♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 11 maj 2010 09:33

Otroligt jobbbigt att få sova mindre än vad man brukar få sova på nätterna. Hostan driver mig till vansinne. Har vaknat 711 ggr i natt. När jag vaknade klockan 05 av all hosta så kunde jag inte somna om på 45 minuter. Fick istället ligga och gosa med min son som hade hamnat brevid mig. Vaknade igen strax innan 07 och fick helt enkelt stiga upp då. Ingen idé att ens försöka somna om.

Vid 08 vaknade även Maximilian till liv och en stund senare väckte vi hans far.

Idag ska jag sluka mängder av hostmedicin och alvedon för nu klarar jag inte med mer sjukheter. Synd bara att mannen med har blivit förkyld. Men jag ska inte vara sjuk mer. Det är en sak som är säkert. Nu ska jag jobba alla andra dagar jag har kvar!

 

Maximilian har hittat en ny favorit. Var lite knepigt först att lista ut hur han skulle göra men när det väl gick så slukade han den på nolltid. Gullungen.
     

  

Av Debora Persson - 10 maj 2010 19:26

Fortfarande så tar den här förkylningen och HOSTAN död på mig.

Nu har jag hostat så mycket att jag lider och har ont varje gång jag hostar.


Något som är positivt idag är att jag har en lite pojk som har varit på dunderbra humör idag. Han har skrattat, pratat och bara varit fantastiskt glad hela dagen.

Och så kom jag in på skolan jag sökte!

18/8 infinner jag mig på Önnestads Folkhögskola.

Okej att det verkar vara en liten liten liten by långt ut i ingenstans. Man åker nog faktiskt igenom där med tåget.

Men knappt så man hinner reagera för det är så litet. Men just i den där lilla byn kommer jag tillbringa ett år av mitt liv med att läsa matte, engelska och vad det nu var mer. Jag är glad iallafall. Duktigt glad.


Update.

När jag ringde och berättade för mamma att jag kom in på skolan så sa hon Åhh Grattis! Vad roligt! Då hörde man

Algot i bakgrunden: Vaddå Vaddå???

Mamma: Berätta för Algot, så av hon honom luren.

Algot: Vad är det?? Är du gravid igen eller??

Jag: Nej, jag ska börja i skolan.

Algot: Ha! Eller hur, det trör jag inte på. Vuxenskola måste det vara då. Bokelund eller? (bokelund är annars högstadie...)

Men lilla gullepojken. Jag fick tillslut ett grattis av honom med:)

Av Debora Persson - 10 maj 2010 13:26

Frågan är varför vi inte plockat väck julbelysningen från balkongen än..?

Det är stor tid att vi gör det nu...

Eller varför inte låta den hänga kvar i 7 månader till då den ändå ska hängas upp igen! haha!

Tur vi bor högst upp så ingen ser den.


   

Av Debora Persson - 10 maj 2010 07:36

God morgon. Var uppe innan klockan 07 idag eftersom jag hosat nått så in i hvete. Gick inte att sova längre så det var bara att stiga upp.

Nu hör jag att mina pojkar med är vakna för lilleman pratar för full hals med sin far där inne i sovvrummet.

Förresten så sökte vi en hel del lägenheter häromdan. Antingen låg de på 1:a plan eller högre med hiss. 4 stycken blev det sökta. En fyra på 92 m2, en fyra på 78 m2, en trea på 76 m2 och en trea på 74 m2. Alla såg bra ut och låg 5 minuter från centrum ungefär. Man kan ju alltid hoppas på någon!


Idag så kommer det bli en massa vilande, men det kommer eventuellt oxå bära in till stan för lite fix oxh så har jag fått för mig att jag ska baka idag med.. Får se hur det blir med det..


Av Debora Persson - 9 maj 2010 21:40

Efter denna arbetsdagen känner jag att jag är glad att jag lever.

Min skalle känns som en uppblåst ballong. Förkylningen är inte rolig idag. Hostan blir värre och värre. I morgon ska jag vila hela dagen.

Ikväll tar vi med det lugnt. Wallander på tv men den har vi sett innan så blir nog lite Desperate eller fortsättningen på Avatar.

Avatar började vi väl glo på i början av veckan. Men har fått titta på den 40 minuter i taget ungefär. 40 minuter kvar av filmen. Visst är den bra men den är ju så lång!

Iallafall så har jag nu jobbat klart min sista arbetshelg för den här gången! Känns helt OK!



   


Nu blir det mys med mina älsklingar

Av Debora Persson - 9 maj 2010 07:10

Gomorrn.

Vaknade redan innan klockan 06 idag när min lilla gullunge vaknade men vi lyckades iallafall somna om en stund innan vi skulle vakna på rikitgt.

Nu blir det morgonmys i soffan en liten stund innan det bär av mot jobbet igen. Sista jobbhelgdagen idag. Känns jäkligt skönt faktiskt.

Nu ska här ätas frukost och göras i ordning med så vi hinner med dagen!

Av Debora Persson - 8 maj 2010 21:16

Hemma efter ännu en arbetsdag. Förkylningen håller i sig och jag är inte alls pigg längre. Men jag överlever.

Oskar är hos oss ikväll. De har glott på fotboll här hemma som vanligt. Och jag gissar på att de spelat xbox de stunder som det inte visats fotboll på tvn. De är så karlar lever nu för tiden. Sport sport sport. De skulle kunna offra sin högra arm för en "viktig" match. Och deras högsta önskan här på jorden är att de ska få åka till England eller vilket annat land deras favoritlag spelar och få se en match. Till och med när man är på semester kan de inte hålla sig utan sporten. (när vi har varit utomlands och suttit och ätit ute, där de haft tv med sporten på så var det en som var mer intresserad av sporten än att njuta av semestern:P)


Men men, nu är jag hemma och det är ingen sport på tvn för fem öre. Nu ska vi spela kärringspelet yatzy igen. Tradition när Oskar är här.:)

Av Debora Persson - 8 maj 2010 07:06

Uppe, glada och pigga allihopa här hemma.

Nu ska jag jobba helg. Min sista jobbhelg ger jag mig på nu.

Med denna helgen har jag endast 10-13 arbetsdagar kvar att jobba nu. Tiden har gått lite för fort tycker jag.

Idag är jag mycket piggare. Efter att ha druckit ett par Echinacea så hjälpte det rätt mycket.

Nu blir det frukost och sen bär det av mot tåget och jobbet!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards