♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 24 maj 2010 21:15

Känner att jag har otroligt tråkigt just nu. Har pratat med mamma. Kom inte fram till något vettigt alls. Maximilian har blivit övertrött så antingen skrattar han mest åt sig själv och det han gör, eller så gnäller han, gäspar och drar sig i örat. Så nu får han välling och ska sova.

Såg bland bilderna och gamla inlägg att så här tjock var jag för ett år sedan! Här var jag i vecka 21.

Och visst saknar man magen galet mycket, även om man hade ont emellanåt.

 


Nu är snart fotbollen slut och jag får lägga ner datorn för Maximilian kan inte koncentrera sig på det han ska för när han får syn på datorn ska han självklart pilla på alla knapparna. Han har förresten redan slitit bort plustecknet och den går inte sätta tillbaka =(

Så får gå och lägga han i sin säng.

Av Debora Persson - 24 maj 2010 20:43

Hemma efter en arbetsdag igen. 2 dagar kvar. Onsdag är min sista dag på länge nu. Men dom blir som sagt inte av med mig så lätt så jag kommer antagligen tillbaka lite i sommar och jobbar några dagar. De behöver mig;)

Det är fotboll här hemma på tv, roligt när man väl är hemma från jobbet "tidigt". Men jag har en supergllad och pigg liten son här hemma som inte vill annat än busa. När jag kom hem så körde han runt i sin gåstol, jag slet upp ytterdörren. Han slog upp ögon och råstirrade chockad. Nära till gråt för han blev rädd. När han sen såg och hörde att det var jag så vände det direkt och han blev verkligen jätteglad. Sträckte sig efter mig så fick lyfta upp honom och pussas innan jag ens tagit av mig jackan.


Nu blir det till att tycka lite synd om mig själv för har en visdomstand som håller på att växa upp. Och jag är pissöm där vid tandköttet.

Tänkte jag skulle ringa min moder med när jag väl kommer ihåg det och förhoppningsvis så sitter hon inte och babblar med någon annan i timtal så man kan få tag i henne.

Av Debora Persson - 24 maj 2010 08:25

Gomorrn.

FRUKTANSVÄRT trött idag. Behöver sova mycket längre känner jag.

Får sova på tåget till jobbet, för idag startar vi sista arbetsveckan för min del. 3 dagar!

Känner trots allt att det kommer bli en bra dag idag. Danskarna har röd dag så de kommer invadera sverige och vi kommer att ha o göra!

Trodde första att jag började jobba klockan 10 idag men börjar inte förrän 11 så det är bra att det är åt det hållet. Om en halvtimme är det dags att åka och innan dess ska jag lägga mig på soffan och vila ögonen 2 minuter och pussa på min son.

Av Debora Persson - 23 maj 2010 19:18

Tim kom innan och fikade hos oss.

Efter det åkte vi och solade och följde med K för att handla. Hon kan ju som sagt inte använda sin arm så fick vara bärhjälp till henne.

Eftersom solen kom fram och det blev strålande väder ute tänkte vi sätta oss på filten utanför hennes men det började blåsa galet mycket så blev en snabbfika inomhus. Maximilian blev trött så åkte hem. Nu sover lilleman och vi ska börja på kvällsmaten. Mätt på kakor egentligen men inte mycket att göra åt.

När jag själv har vilat här i soffan 2 minuter så ska jag sätta igång med arbete jag med. Städning!

Av Debora Persson - 23 maj 2010 13:59

Här har vi TramsNisse på sin dag som 8 månader gammal.

Hellre tramsa än dricka välling. Mycket roligare. Soffan måste verkligen tvättas snart för där hamnar mer välling än i magen!

Han spottar och fräser gärna när han tagit en klunk utan att svälja så här sprutas det välling med!

M i n   l i l l a   a p u n g e !


 

 

       


För övrigt så blir det ingen fika hos K. Hon har fortfarande inte kommit hem..? Och dessutom blåser det och är kallt så vi håller oss inne och städar istället. Fika får det bli senare! Vi ahr iallafall hämtat hem vår dammsugare.

Av Debora Persson - 23 maj 2010 12:53

Maximilians fond som han fick av sin morbror/gudfar när han döptes har dalat ner riktigt rejält. När han fick den så gick den gick den riktigt bra och steg hela tiden. Som tur är ska han inte ha ut pengarna förrän han är 18 år så den hinner nog både stiga och sjunka tusen ggr innan dess.


 

Av Debora Persson - 23 maj 2010 11:45

Vi funderar på att klä på oss och gå ut.

Bort till K, lägga oss på filten ute och glassa.

Ta med fika för det lär hon nog inte ha hemma ;)

Får dock inte tag i henne än, men det är en rolig historia.

Igår satt vi och snackade om att mannen skulle åka och hämta fyllekajorna i natt, han sa då att han skulle stänga av telefonen. Och K utbrast : Tänk om det händer något!

Jojo, två missade samtal i morse när vi vaknade.

Pratde med K i morse. Hon hade trillat av cyklen i natt på väg hem.

Idag kunde hon inte röra armen så satt och inväntade mamma som skulle vara taxi till sjukan.

Haha gulleK.   


 

Inget allvarligt iallafall för då skulle hon nog befunnit sig där mycket tidigare. Men iallafall så ska vi ta oss dit. Pratade med henne nyss på sjukan och då satt hon och inväntade herr doktor.

Hon har varit här och lånat vår dammsugare så den måste vi ta hem så vi kan få ordning här.

Senare i eftermiddag kommer nog Tim hit och hälsar på oss innan han ska dra vidare mot sitt jobb..


Nu är det inte lika roligt, för helt monligt ute nu, men ut ska vi. Julia var visst hemma hos K, så vi går när vi är klara även om inte K kommit hem ännu.




Av Debora Persson - 23 maj 2010 10:37

23:e idag. Vilket betyder att för 8 månader sedan föddes vår stolthet.

Eller ja, om ett par minuter faktiskt blir han 8 månader.

För 8 månander sen hade jag så ont så jag trodde jag skulle dö.

Får bli en bild på honom senare, för nu ligger han och sover.

Får bli en nyfödd Maximilian istället:


        

242 dagar har du funnits i våra liv.


8 månader. Kan inte fatta att tiden går så snabbt!

Känns fortfarande som det var igår han föddes där på onsdagsförmiddagen, pytteliten och ömtålig. Nu är han stora killen som jämt är glad och göra stora framsteg hela tiden. Snart dags att lära honom säga MAMMA. :)

4 Månader och han är 1 år gammal. 122 dagar. Herrejisses.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards