♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 14 maj 2010 19:25

Hemma efter jobb. Även idag hämtade mina pojkar mig. Åkte och släppte ut Sally när vi ändå var på vägen.


Jag vinkade till Maximilian innan när jag satte mig i bilen. Och han vinkade tillbaka! Han vänder sin hand mot sig och liksom vinkar till sig själv.

Jäkla gullunge!! hihi, han kan vinka! Jag håller på att dööö! ♥

Idag är han jätteglad dessutom. Han pratar hela tiden och skrattar. Inte sitta stilla utan vara i farten hela tiden.

Han gör min dag den pojken!


 


Resten av kvällen blir det troligtvis soffhäng. Blir fläskfilé och potatisgratäng.

Packa väskan för helgen för imorrnbitti åker vi till Blekinge. Gubben ska glo på fotboll, Malmö FF- Mjällby medans jag och Maximilian tillbringar dagen med mamma och de andra. Det blir kalas hos mina kusiner med.

Söndag ska vi tillbringa i Mörrum. Jag och Maximilian ska hem till Fia medans gubben ska, ja, jag vet inte vad han ska göra faktiskt..

Av Debora Persson - 14 maj 2010 06:42

God morgon.

Trött som sjutton idag. Hostat hela natten och har varit uppe en timme nu.

Maximilian sitter brevid mig och pratar med mig. Ibland vill han trycka på tangenterna på datorn med.

Snart bär det av till att jobba. Åker ju extra tidigt idag pga banarbetet. Hoppas inte det är så när jag ska åka hem i eftermiddag. Det ska inte vara så, men man vet ju aldrig..

Så nu får jag lägga på ett kål om jag ska hinna med dagen! tjao

Av Debora Persson - 13 maj 2010 21:41

Hemma från jobbet. Eftersom det som vanligt ska vara massa strul och banbygge så fick vi hoppa av i Hässleholm och sätta oss på en liten buss  mot Kristianstad. Givetvis skulle bussen köra inom Vinslöv med fast tåget inte ens stannar där.

Men tillslut kom vi iallafall fram. Mina pojkar var och hämtade mig så slapp sitta på en buss till.

I morgon blir det visst samma sak. Får åka bussen en halvtimme innan jag egentligen skulle ta tåget. Och så blir det byte i Hässleholm igen. Ibland hatar jag att pendla.


Iallafall så var mamma i Kristianstad idag. Kalleponken, Sofie och Algot skulle på bio och mamma var som vanligt familjens taxichaffis.

Hon var bland annat och handlade och köpte finfin present till Maximilian. Ett Fischer Price tåg. Efter att hon handlat skulle hon hem till Khaled och hämta transportburen till katten som jag hade sagt att dom hade där hemma. Khaled var visst med på noterna om att den var där så när mamma kom dit så var den inte där eftersom vi har den i vär källare

(det hade jag glömt att vi hade, men kom på det för sent), så mamma åkte och våldgästade mina pojkar. I utbyte mot buren fick Maximilian sitt tåg då som han gillade direkt. Han käkade nästan upp de små gubbarna som var till tåget. Lilla gull. Den spelar och låter med så rolig var den med!


   

Nu, resten av kvällen blir det Desperate Housewives och gos med lilleman.

Förresten så kryper han snart. När som. Han tog sig fram med en väldig fart innan. Ålandes/drog sig fram. Han jagade bollen som han rullade iväg hela tiden som han fick tag i den! :)

Av Debora Persson - 13 maj 2010 21:37

Provsitta lite i mammas resväska. Och kolla så att den är tillräckligt stor så att alla nya saker får plats i den! :) Mycket viktigt, eftersom man själv bara får ha en pytteliten fylld med blöjor och annat tråkigt.

Den fick godkänt.



Av Debora Persson - 13 maj 2010 06:56

Har varit vaken sen innan 06 nu. Vaknade vid 04 och gick ut och la mig på soffan och sov två timmar. Sover otroligt dåligt nu.

Igår gick jag och la mig vid 16tiden för att vila en stund. Vaknade 100 ggr och när jag inte orkade försöka ens så hade det bara gått en kvart.. Trodde åtminstone jag sovit en timme. Men icke!

Jag är otroligt trött men det är ingen idé att försöka sova längre heller för det kommer inte funka. Ska gå upp och duscha istället. Sova lite på tåget sne är vad jag får göra. För idag ja, då blir det jobb! Det är röd dag idag med så då tjänar vi dubbelt! :) Kan behövas nu efter alla sjukdagar.

Så jobbar idag och i morgon. Har bara 10 arbetsdagar kvar nu.. Sen tar vi semester. Sommarlov. Mammaledighet.

Av Debora Persson - 12 maj 2010 14:37

Idag är det inget höjdarväder. Känns som om det skulle kunna vara noveber nu och att sommaren är väldigt långt borta...

Vi har vilat hela dagen idag. Kollade nyss på klockan och insåg hur lite den var. Trodde klockan var närmre 17-17.30 eftersom det är så mörkt ute jämfört med vad det brukar vara vid denna tiden.

Maximilian kör runt i sin gåstol för tillfället och pratar för full hals. Han har börjat prata annorlunda på senaste tiden. Tror han kommer börja prata tidigt.

Så fort man tittar bort så är han och pillar på sladdar och andra elsaker som han inte får pilla på. När man sen säger till han så bara skrattar han och springer iväg till nästa sak han inte får pilla på. Jädrans buse! ♥

Av Debora Persson - 12 maj 2010 07:00

Uppe vid 06 idag. Hostade för mycket. Väckte Maximilian med hostan så vi har morgonmys i soffan nu. ♥

Han dricker välling och jag dricker honungste. Inget hjälper mot min förkylning. Proppar i mig te, Echinacea, hostmedicin, alvedon, halstabletter och annat men jag blir inte mycket bättre. ;(

Något som gör oss lite lyckliga här i soffan är ändå att om tre veckor är vi på väg till Turkiet vid denna tiden. Åker 07.05, hoppas att dessa tre veckor går fort som tusan för nu behöver vi semester!


           

Nu är det iallafall Vakna the Voice på tv. Maximilian stannar alltid upp i sitt arbete och tittar på tvn när det är musik på där. Han gillar musik.

Men innan The voice ska vi byta blöja!

Av Debora Persson - 11 maj 2010 19:43

Äta en majskrok.                         Nej, två är bättre!

   



230 dagar har du funnits hos oss ♥

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards