♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2010

Av Debora Persson - 13 februari 2010 19:57

Har egentligen ingen större lust att skriva men lika bra att göra det.

Har lite bilder att lägga upp nämligen. Får bli en snabbis!

Var i Mörrum innan hos Dennis föräldrar och hälsade på en stund innan det bar av mot Sölvesborg.

Där väntade mat, mormor var där och hade gjort biff, potatis, sås och stekt lök till oss. Riktigt gott!

Sen tog vi fram dopklänningen Maximilian hade för att ta ett bra kort på honom i dopklänningen för det hann vi inte få förra veckan.

Svårt att få honom possera som vi ville. Han ville mest äta på klänningen och titta på allt annat än själva kameran. Men tillslut fick vi några bra bilder.

K åkte med oss hem och i Kristianstad så mötte vi upp Oskar.

Ikväll ( snarare nu)  blir det plankstek och Melodifestivalen!


                 


För en stund sedan såg det ut såhär...

 

Av Debora Persson - 13 februari 2010 09:44

Gomorrn.

Idag bär det av till Blekinge. Först Mörrum till mannens föräldrar.

Sedan bär det av till Sölvesborg och hälsa på mamma. Ska ju hämta hem gunghästen. Och lämna en räkning till Göte som han så snällt erbjöd sig betala och så ska han givetvis få födelsedagspresent med:)

Min lille prins har dock blivit förkyld och snorar en del.:(

Ikväll kommer antagligen Oskar hem till oss och tittar på Melodofestivalen. Och så lär det bli pensionärsspelet yatzy med som vanligt. :)

Nu ska vi göra oss klara.

Av Debora Persson - 12 februari 2010 20:11

Eftermiddagen för mina killar tillbringades i soffan sovandes.

Själv har jag slagit in presenter och plockat en massa.

Sen bar det av till affären och apoteket. Mannen börjar bli dålig så han skulle shoppa loss.

Själv hittade jag ett par gardiner ( dock inte på apoteket, mohaha)

K skulle panta flaskor så hon hade en hel sopsäck med sig och satte dessutom stopp på pantmaskinen så personal fick komma och laga.


Så ikväll har jag äntligen satt upp nya gardiner, inte världens snyggaste men hade fortfarande julgardinerna uppe så det var liiiite panik på det hålet.

Snart är det dax för att äta, blir fajitas.

Maximilian ligger på golvet och pratar en massa och snurrar från rygg till mage HELA tiden. Och när han har vänt på sig så skriker han för han kan inte rulla tillbaka igen så då får man springa och vända på honom och så gör han samma sak igen. Under detta inlägget har jag säkert vänt på den lille busen 15 gånger.

Nej, får avsluta nu ropar han igen. Tjao


Av Debora Persson - 12 februari 2010 16:00

Vi hittade faktiskt en matstol innan! Var inne på Babyproffsen och tittade lite och där fanns en stol faktiskt, en stol att växa i för 895 kronor. Men åkte till Kids Corner för att se om där fanns någon annan vi kunde tänka oss. Men tjena, där kostade inte en stol under 2000 kronor.

Så åkte tillbaka till Babyproffsen och köpte stolen. Köpte svart dyna till med så det gick på tusenlappen.

Stolen känns fortfarande lite stor för honom kanske, men får trycka ner en kudde emellan så han inte åker åt sidan hela tiden:)


Var även borta på Eko och handlade med. Hittade en hoppgunga till Maximilian med. Hade en blå här hemma innan men denna vi köpte nu var mycket mer stabil än den blå. Dessutom var det nog mer "gung" i denna för jäklar vilken fart det blev på honom!


Nu blir det till att vila en timme, sen ska vi iväg med K en runda innan kvällen kommer.


     



 


   



Gulle igårkväll och i morse!

     

Av Debora Persson - 12 februari 2010 08:30

Hallao.

Jag somnade på soffan igårkväll. Det är så förbannat skönt att somna på soffan. Förr gjorde jag det alltid men nu för tiden går det inte. Men det gick bara inte att hålla ögonen öppna igår.


Idag är Dennis ledig så då tog vi sovmorgon, jag steg upp vid 7.30 och Maximilian och Dennis steg nyss upp.



Idag ska vi åka och titta på matstol till Maximilian. Vi tittade först efter Tripp Trapp Stol, men fy satan vad dyr den var. Har hittat liknande på nätet som var betydligt mycket billigare så något i sånt sk vi hitta idag tänkte vi. Vill mest ha en sådan i trä för de kan kan använda mycket längre men så vill vi ha med ett bord på stolen med. Och så får den gärna inte vara för tung och klumpig osv. Det är väldigt svårt vill jag lova. Säkert som att köpa bil, man vill ha den ena funktionen men då får man ine den andra. Men med vår vanliga otur så hittar vi  nog ingen alls vi vill ha:)


   




Mycket annat roligt kommer det nog inte bli idag. Ska in till stan och fixa lite med bara. Meningen var att vi planerade att dra till Sölvesborg ikväll, Maximilians gunghäst hade anlänt till mamma så den skulle vi hämta och så har ju Göte fyllt år så ska lämna present och lite sånt till honom.

Men vi tar det i morgon istället, känns som om det blir lite stressigt eftersom dom jobbar och mamma hade annat att fixa efter jobbet.

Av Debora Persson - 11 februari 2010 18:34

Maximilian vände sig just från rygg till mage! 

Två gånger! 


   

Av Debora Persson - 11 februari 2010 17:38

Vid 12tiden idag tog vi bussen in till stan, jag, Maximilian och Karin.

Gick i lite affärer och tittade lite. Skulle ju hitta presenter till alla födelsedagsbarnen. Hittade dock inte allt vi skulle ha. Men däremot fick jag betala dubbelt på en av dom, så det givetvis när jag kom hem så får åka dit imorrn igen och fixa det..

Lite mat blev det innan vi gick till badet.



Eftersom man betalar extra för att vara i varmvattenbassängen så hade vi den i stort sett för oss själva. De var tre andra där men de gick efter en stund.

Men iallafall så älskade Maximilian att bada. Inget skrik ens när han doppade huvudet:)

Lagom till när varmvattenbassängen stängde så höll han ändå på att somna så då begav vi oss.


(klicka för större bilder)


                 

Av Debora Persson - 11 februari 2010 07:18

Godmorgon.

Maximilian ville upp innan 7 idag med. Men det är bra egentligen,

jag får ju vänja mig att gå upp så tidigt för snart är det dax för jobb för min del och då får jag banne mig upp tidigt. Han sitter där ingosad i en filt och hickar och håller sin nalle, sötisen.


Idag har vi en hel del planerat.

Idag ska vi till badhuset och bada en stund. Vi ska mestadels vara i varmvattenbassängen och den är bara öppen vissa tider så man får ju passa in när den är öppen. Jisses, minns inte när jag var på ett badhus senast!

Förvånar mig inte om det var när vi bodde i Jönköping för det måste vara år och dar sedan!

Innan dess ska vi till staden och bland annat handla presenter. Karin ska in till sin bank och fixa lite bankomatkort som hon råkade bryta sönder igår.

Nu blir det att se om man hittar något ätbart i kylen!


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards