♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2009

Av Debora Persson - 26 januari 2009 11:46

Igår slängde vi ut datorn som var i garderoben i sovrummet. Så jävla trångt det är där inne. Så ut med cdspelare och det lilla bordet. Så stor plats det blev efter det. Nu står datorn i tvrummet. Jag vill sälja skiten men min man vill ha den kvar. Räcker med en dator tycker jag men män är ju män. Så i vilket fall så överst på min önskelista finns nu en rund Ikeasäng. Hade blivit ännu mer plats i sovrummet då och dessutom är dom sjukt snygga med för den delen. Synd att inte mamma ska sälja sin. Men klumpedunssängen vi har nu är ingen höjdare. En rund säng tack!


Nu har jag iaf duschat så kan vara klar när de andra vill in till stan, dom behöver ju inte lika lång tid som jag brukar ta på mig när man ska göra sig i ordning. Slänga på mig kläder med bara snart. Börja städa i köket med. Vill slänga ut den förbannade diskmaskinen  men verkade för krångligt att göra det så som pappa förklarade hur man skulle göra. Det vågar inte jag.

Jag får väl bjuda ner min far på lite fika,(som om han skulle åka till Malmö för lite fika?:P) Så kan han ta skimaskinen med. 



Funderar på om jag skulle kollat min syn när vi ändå är inne i stan. Annars kommer det inte bli av på ett bra tag. Men jag pallar inte redigt. Men får la se hur det blir. Är det kallt ute så vill jag inte. För då orkar jag inte springa runt en massa. 


Av Debora Persson - 26 januari 2009 09:21

Hade tänkt jag skulle sova längre idag. Men Sally satt utanför sovrummet och gapade så kunde inte sova längre. 

Snacka om att hon var kelig. Var inte jag.


Blir nog stan sedan med Fanny, Jenny och Abb. Men inget långvarigt för min del. Jag behöver vara hemma och vila. Och städa i massor!
Behövs verkligen!

Av Debora Persson - 25 januari 2009 19:13

Idag var det fan jobbigt att stiga upp vill jag lova. Dagen gick däremot mycket snabbare än vad den gjorde igår iaf.

Slutade vid 16. Min man och Oskar hämtade mig och så handlade vi lite med.

Letade efter present till Algot. Det är ju skitsvårt att hitta något till en kille som har det mesta. Men tillslut hittade jag ett spel. Som inte var till dator, xbox eller annat tvspel.

Ett vanligt "sällskapsspel". Det blev RISK. Fast med TRANSFORMERS med.

Får la hoppas han tycker det är kul iaf.

Sen blev det hemfärd för Oskar och vi åkte ehm till oss.


Jag är judetrött ikväll. Helt slut verkligen


-----------------------------

Kom dessutom på något av det sjukaste.

Igår när jag och Fanny skulle beställa vår cola frågade snubben om vi var över 18. Ja sa vi, vi är över 20. 

Men han ville se vår legitimation ändå. Och så sa vi att va fan vi ska ju bara köpa cola"

Men snubben skulle kolla våra leg ändå.Vem tittar på leg om man köper cola?

Om vi inte hade haft leg med oss då? Hade vi inte fått köpa någon cola!?



Nej. Snart somnar jag.


Av Debora Persson - 25 januari 2009 01:41

Blev grillning innan. Oskar satt ute och grillade. I januari. Men gott blev det iallafall.

Sedan blev det  av in till stan. 

Mötte upp Fanny lite efter 23. Satt på en uteservering.

Och fy helvete vad tråkigt det är att sitta nykter medans min man och Oskar drack. Jag och Fanny drack cola. Ska ju jobba imorrn. Jippi.


Av Debora Persson - 24 januari 2009 19:51

Just nu är jag trött på att jobba känner jag. 6 dagar denna veckan. Många timmar. 48 om jag minns rätt.

Vill vara ledig och bara ligga på soffan. Får vänta tills måndag.


Ikväll ska vi in till stan. Men förhoppningsvis blir det inte allt för sent för jag har öppning imorrn. Fått Fanny att köra mig till jobb eftersom min man och Oskar kommer inte kunna köra.


Vet inte vad som ska skrivas mer. Händer mycket känns det som ändå. Men kommer inte på något mer.

Förresten luktar det makrill i hela huset för Oskar skulle äta sån skit innan och jag spyr nästan.


Av Debora Persson - 23 januari 2009 08:40

Vafan snö?!?!

Vart kom snön ifrån?? Skulle inte våren komma tidigt i år? Och med det hoppades jag och Fanny att våren redan skulle varit här. Inte snö igen! Nu får dom ju ge sig.



Igår blev det senare än vad vi hade tänkt. Spelade Cluedo på dvd. Och det tog ju sin lilla tid, tog oss över två timmar och spela klart och när vi var klara vart klockan redan över 12.

Självklart vann ju jag. Fanny blev tvåa och min man sist. Han hade visst kryssat fler än vad han skulle.



Nu väntar tre dagar av arbete igen. Så jobb hela helgen för min del.

Och lönen komm idag. Iväg och handla direkt när min man vaknar. 

Vi har ju ingenting hemma.

Av Debora Persson - 22 januari 2009 21:12

Idag for jag och Fanny in till stan för att hämta hennes körkort och bankkort. Efter det skulle vi till Mobilia och köpa papper till albumet jag håller på att göra till lillebror.

Sket i Mobilia, pallade inte med att sitta på bussen. Men hittade inga på stan. Träffade min man istället och käkade Thai med han. Men stack sedan till Mobilia ändå. Missade sen bussen med någon minut bara så fick frysa en halvtimme innan bussen kom.

Väl hemma gjorde jag klart albumet. Eller ja nästan klar är jag iaf, lite till att fixa bara.

Sen kom Fanny hem till mig och diskade åt mig. Hade fika med sig också.






Dessutom är det nu så att Sally är en man. Min man hade inte trott mig när jag sa att jag sett att Sally hade en snoppe!

Och som alltid har jag rätt. Hon har en snoppe!

 Sally är alltså en katt med snopp. En hane. Tur vi inte gav honhan ppiller då.

Dom tycker vi ska döpa om henne/han. Men honhan kan väl foortfarande heta Sally. Hon lyssnar ju till det namnet. Men mamma tyckte honhan skulle få heta Svante. Vad tycks?

Hon lyssnar väl antagligen till det med för dom hör ofta esset(S) i namnet ju.


Men men thats life. Jag som ville ha en tjej ju. Precis som Maja. Det är lite störande eftersom jag brukar få som jag vill. Annars tjatar jag till det blir så, men vi kan ju inte byta bort katten så för mig är hon en tjej även om hon byter namn!


Av Debora Persson - 22 januari 2009 10:09

Dagen började med att Bosse självklart skulle upp i gardinerna i köket. Klättrade längs gardinerna tills han kom upp till gardinstången och skulle precis sätta sig på den och den plötsligt kraschade i golvet.

Och Bosse flög med huvudet före.
Som om ingenting hade hänt bara gicka han därifrån.

Men jag såg han.

Såg visserligen jävligt kul ut men gick så snabbt att jag inte hann reagera på vad som hände.

Knäpp han är. 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards