♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2010

Av Debora Persson - 22 februari 2010 18:56

Idag har jag inte fått så mycket gjort som jag hade tänkt. Men lite har jag ändå hunnit med. Passade på att fixa inne i köket medans lilleman satt på sin stol och åt spagetti och köttfärssås. När han äter något nytt hela tiden kommer det så mycket roliga miner på honom som man aldrig sett tidigare! Men lite gick ner och han passade på att äta med hela ansiktet och kladdade extra mycket med händerna.

Blev badet efter maten.

Förutom det har han varit på inte sitt bästa humör, kinkig och så har jag varit tvungen att bära på honom så hani nte skulle börja morra mot mig.

Hade honom i bärselen en stund men får ont i nacke och rygg.

Hoppgungan funkade en liten stund. Då hoppade han som en galning och skrattade massor. Han tröttade nog ut sig själv för sen somnade han en liten stund:)

Nu ska vi iallafall passa på att pussas lite innan jag ska få honom att somna igen:)


 

Av Debora Persson - 22 februari 2010 08:45

Good Morning.

Kan det aldrig sluta snöa? Usch det bara blåser en massa snö ute. Och så är det säkert pisskallt ute med. Helst skulle vi tagit rejäl sovmorgon idag. Legat under duntäcket fram till mannen kommer hem ikväll, men strax efter 7 vaknade Maximilian. Mannen hade gjort i ordning mat innan han gick så jag skulle mata Lilleman när han vaknade. Tvingade honom att ligga kvar och gosa under det varma täcket. Sen fick vi stiga upp. Killen har lika lite tålamod som jag har.

Nu sitter han brevid mig i soffan och suttar på sina fingrar och äter på sin lilla bok.

Pratar gör han emellanåt med. Gärna högt så alla hör honom:)


Det är iallafall äntligen en ny vecka med! Så himla skönt, förra veckan gick för sakta. Denna veckan kommer banne mig gå snabbt eftersom det är min sista mammledig- vecka! Sen blir det jobb i tre månader innan jag ska gå hemma med min lilla herre! Skönt egentligen att få jobba nu för inget vidare väder att gå hemma i! När jag går hemma nästa gång med honom så är det sommar! Då blir det inga problem med att hitta på något att göra för då räcker det bara med att gå ut!

Så denna veckan ska jag pussa extra mycket! Men dessa tre månader kommer gå snabbt. Jag har ju något att längta efter och se fram emot!


 









Av Debora Persson - 21 februari 2010 21:15

Beställde bilder innan och tackkort. Kände att det här med att skriva dom är visserligen trevligare och mer personligt. Men nu när jag ska börja jobba och allt det här nästa vecka så kommer jag inte få iväg korten förrän nästa år isåfall. Men är sjukt nöjd med kortern iallafall, de var faktiskt jättefina.

Beställde lite bildförstoringar med så vi kan få upp lite fina kort på väggarna.


När mannen kom hem så drog vi och hämtade K och åkte till affären.

Var mest K som behövde handla men vi handlade så vi kunde göra pannkakor ikväll. Så nu är Dennis i köket och gör pannkakor, jag har precis matat Maximilian och fått honom att somna så ikväll blir det mys, ja och pannkakor och Wallander på tv.

Blir inte sent direkt ikväll, Dennis ska upp och jobba imorgonbitti med. Oftast när han jobbar helg så är han ledig å måndagar men nu fick hann jobba lördag-tisdag...


Av Debora Persson - 21 februari 2010 16:15

Idag tog vi sovmorgon jag och Maximilian. Sov ända fram till 08.30 Det var ett tag sen kan man säga.

Sen på förmiddagen vid 11.30 kom mamma och hämtade oss. Så vi slapp ta tåget.

Dock blev det ju ingen längre visit i Sölvesborg eftersom dom skulle åka på kalas sedan bland annat. Men en stund var vi där och så fick vi i oss lite lunch med.

Var uppe på vinden för att kolla in vagnen.. Där var ju två vagnar. Den jag hade menat att jag ville ha var en Emmaljunga sportvagn men inte den som dom haft som resevagn. Det var en annan blå med björnar på. Säkert jättefin, jag kämpade en bra stund med att "veckla upp den" men gick fasen inte. Så vet inte hur den ser ut. Dammig och dan var den så den hoppar vi.

Den blå Emmaljungan tar vi nog inte med på semstern, men den ska jag HA ändå. Den står där uppe och bara skriker mitt namn och vill följa med mig hem så det ska den få göra lite längre fram!

Mamma tyckte ändå vi skulle ha vår vagn med oss på semestern. Skulle något mot förmodan hända med den så går det på försäkringen och vi får en ny vagn. Och så ska ju taket från liggdelen funka på sittdelen. Kollade på deras hemsida där vi köpte vår vagn och där var det bilder på sittdelen med.

Jaja nog om det nu.

Skulle tro det är något liknande en sådan här vagn som vill följa med mig hem.

 Fast en blå med handbroms. Och äldre modell givetvis.

 

Nu ska vi ta och gosa in oss i en filt, så himla trött efter denna dagen.

Sen ska jag ta och försöka hinna med ett och annat här hemma med. Det förstås om min lilla herre somnar. :)


Av Debora Persson - 20 februari 2010 21:27

Pappa skickade bilder till mig innan från när vi var och hälsade på dom förra helgen.

Här kommer några av gullebilderna!


     

Av Debora Persson - 20 februari 2010 18:59

I morgon ska vi nog ta tåget hem till mamma och hälsa på. Ska upp på vinden och kolla in Algots gamla resevagn. Vi har ju sittdel på vår vagn och mamma trodde där var tak på den delen så fick rota fram sittdelen i garderoben men där var inget tak på den ju. Vill gärna ha med tak på till sommaren... Och dessutom måste vi ha tak på vagnen när vi ska till Turkiet så vi slipper åka hem med en liten sönderbrännd kräfta (räcker nog med att vi kommer bli kräftor) Men iallafall så ska vi se om vagnen hemma hos mamma är användbar. Algot är ju trots allt 10 år så den har ju några år på nacken som den legat på vinden. Men den är snygg annars, eller var. Var ju ett par år sedan man såg den ickeihopfälld.

Annars får vi gå på jakt efter en annan vagn med tak på åt honom.


 


Om en timme kommer Dennis hem och då blir det mat och Melodifestivalen. Får se om det är några bra ikväll.. Första deltävligen var ju helt värdelös. Förra veckan var det någon bra så förhoppningsvis blir det några fler bättre ikväll!


Fick dra till med en luring till innan. Min lilla kille var arg som ett bi innan och så satte jag honom i bilstolen och då lugnade han ner sig och blev glad igen! :)

 

Av Debora Persson - 20 februari 2010 17:43

Har haft rena rama mysdagen med min son idag. Har snöat till och från. När det inte har snöat så har det faktiskt varit fint väder men det har varit så mycket snö att jag hade inte kommit en meter i snön med barnvagnen. Så vi har blivit inne idag.


Jag har precis rensat i Maximilians garderob igen. Han växer så det knakar!

Var lite rädd att jag skulle hitta kläder han har vuxit ur som vi inte ens har använt men det gjorde jag inte. Jag kände igen alla kläder:)

Nu är det stl 68 som gäller. Vissa 62or kan han fortfarande ha och vissa har han växt ur fär länge sedan. Tilloch med att vi har 56or kvar i garderoben! Beror ju på vart kläderna är köpta, men så lustigt att det kan skilja så mycket i storlek beroende vart man handlar!



 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards