vi iallafall ätit middag, mannen glor på fotbollen, Maximilian håller på att somna och jag ska ta och fixa lite innan jag ska lägga mig. Inget plugg idag för jag är så trött nu så det får bli i morgon. Jag är rätt bra på att skjuta fram saker och ting ;)

Så nu ska jag packa upp lite varor som vi inhandlat. Blev någon födelsedagspresent till Maximilian med såklart:)

Av Debora Persson - 20 september 2010 17:57


Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen. Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,som fåglarna, som blommorna på marken. Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek. Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,mina händer och mitt hjärta. Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är din stolta moder,rättvisan är din broder, freden är din syster,kampen är din fader framtiden ditt ansvar.Ja du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen. Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,som fåglarna, som blommorna på marken.

Av Debora Persson - 20 september 2010 15:57

Vilket trist väder det är ute! Hemma från skolan nu iallafall och ska om en liten stund gå ner och hämta min son på dagis som idag var hans första riktiga dagisdag. Innan har det varit inskolning i två veckor ju.

När jag har hämtat honom blir det gos för har saknat honom lite extra idag. Så massor av lek och mys blir det. När mannen kommer hem vid 19 ska vi åka och handla och hämta paket på posten. Ett från H&M och ett från Buzzador med massor av blöjor vi ska testa under en tid:) Antar att mannen ska glo på fotboll idag så han ska få ta hand om lilleman så jag kan plugga lite under tiden. Fast å andra sidan kan jag nog plugga till Idol med när jag tänker efter så fotboll är inte nödvändigt enligt mig:)

Nu blir det till att ta mig något att äta innan jag ska  ner till dagis!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards