♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Vilket jäkla humör killen har!

Av Debora Persson - 26 april 2012 20:44

Idag begav vi oss iväg till Mörrum och hälsade på barnens faster. Maximilian fick låna en hel kasse med pussel! Snacka om herren var väldigt glad! Det var lite kneppigare pussel än de där bebispusslena han själv har hemma.

Efter besöket där var vi iväg och lämnade iväg lite inbjudningar och så blev det ett besök hos barnens farfar innan vi var tvugna och bege oss iväg till affären. Jävla skräckupplevelse kan jag säga.

Maximilian står på toppen av sin trotts nu, det är helt otroligt vad knepig han ska vara.

Förra veckan hade vi varit iväg och när vi kom hem så skulle han såklart inte följa med oss upp i trappan. Han var skogstokig och ville inte alls hem. Han skrek och sparkade omkring sig och tillslut var vi tvugna att bära in honom i trapphuset. En av stans bäst drickande alkisar bor ovanför oss så han drämde upp yttedörren och bad oss "få tyst på ungen".

Varje gång vi nu är iväg så får han för sig att han absolut inte ska med oss upp i trappan. Han skriker och vevar omkring sig. Och när vi väl kommer innanför dörren så blir han ännu mer vansinnig och skriker som en stucken gris. Han är vansinnig och bara skriker rakt ut och ingenting hjälper.

Hur länge håller såhär trotts på egentligen? Till dem är 18 och flyttar hemifrån?? Jag kände idag i affären att det var absolut sista gången han fick följa med in i affären innan han fyllt 23. Vilddjur är vad han är min lilla älskling. Tänk att man kan bli så tokig på någon som man älskar så mycket.

Idag var det tur att det visade sig vara Ice Age 3 när vi kom hem så efter en stund med världskrig här hemma så lyckades vårt hjärta ta och lugna ner sig några hekto. Lite mat i magen och sen var han min favoritkille igen! ♥

Jag undrar vem han fått sitt humör efter?   (när man beklagat sig fär sina päron så har jag bara fått höra "jaaaa, du var exakt likadan..." ;) Det är tur han är min lilla kille ändå- han är ju trotts allt väldigt snäll och omtänksam ananrs. Idag fick hans fasters man inte ens titta på Vilmer i bilstolen förrän Maximilian var framme och röt "MAMMAS!" och så vände Maximilian på bilstolen så han inte kunde titta på Vilmer. Med farfar var det likadant idag, det var "mammas Vilmer". Han är beskyddande mot lillebror.

Det är väl för väl då att Vilmer inte är en flicka, för då hade inte hennes pojkvänner haft det lätt om några år ;)

Nu ska jag ta och lägga mig på soffan med minstingen i familjen och sätta  hjärnan på stand by i två minuter innan läggdags. God natt. I morgon är det fredag och helg. Helgen ser vi fram emot iallafall, det blir bland annat gymnastikuppvisning, besök i Norje, sol (?) och mycket annat.


Älskade hulligan♥

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards