♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2009

Av Debora Persson - 10 december 2009 23:17

Nu ska vi snart inta sängen. Skittrötta hela högen. I morgon är mannen hemma med dessutom. Han tar en föräldraledig dag i veckan för så länge lilleman kommer ha såhär ont så orkar jag det inte själv.

Dessutom så blir det inte mycket gjort här hemma under veckorna när jag är hemma själv 13 timmar om dagen 5-6 dagar i veckan. Men det här ska nog bli bra tillslut:)  

Om inte annat inom snar framtid så blir det till att kånka ner asen till apoteket och köpa mjölkfri mat till honom. Visserligen kommer detta betyda personlig konkurs  400 g pulver kostar över 200 kronor!

Nu äter pojken pulver som i en låda är på 500 g som kostar 55 kronor. Detta äter han upp på 2-3 dagar. Bara detta är dyrt i sig. Men att ta 200 spänn för att en liten pojke har ont i magen och måste ha mat är lite väl maffigt. Rena rama rånet. Men så kommer det i allafall bli om Maximilian blir glad är vi glada och då får det kosta vad det vill:)


Nu är det skönt att ha honom hemma med lite mer. Och tror dessutom inte vi blir lika trötta på allt och alla som tidigare.

Och Maximilian blir nog glad om han får träffa sin far lite mer!:)

I morgon har vi sjukt mycket vi ska hinna med. Eller jag ska hinna med får det bog bli eftersom Maximilian ska pussa på sin far medans jag underhåller hemmet.


På lördag ska jag faktiskt till Karlshamn och hälsa på Frida. Det kommer vara vuxendricka inblandat. Mannen och Maximilian får roa sig på egen hand..:) Dock blir det ingen rejäl fyllefest (får jag hoppas:)) för det kommer jag inte klara av.. men det blir nog roligt:)


Söndag är det lucia och när det är lucia så fyller min mormor år så då tror jag allt att jag tar tåget till Sbg och följer med mamma och co. till Karlskrona!

Nu har lilleman ont i magen så ska pussa på honom innan vi går och lägger oss!

Av Debora Persson - 10 december 2009 15:39

Ibland kan jag inte sluta titta på honom.


           


Just nu ligger han och sover på min arm. Flyttar jag på den så vaknar han. Men om en stund ska vi gå en sväng. Till affären och köpa frimärken för vi har ett ton papper som ska ner i brevlådan.


Föresten så blir det Turkiet i juni.

En vecka i värmen tillsammans med dom två man gillar mest.

Och så negern med. Han ska följa med oxå:)

Av Debora Persson - 10 december 2009 10:00

Hade någon frågat mig i gårkväll hur jag mådde skulle jag nog bryta ihop.

Känns som om jag gnäller mycket nu men det är inte själva skrikandet som är jobbigt.  

Det som är jobbigast är att se att han har så ont att han ligger och vrider sig hela tiden så han skriker rätt ut hela tiden. Det är inte alls roligt att se sitt barn ha så ont hela dagarna! Och man kan inte göra något åt det.


Igår skrek han från det att vi kom hem från stan tills vi gick och la oss, då somnade han nog av utmattning för när han väl slocknade sov han nästan hela natten. Steg upp tidigt idag eftersom jag hoppades på att sköterskan på bvc skulle ringa.

Jag ringde hennes svarare igår men hon ringde aldrig upp.

Nu ringde hon för en stund sedan sa att hon var ledig igår och trodde att någon av de andra tanterna ringt mig men de hade de ju inte.

Men i alla fall ska vi dit på måndag när barnläkaren är där så hon får kolla på honom.

Något måste det vara för har varken miniform, sempers magdroppar eller den speciella nappflaskan fungerat så är det väl ändå inte bara magknip?

Hoppas bara hoon kan hitta vad problemt är så han slipper ha ont.




På måndag skulle vi egentligen åka till Mörrum och hälsa på Fia, förhoppningsvis kan vi åka en annan dag nästa vecka och hälsa på istället?



Nu ska jag och lilleman titta på film, har lånat Twilight av Karin. Har totalvägrat se den innan. Hatar övernaturliga vampyrfilmer. Men så mkt tjaffs om den och den ska tydligen vara ok så ger den ett försök.

Av Debora Persson - 9 december 2009 17:43

Hemma från staden nu. Vi gick ju in. Tog inte alls så lång tid att gå. Var ju cykelbana hela vägen. På vägen till stan stannade vi inom Karins skola för hon skulle hämta sin tenta. Vi åkte hiss upp och när vi skulle gå ut ur hissen stod en käring som skulle in i hissen med en vagn där och väntade. Jag var långsam ut ur hissen eftersom jag hade barnvagnen så hon hann inte riktigt in i hissen innan den började stänga. Hon hann typ in med vagnen och halva sig så fastnade däremellan. Hon skrek till lite men hon var ju inte kvar när vi kom tillbaka så kan ju inte vatt så allvarligt:p


Väl i stan så handlade vi. Blev lite så nu är ALLA julklappar klara. Skönt att ha det gjort allt det där. Efter ett par timmar på stan blev det hemfärd. Helt slut och trött är jag nu så en stund på soffan så piggnar jag till igen:)

Av Debora Persson - 9 december 2009 10:32

Mitt barn är verkligen inte på humör idag. Hans mage förstör för honom. Måste ringa bvc idag och prata om det. Bara det att hon inte har telefontid idag men får jaga henne i alla fall.

Först och främst ska jag jaga upp Karin för hon verkar tro man kan sova bort hela förmiddagen



Är det här vi kommer befinna oss i början av juni? Det får vi verkligen hoppas! :)

                                          

Av Debora Persson - 9 december 2009 09:03

Har inget bättre för mig nu i väntan på att Maximilian ska somna så jag kan hoppa in i duschen och göra mig i ordning så vi kan åka in till stan med min syster.


1. Hur gammal är du om fem år? 26
2. Vem var den sista du träffade? Mannen
3. Hur lång är du? Ingen aning?
4. Vilken var den senaste film du sett? Flickan som lekte med elden kanske?
5. Vem ringde du senast? Kalleponken
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "OK"
7. Vad är dagens planer? Jag ska in till stan med Milian och syster. Sen hoppas jag på att hon kan vara lite barnvakt så jag kan fixa här hemma.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa. Jag hatar min telefon och när jag ska smsa så trycker jag alltid på fel knapp och skickar tomma sms hela tiden.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Två veckor sedan?
11. Vilken ögonfärg har du? blå
12. När vaknade du idag? Vid 7tiden. Det tyckte min son var lagom tid att vakna på idag.
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat?
14. Vilken är din favoritplats? Beror på.
15. Vilken plats föredrar du minst? Beror oxå på.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis bor vi i ett hus. Har fler barn, en utbildning och annat jobb.
17. Vad skrämde dig som barn? Vet inte?
18. Vem fick dig att skratta senast? Maximilian när han skrattar, skrattar jag med
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Antagligen, för jag äger inga
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. och stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 men sover just nu bara med 2
23. Hur många landskap har du bott i? 3 (Blekinge, småland och Skåne)
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja .
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror ju på när?
26. Är du social? Beror på sammanhang & vilka folk det gäller.
27. Vilken är din favoritglass?  Ibland älskar jag glass och äter allt. Ibland gillar jag inte glass och äter inget
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jag skulle resa, försvinna i tvåtre veckor och så skulle jag handla tills jag tröttnat, lägga undan en massa och sponsra familjen med en slant.
29. Tycker du om kinamat? Japp.
30. Tycker du om kaffe? latte
31. Vad dricker du till frukost? om jag äter frukost blir det oboy el juice
32. Sover du på någon särskild sida? Ligger aldrig stilla ändå
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa? Självklart.
35. Är du en beroendemänniska? Jag tycker om att ha koll
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja min kusin.
37. Vill du ha barn? Förutom min stjärna jag har nu så blir det nog några till senare

38. Kan du några andra språk än svenska? engelska isf
39. Har du någonsin åkt ambulans? nix
40. Föredrar du havet eller en pool? beror på. jag måste kunna se botten i havet så inga fiskar är i närheten. Annars får det bli poolen för min del
41. Vad spenderar du helst pengar på? Hemmet och Maximilian
42. Äger du dyra smycken? njae
43. Har du någon gång testat narkotika? nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? choklad
45. Vem är den roligaste människan du känner? Frivilligt eller ofrivilligt?
46. Välj ett ärr på din kropp? Kanske det på handleden jag fick när jag och Jackline eldade på plastflaskor och jag fick smält plast på mig.
47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning. Jag hatar min telefon
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja en rosa prinsessklänning och en pälsjacka. Tyvärr är det inget min son skulle vilja ha på sig.
49. Flirtar du mycket? Nu nej
50. Vart togs din profilbild för din blogg? midsommar i Mörrum tror jag
51. Kan du byta olja på bilen? Nej. Kan inget om bilar och den dagen jag kommer behöva byta olja så ringer jag min pappa som är expert:)
52. Har du fått fortkörningsböter? Inte ens med cykel :(
53. Vilken var den senaste bok du läste? Det var nog någon gravidbok eller nått.
54. Läser du dagstidningen?  ibland
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej
56. Dansar du i bilen? Dansar?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Det enda vi får in här hemma är Lugna favoriter!:/
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? antagligen vad jag skulle hinna göra eller handla
59. När var du i kyrkan senast? jisses.. det var nog på ett dop förra våren kanske?
60. Vilka personer utmanar du? Den som vill?

Av Debora Persson - 8 december 2009 18:48

Här har vi min lilla tomtenisse. Han var tvungen att prova sin dress innan jul så den passade. Och det gjorde den!  

               


 

 

En stund i morse hade jag en riktigt glad pojk som skrattade högt!


 

     

Av Debora Persson - 8 december 2009 12:00

Idag sov jag och Maximilian till 9.30, då fick han ont i sin lilla mage så vi steg upp. Men han har varit en glad prick sen med. Nu liigger han och sover men vaknar med jämna mellanrum för han får ont i magen.

Vet inte längre hur jag ska göra. Ingenting funkar mot hans stackars mage ju. Man kan ju inte bara vänta längre och se om det går över. Det är ju ingen som vill ha ont i magen flera gånger om dagen heller!


Förresten ska vi nog börja på babysim. Men fy fan vad dyrt det är! Det är 8 gånger man går dit och varje pass är på 30 minuter. Och detta kalaset går på 750 spänn! Vilket jäkla rån. Men ska tydligen vara bra för barnen att göra det här..


Nej  nu får jag ta och sluta. Har både en bebis och en katt i mitt knä.

Kommer iallafall bilder från dagen när Maximilian kom för det har ni inte sett! Blev ju dock inte så många bilder eftersom han ville komma så snabbt så vi inte hann ta bilder innan han kom.



                                                                                       

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards