♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2009

Av Debora Persson - 12 oktober 2009 12:03

Kom som tur var till BVC i tid idag. 

Maximilian har gått upp en massa på en vecka. Förra veckan vägde han ju 3630 gram och idag vägde han 4060 gram.

Inte illa.

Växt har han med gjort. När han föddes var han 50 lång och idag var han 53.5 lång.

Så besöket gick ju bra. Blev massa snack om amning och allt det där med som vanligt. Men det går ju som sagt bättre och bättre så länge han inte håller på att bråka varje gång han ska käka för då tappar på Lilleman och jag tålamodet och vår kompis Pumpen åker fram. Viktigaste är ju att han får i sig mat och det får han ju med tanke på hur mycket han gått upp på en vecka.


Nästa vecka är sista gången vi ska till detta BVC, gången efter det kommer bli i Kristianstad.

Av Debora Persson - 12 oktober 2009 09:18

Igår fick vi ju inte någon lugn och ro förrän vi fick Lilleman att somna efter promenaden vid 16.30 Och då sov han sen resten av kvällen så då fick vi för en gångs skull äta middag ifred och packa lite mm.

När vi väl skulle sova så blev det liv i luckan igen. Mannen fick inta soffan och sova där eftersom han skulle upp och jobba idag. Vid 05.00 vaknade Lilleman igen och skulle ha mat. Likaså vid 08.00 och då fick jag ge upp hoppet om att kunna somna om igen. Får hoppas han snart somnar igen så jag kan äta frukost och sen hoppa in i duschen för sen ska vi ju hinna springa bort till BVC med.

Sova får jag göra ikväll när mannen kommer hem från jobbet.

Av Debora Persson - 11 oktober 2009 17:54

Idag har vi som sagt inte gjort sådär jättemycket. Lilleman har varit kinkig hela dagen. Bara skrikit och ätit och inte sovit alls men tillslut tog vi vagnen och gick en runda så han somnade.

Nu blir det packning innan vi ska käka fläskfilé och hemmagjord potatisgratäng!


 


 

Av Debora Persson - 11 oktober 2009 17:45

Till min lycka har dom redan börjat sälja julmust i affärerna! Och jag som älskar julmust!

Av Debora Persson - 11 oktober 2009 10:29

Igårkväll blev det bad för Lilleman så han blev fin. Han var nerspydd och allt det där.

Film blev det sen för vår del. 21 heter den. Bra film men vi såg inte klart den men det ska vi göra idag.

Idag skulle vi ju fått besök men på grund av sjukdom blir det tyvärr inte av. Lilleman får inte bli smittad så det få bli en annan dag.

Idag kommer det då bara bli mys här hemma med tanke på vädret ute. Mer packning kommer det bli så vi blir klara med det innan flytten.


     

Av Debora Persson - 10 oktober 2009 09:45

I natt har vi fått sova bra. Lilleman sov mellan 01.00 och 06.00 och sedan vaknade vi igen vid 09.00 tiden.

Även om man har fått sova bra så är jag helt slut, och det blir inte mycket vila idag för det står städning på schemat eftersom pappa, Suss, farfar och Sonja kommer och besöker oss i morgon. Vilket ska bli kul eftersom det var så längesen vi träffade dom.


 







Av Debora Persson - 9 oktober 2009 22:31

Idag har Lilleman och jag haft besök av Fia.

Hon kom med presenter och fika till oss. En massa mys mellan Lilleman och Fia och en massa prat som vanligt.

Vi var ute och gick en runda innan vi åkte och hämtade min man efter jobbet och sedan blev det middag.


          


Av Debora Persson - 8 oktober 2009 16:19

Nu har Karin åkt hem och jag får vara mammaledig själv för första gången. Lite kämpigt för kan ju inte riktigt göra som man vill, när jag har haft andra omkring mig så har man ju kunnat dela upp arbetet, men nu får jag göra allt själv. Nu som tur är sover han men han har varit kinkig annars. Fick ut och gå med honom så han somnade. Ska snart hinna ta itu med disken och hinna plocka lite här eftersom vi får besök imorgon.


Lilleman fick post idag som vi besällt till han och hans åk.

www.skyltexpressen.se


 
  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards