♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2010

Av Debora Persson - 7 februari 2010 22:00

  


Dopet gick jätte bra idag!

Först och främst så var Maximilian JÄTTE duktig i kyrkan, jag var rädd att han skulle hinna bli på taskigt humör men han var glad som tusan.

Algot var jätteduktig som orkade hålla honom större delen ( i slutet langade han över Maximilian till Oskar som fick hålla då. Och jag höll honom medans han läste sin dikt och hällde upp dopvatten)

Dikten Algot läste gjorde han jättebra och han verkade inte alls nervös. Jätteduktig var han faktiskt. Han är nog riktigt stolt själv. Det är vi med.

Hällde upp dopvatten gjorde han med, han visste inte hur mycket han skulle hälla så han öste på och bad prästen säga stopp.

När Maximilian fick vatten på huvudet höll prästen honom så han kunde klappa prästen i ansiktet. Han kände nog efter något skoj som han sedan skulle kunna stoppa i munnen. Det gör han hela tiden annars, så fort han hittar något så stoppar han det i munnen och tuggar på.

En barnkör hade vi som sjöng med innan och efter dopet.



(Klicka på bilderna för att få de större!)


             

       


Efteråt blev det buffé. Kassler, potatissallad, sallad, pastasallad, fläskfilé mm.

Fika på det; tårta, muffins och andra kakor.

Dock så blir det ju så att när man har ett jättekalas så blir det inte mkt matro för oss.

Hann äta en snabbis sist av alla sen ska man direkt börja på med fika. Men som tur var hade vi mycket hjälp med allt!


                                                 

         


Paketöppning till fikat. Maximilian fick MASSOR av fina saker:

  • Fotoalbum
  • Fotoram
  • Halsband med lyckoklöver
  • Leksaker
  • Födelsedagståg
  • Gosefisk
  • Ängel
  • Stora stygga vargen i snällformat- mugg, tallrik, djup tallrik och sked.
  • "haklappströja" eller vad man kan säga. Jättebra för en kladdis som han när han äter gotis:)
  • Krokodildress
  • Skitball skinnjacka
  • Kläder
  • Elsa Beskow serviser. Två stycken, kommer inte på fråga om jag ska byta en av dom. Jag älskar dom. Sjukt fina och dessutom är det olika motiv på dom:)
  • Skattkammarboken
  • Bilsparbössa
  • Maximilians egna bok.
  • En gunghäst. ( Den fick vi dock inte idag eftersom den inte hade hunnit komma med leverans ännu, men kommer vä nästa vecka)
  • Massa kort och pengar
  • Av gudfar fick han en fond med insatta 500 kronor på och på kortet var det skrivet hans dikt han läste upp i kyrkan.
  • Finaste Doptavlan som min mormor gjort.
  • Matstol ( fick dock pengar till den så vi kunde köpa vilken vi ville. Så ska se om vi kan hitta en rejäl stol som han kan växa i)
  • Saccosäck med Bilar på



                                           


Mamma fixade fina dopservetter till Lilleman.

 


Iallafall har dagen varit jättebra.

Är jättenöjd med allt och alla.

Tack alla fina för at ni kom!

Extra roligt var att våra vänner även kom! :)

För övrigt kan jag bara säga att det är FÖRSTA gången hela vår

( min och Dennis ) släkt träffas tillsammans allihopa.

På snart 4 år som vi varit tillsammans.

Vill ni ha några bilder får ni säga till så slipper ni texten på bilden.

Fick lite bilder av pappsen innan med men dom har jag inte fixad vid så de kommer senare:)



Maximilian tackar, bockar och bugar för alla fina presenter!

Och för att så många kom!

Dop

Av Debora Persson - 7 februari 2010 10:49

strax bär det av till Sölvesborg för dopet. Har lite att fixa innan så är lite stressad!

Tjao

Av Debora Persson - 7 februari 2010 07:45

God Morgon.

Man får inte mycket vackrare morgonfrilla när man har skaffat sig lugg vill jag lova! jisses.

Idag är jag iallafall uppe tidigt, Vill inte behöva stressa in i det sista. Tar det hellre det lugna. Killarna ligger och sover fortfarande men blir nog snart fart i dom.

Känner att jag är för trött för detta just nu.

Av Debora Persson - 6 februari 2010 21:15

Karin och Khaled kom till oss innan så vi käkade lunch tillsammans innan Oskar kom hit. Vid 16-tiden var det dags för fotboll för pojkarnas del. Dom spelade även fotbollspelet undet iden och Oskar han vann nästan 300 kronor.

Karin klippte mig. Och kryss i taket, jag klippte LUGG! Jag har lugg! Lugg har jag aldrig haft, eller jo när jag var liten hade jag väl det men alla ungar har lugg i stort sett.

Satte även pärlblond i skallen så håret inte ser lika gult ut längre.

Men med håret är jag nöjd med, men det är jävligt ovant att se mig själv alltså. Bild på det får komma senare för det har jag icke.


Efter fotbollen drog K och K hem och vi drog till affären och handlade lite till pizzan vi skulle göra ikväll.

Så pizza har vi gjort och självklart är det Melodifestivalen på tvn. Inga låta jag gillade direkt.




Karin, Khaled och Maximilian


  Min älskling (dregelpelle)


  Fotbollsspelt pågår  

Av Debora Persson - 6 februari 2010 09:14

Gomorrn. Skittrött idag. Maximilian och Dennis sov sina sista timmar på soffan idag. Maximilian ville inte riktigt sova men det ville vi så de gick ut och la sig p soffan, tittade på Wallander och somnade en stund sedan.

Nu är vi uppe iallafall, Maximilian sitter i babysittern och äter på sina nycklar och råttan han har.

Mannen är nog ute i köket och gör frukost till oss.

Har myyyyyycket att göra idag verkligen. Vet inte vart jag ska börja någonstans.

Förhoppningsvis kommer Karin hem snart så hon kan klippa mig och håret.

Vi ska även städa massa.

Eventuellt kommer Oskar hit i eftermiddag med och då blir det fotboll som vanligt och så blir det hemmagjord pizza och eftersom det är Melodifestivalen idag ska jag banne mig äta chips med tror jag!

Av Debora Persson - 5 februari 2010 20:50

Ikväll blev det kycklingsallad för vår del. Maximilian fick sig det vanliga. Lite Sempers men som efterätt blev det katrinplommon. Sätter nog fart i lilla magen på honom vilket kanske kan behövas.

Nu badar pojkarna och när dom är klara ska jag trycka i mig lite godis till något tråkigt program på tvn. Ingenting på fredagar längre. Lets dance är egentligen inget för mig. Men imorgon däremot, Melodifestivalen! Då ringer ni inte och stör mig!

Får väl bli en film istället, Karin kom med två skräckisar till oss häromdagen..


Hämtade förresten min mobil innan med, dom hade fixat massor på den även om det bara var displayen som var lite väck. Men nu är den nästan som ny. Som hade satt dit ny baksida på den, uppdaterat den och testat touchen och annat så allt fungerade.

Jag hade hoppats på att min nya fina gröna skönhet skulle komma idag men den kommer på måndag istället.


Nu ropar dom på mig. Så nu ska jag pussa på min nybadade lilla priiiins!

Av Debora Persson - 5 februari 2010 15:33

Vi fick besök av Jehovas idag med. Mannen öppnade denna gången. Han försökte med det här att vi inte tror på sådan skit men så fick han en tidning iallafall.

Dom var ju här för inte alls längesedan! Vad vill dom egentligen?? Samma tanter igen med dessutom.


Efter det kom en gubbe som skulle titta på felet på tvn. Han kom ju aldrig igår så idag ringde han och 5 minuter senare ringde det på dörren.

Vet inte om han fick ordning på det. Märker vi senare.

Jag har försökt mig på att tvätta vardagsrumsmattan i badkaret idag eftersom man ite får tvätta de i tvättstugan. Gick väl sådär. Just nu ligger den kvar i badkaret och väger nog 1 ton mer än det gjorde när den var torr. Vet inte riktigt hur jag ska kunna lösa detta nu:P


Strax iallafall ska mannen och Maximilian ut och gå en sväng (Hem till K och släppa ut Sally om hon vill ut..)

Själv ska jag städa här hemma i lugn och ro med musik och ska jag vrida upp volymen till max!

Av Debora Persson - 5 februari 2010 09:23

  


     


Pappas kalla ölburk kylde gott på tandköttet.

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards