♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2009

Av Debora Persson - 16 oktober 2009 15:29

Idag städar och packar vi. Vädret är perfekt för det. Mannen har varit ute och gått med Lilleman så han kunde somna och vi fixa ordning här hemma.

I morgon kommer ju mamma, Göte, Karin och Algot och hälsar på oss. Och då ska vi äta taccos. Ingen aning om hur vi ska kunna få plats att äta allihopa eftersom vi inte längre har matbordet kvar så får vi nog trängas vid lilla tvrumsbordet. Annars får vi ta in ett utav bordet till utemöblerna:) Det löser sig alltid.

Karin och Algot stannar då hos oss över natten och tar tåget hem på söndag.


Nu sitter vi mest och väntar på att Maximilian ska vakna så han kan äta och få ny blöja så vi kan åka och handla.

Vi ska göra egen pizza ikväll med Fanny till idol:)

Av Debora Persson - 15 oktober 2009 18:24

Istället för att gå här hemma idag tog vi oss till Västra Hamnen och gick en runda i fina vädret innan idag.

Inte helt fel faktiskt och det blåste knappt heller.

Tiden har gått sjukt snabbt idag och vi har inte hunnit med något packning alls så det tänkte jag att jag skulle försöka hinna med nu innan det blir för sent.



  

 



Av Debora Persson - 15 oktober 2009 13:06

Igårkväll tog mannen Maximilian i vagnen och gick en runda medans jag satt hemma i värmen och tittade på Bonde söker fru.

Hem kom mannen med en sovande bebis som fortsatte att sova resten av kvällen tills vi skulle gå och lägga oss. Var tvungen att väcka Maximilian för han skulle få mat. Det gick ju bra så långt.


Men efter en stund var han inte alls sov-sugen och höll låda och bara skrek hela tiden.

Jag var för trött för denna cirkus så somnade men mannen fick ju försöka få tyst på honom själv.

Jag vaknade till lite ibland och försökte trösta honom men orkade inte hålla ögonen öppna särskillt länge.


Tillslut när jag vaknade igen så gick mannen och värmde upp lite mat till Mazimilian och när han kom tillbaka hade både jag och Maximilian somnat.


Vaknade igen vid sextiden tror jag och sedan vid niotiden då vi steg upp.

Idag har Maximilian badat och när jag gjort mig klar ska vi ut och gå så han kan somna och sen ska här packas om han inte vaknar..:)



               

                       

Av Debora Persson - 14 oktober 2009 13:26

Idag är vår älskling med i tidningen hemma i Blekinge på nyfödda.


 
  


För övrigt har jag hunnit med en hel del idag. Så mycket har jag inte hunnit göra på tre veckor.

Men Fanny var vänlig och erbjöd sig ta Maximilian i vagnen och gå en runda med honom så jag hann med både diska, slänga in tvätt i maskinen, plocka undan en hel del och packa lite i lådor.

Skönt att få lite gjort. Kändes visserligen lite tomt och TYST här hemma, nästan så man saknade den lilla stund dom var borta. Faktiskt första gången vi lämnade ifrån honom. Men det gick ju bra iallafall:)

Nu ligger han fortfarande i vagnen och sover så skulle nog passa på att käka innan han vaknar igen.

Av Debora Persson - 14 oktober 2009 11:00

Idag har vår älskling blivit tre veckor gammal. Han är faktiskt tre veckor och en kvart just nu.


Jag har tänkt tanken innan, men igårkväll kom vi fram till att stackarn har kolik. Han skriker hela tiden i stort sett och där vi läste om det så stämde allt in på honom. Har ju bara trott han vatt mer hungrig och trött tidigare..

Varför fick just vi den oturen? Kan förstå våra päron, för både jag och mannen skrek som grisar när vi var små..

Inte mycket att göra åt egentligen.

Man skulle ringa BVC och det har jag gjort men dom hade inte telefontid just då eftersom dom vaccinerar barn resten av veckan så lär det bli svårt att få tag i dom..


Av Debora Persson - 13 oktober 2009 21:24

Det blev en promenad innan. Dock inte den rundan jag ville vi skulle gå eftersom det var jäkligt kallt och tiden räckte inte till eftersom Lilleman inte låtit mig göra annat än passa upp på honom. Och låtit mig pussa en massa på honom med.

När jag väl hade fem minuter ledigt så kunde jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning innan vi kunde ut och gå i det fina vädret.


Men efter att ha hållt låda hela för- och eftermiddagen så sover min lilla skönhet nu, frågan är hur länge bara...?


 
  


Jaha där vaknade mitt lilla hjärta..

Av Debora Persson - 13 oktober 2009 09:48

Idag är det tydligen kallt ute? Jag har iallafall tänkt mig att jag och Lilleman ska ut och gå en rejäl runda idag. Satte därför min man igråkväll på att pumpa däcken till vagnen. Men vi får se, är det för kallt så kommer det nog bara bli den vanliga rundan. Då hinner Lilleman dessutom somna med så jag kan få tid för mig själv förhoppningsvis. Har egentligen en massa måsten just nu här hemma, men att vila står högst upp på listan. Hinner jag sen så kommer det bli att äta, packa, städa, diska och dammsuga.



Av Debora Persson - 12 oktober 2009 21:37

Fått handla nya flyttkartonger idag.

Har otroligt mycket saker som ska ner i lådorna.

Ändå tycker jag vi gjort oss av med sjukt mycket prylar med.

Lilleman har invigt sina snygga vinterstövlar idag med.

 
  


För övrigt så har det inte hänt mycket mer idag. Lilleman har varit lika kinkig idag och snart ger jag upp.

Inte en lugn minut.

Han somnade visserligen just innan mannen kom hem men då skulle vi ju åka och handla så då blev det ingen vila heller.

Lilleman sitter nu hos sin far och Sally har bosatt sig i babysittern. Känns som om det är dags för sängen snart..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards