♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 6 maj 2010 07:02

Maximilian är som en levande väckarklocka. Man behöver aldrig vara rädd att man ska försova sig eller att man ska sova längre än till klockan 7. Så nu är vi uppe. Pigga och glada.


Satte ju igång att glo på Avatar igårkväll. Visste att jag aldrig skulle orka glo på hela filmen på tre timmar, men en bit in i filmen skulle vi nog klara.

Mannen hade hoppats på att vi åtminstone kunde glo i en och och halv timma men efter 40 minuter så höll jag på att somna.

Men iallafall, det lilla vi hann se så verkade filmen helt okej. Dock ju bara en halvtimme att försöka fatta vad de handlade om. Till och med Maximilian som vägrade att sova satt stilla och tittade på filmen, fram till dess att något hände och han nästan flög ur blöjan, blev ledsen och somnade. Lilla pyret.   


 

Av Debora Persson - 5 maj 2010 20:30

När man väl blivit frisk från magsjukan så hoppar en satans förkylning på mig istället..!

 

Hemma från jobbet nu iallfall. När jag kom hem satt världens gladaste bebis på golvet och lekte med en boll. Passade väl bra eftersom hans far glodde på fotboll med.

Men på mindre än en millesekund ändrades humöret på Maximilian. Han blev rasande och bara skrek och sen somnade han.

Hm, bara det inte var för att jag kom hem ;p


27 dagar kvar till vi åker dessutom. Kommer bli så skönt med semester!

Idag skulle vi dessutom boka platser på flyget. Större platser som man kan sitta vid om man har med sig barn. (dessutom MYCKET större benutrymme.) Smidigt och bra tänkte vi, kostar lite extra men det skulle inte göra något eftersom annars sittytorna är minimala och efter att ha suttit på ett flyg i fyra timmar så kan man inte räta på benen på fyra dagar.

Men tyvärr var de redan uppbokade så vi får sitta och trängas som alla andra :)


Eftersom jag är ledig imorgon så kanske vi ikväll ska sätta oss och glo på den där filmen som alla har sett och som alla verkar älska. Trots att den är nästan 3 timmar lång. Hur det ska gå undrar jag verkligen. Är filmen två timmar somnar jag. Och att filmen dessutom är sciense fiction med en massa blå gubbar(?) gör inte saken bättre för min del eftersom jag inte gillar sådant overkligt. Men om alla säger att den är bra så..



 

Av Debora Persson - 4 maj 2010 16:56

Idag mår vi bra igen allihopa.

Så imorgon blir det arbete för min del igen:)

Inga mer insjukningar nu tack!

Nu ska jag jobba mina dagar som är kvar. Har ju inte så värst mycket kvar på jobbet eftersom jag bara jobbar till den 26:e, sen är jag

m a m m a l e d i g  igen.

Idag har jag oxå ringt runt till dagis.

Så på torsdag ska vi till ett dagis och titta hur de har det och på fredag ska vi till ett annat dagis och titta hur de har det. Det ena dagis har vi sökt och det andra kommer vi nog att söka. Det andra dagiset är tydligen väldigt nytt, det öppnade aug-09 (tror jag) men nu är dom bara i tillfälliga lokaler och i höst så flyttar de till helt nya, fina lokaler. Så de ska rektorn där visa oss med.

Av Debora Persson - 3 maj 2010 19:47

Gokväll.

Magsjukorna håller i sig.

Den enda som är bättre är Maximilian den busen.

Han är mycket piggare och gladare men är fortfarande inte helt okej. Vi vuxna håller på att dö nästan.


Trots allt så testade Maximilian pottan idag!

Gick ju hur bra som helst och han gjorde det han skulle, både ettan och tvåan och han tyckte det var jätteroligt att sitta där.

Satte han där sen en andra gång men då bara läste han reklamblad och så tramsade han bara och tillslut trillade han av pottan och då var det inte lika roligt längre.

Skulle vara skönt om Maxontaxon blev blöjfri tidigt.

Minns jag inte fel var jag blöjfri vid 12 månader på dagarna och 18 månader helt och hållet.

Tror det var samma sak för mannen när det gäller blöjorna...

Så får väl satsa på samma sak för Maximilian :)


Min duktiga pottkille!

   


Nu blir det soffläge igen. Ska lägga mig i soffan och ligga där resten av kvällen och tycka synd om mig själv och mina pojkar!

Av Debora Persson - 2 maj 2010 21:17

Familjen magsjuk.Och även om man skulle tro att det inte kan bli värre då så blir det givetvis så.Idag är jag, och även de två pojkarna med på ett helvetes humör.Ingen bra kombination med 3 magsjukor och 3 helt olika djävulska humör.

Av Debora Persson - 1 maj 2010 17:23


Lördagsgodis.

Lite Ben&Jerry´s glass med jordgubb och cheesecake var visst inte helt fel för min lilla sjukling.

Väldigt gott tydligen:)


 

 

 

Av Debora Persson - 1 maj 2010 14:43

Min lilla gosse när han hälsade på farmor och farfar igår!


   



Just nu ligger han helt utslagen i sin babysitter efter att ha varit iväg och handlat, det var ju så många som skulle stanna och titta på honom, le och säga Åhhhhh idag så det tog nog på krafterna :)


   

Av Debora Persson - 1 maj 2010 08:45

God morgon.

Här hemma har vi varit uppe sen innan 07.00 idag. Mammas lilla älskling är fortfarande inte bra. Spyr som en fontän, vill inte äta eller dricka och så gör han nummer 2 heeeeela tiden.

Galet att det kan komma så mycket ur ett sånt litet barns kropp fast han varken äter eller dricker.

Lite får vi ju i honom men det är knappt det.

Efter att ha gjort nummer 2, två gånger på mindre än en timme så att vi tilloch med fått byta kläder på honom båda gångerna så ringde jag sjukvårdsupplysningen eftersom jag inte tror det är tänderna längre.

Nu är det iallafall vätskeersättning som gäller tills han kan behålla maten.

Vilket jäkla jobb, en tsk ersättning var tredje, fjärde minut hela tiden tills han behåller det.

pyyy. Gick det inte skulle vi ringa tillbaka. Gick det så skulle vi börja ge honom lite mosade morötter och hans favorit, äppel!


Nu sover han iallafall. Stackarn var så trött att han inte gjorde annat än att gnugga sig i ögonen för en stund sedan.

Nu ligger han och sover hos far sin.


Onödigt inlägg märkte jag nu. kul.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards