♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2009

Av Debora Persson - 22 januari 2009 00:59

Kan inte sova. Fast är judetrött i skallen. Och kroppen. Tog min härliga soffa inatt. Min man ville sova men inte jag så lika bra att sova här ute.

Sally bråkar med mig. Vill ut och in samtidigt. Sätter sig mittemellan dörren så kan inte stänga den. Hon vet nog inte själv vart hon ska. Nu är hon ute men om två minuter sitter hon nog precis utanför och vill in igen och lika snabbt ska hon ut igen. Letar nog efter Bosse. Och vart är han? Ingen aning, följde kanske med Fanny hem innan.

Förresten fick jag mina bilder med innan. Härligt. Fotoalbum blir nästa köp iaf.

Och lönen min som kommer på fredag blev betydligt mycket mer än vad jag väntat mig. Och ändå hade jag varit sjuk så förlorat 8 timmar på en pissförkylning. Men men nöjd är jag iallfall. Men eftersom man varit så fattig denna månaden och inte har ett skit hemma så tror jag denna lönen kommer gå åt ganska snabbt den med. Men en tusing ska jag fan spara till resan i sommar!

Eller iaf 500 spänn måste man kunna lägga undan.


nehej. Om man skulle släppa in Sally nu och titta på lite OTH innan man somnar.

Av Debora Persson - 21 januari 2009 22:29

Arbetet idag med. Samma tid som igår. Klar i tid och allt gick sketabra. Mycket att göra visserligen.

Efter arbetet hämtade min man och Fanny mig. Hämtade käk med. På vägen hem med skulle jag bara in på macken och köpa smör och lösa in mina lotter. Tog en hel evighet för snubben. Väl hemma blev det käk. Och nu om min man kan stänga av sitt jävla tvspel så vi kan titta på Barnhemmet. Imorrn är Debbie ledig. In till stan med Fanny. Hon ska hämta sitt borttappade körkort och bankomatkort.


Av Debora Persson - 20 januari 2009 22:22

Idag vatt det arbete. 11.30-20.30 Hade turen att min man vatt ledig så slapp skitbussen så han körde mig.

Och hämtade mig. Skönt när man slipper åka bussen hem iaf. Särskillt när man har stängningen för mman kommer inte ifrån förrän närmre 21 och då är man inte hemma förrän 21.40 Lite surt.


Fick kläder från H&M idag med. Jag min man och Fanny hade beställt. Men en del av kläderna kommer inte förrän mitten av februari. 

Men bara ett linne som fattades mig som jag får vänta på.


Känns inte som det är tisdag idag heller. Och inte förrän fredag kommer lönen! Jag har NOLL kronor kvar verkligen. Måste jag handla så blir det panta burkar, lösa in lotter som jag har eller ragga lite extra på min man. haha. Men han är oxå sjukt fattig just nu. Helt surt alltihopa.


Av Debora Persson - 19 januari 2009 23:09

Starka misstankar mot Sally: Hon kan vara en Han!

Hur ska man egentligen märka det? Bosse har ju inga klor så kan ju inte jämföra med han.

 


????

Av Debora Persson - 19 januari 2009 21:48

Känns inte som måndag va?

Jobbat idag. Stängning. Stängning tis,ons,fre med.

Fast jobbar hela helgen med. Öppning. Härligt. Jag ska kolla synen på söndag vet jag med. HarryPotter brillor igen att låna? Hoppas inte för då kommer jag fan skita i att ha brillor! När jag kollade synen sist så gav tanten mig HarryPotter som jag skulle ha i typ 2 veckor. Men eftersom jag jag hellre ville till Kyckling och hälsa på lite mer än en vecka så vägrade jag gå med brillorna på och visa upp mig som Potters syster. Så lämnade in brillorna och sa att det inte var fel på min syn.

Men nu jävlar så måste jag kolla den igen. Ont i huvvet och bakom ögonen, och det blir suddigt när jag läser eller kollar på tv. Jippi. Men kommer tacka starkt nej till Potter.

Så är man glasögonorm snart?

Köpa skor med på söndag. Sletna gympadojjor som man fryser om tassarna är inte kul nu.



Dagens bästa var även när Serein frågade vart jag köpt min handkräm. Jag svarade Akademibokhandeln. Trodde mig inte först men när jag sa att hon kunde gå in själv och titta, dom stod bakom hyllorna med pennor och skit. På hennes rast gick hon in och letade. Och hittade den inte så hon frågade personalen om en handkräm!! Sjukt roligt. Så blond.


Av Debora Persson - 18 januari 2009 22:26

Idag var det som sagt träning på schemat för min och Fannys del.

Aqvakul blev det idag. Tänk vad stort det var när man var lite och åkte dit! Idag var det inte alls något att hurra över direkt.

Men vi simmade iaf 1 km idag! Mycket bra. Vi hoppas på tvättbräda snart.

Efter simningen blev det att fylla magen lite och sedan in till Mobilia. Blev apoteket och sen gick vi och tittade lite i vantans tid på att min man skulle sluta sitt jobb så vi kunde komma hem.

Bakpotatis till middag och nu film, Flight 93.

Har ju trotts allt ingen öppning imorrn utan fick stängning istället. Härligt. Sovmorgon är inte fel!


Av Debora Persson - 18 januari 2009 11:43

För ett tag sen så beställde vi bilder på nätet. 100 stycken.

Så betalade man bara portot.

Fick göra det en gång till igår.

Fatta hur mycket bilder man egentligen har.

Men många av dom är väl visserligen inte sådär jättekul men fick iaf ihop många bilder.

Beställde igen för dom ska lillebror få när han fyller år.

Ska göra ett fotoalbum till han.



Men eftersom han fyller 9 år är det knappast kul för han att få ett fotoalbum

så får ju köpa något mer, men problemet är att han önskar sig inget annat än xbox spel och gameboyspel.

Han fick ju xboxspel av mig i julklapp så kan jag ju inte ge han igen.


Mamma hade sagt till han att han får önska sig något annat än det.

Då visste han ju inte vad han skulle ha så hon

gav lite förslag på vad.

En gåva att ge till fattiga barn, eller byxor tillexempel.

Han blev galen och helt förstörd.

Byxor får han ju ändå sa han så det ville han inte önska sig.

Troligen fick han ju lite dåligt samvete

för de fattiga barnen för han frågade mamma om han skickade ner pengar dit, skulle han då få något av dom.

Självklart inte, det är ju därför man skickar ner pengar för som är så fattiga ju.

Dom har ju inget som kan ge bort till dig då, sa mamma.

Och Algot svarade då; Inte ens lite sand?

Tänk, hans födelsedag måste bli helt förstöd om han inte får något spel stackarn.

Sen pratade jag med han.

Om han inte skulle önska sig spel vad skulle han då ha?

Fingerskateboard sa han då.

Det fick han också av mig i julklapp, kan jag ju inte ge en gång till.


Så vad köper man till en kille som fyller 9 år som redan har allt man kan önska sig som 9åring??


Inte en jävla aning alltså. 

Inte lätt alls. 

Och problemet är ju det med att när det handlar om Algot så skulle jag kunna ge han vad som helst verkligen.

Hade i stort sett inte spelat någon roll vad det kostat.

Jag vill ge han det han vill ha och lite till.

Jag gillar att skämma bort han. 


 Tåls ju att fundera på, jag har ju ändå två veckor på mig att hitta något till min sötnos.

Av Debora Persson - 18 januari 2009 10:29

Tittar på intervjuen dom har med Liza Marklund. Gud, vad folk gnäller för Gömda inte är helt sann. Vad spelar det för roll egentligen? Folk läser väl ändå boken ändå eller? Man slutar väl inte läsa boken för det?

Den är ju ändå baserad på en sann historia. 

Hon har ju inte ljugit ihop historian helt i vilket fall.


Vaknade tidigt idag tycker jag, eftersom jag somnade så sent. Men men tanke på att jag har öppning imorrn så kan det ju vara bra om jag är judetrött ikväll.

Måste göra mig i ordning nu känns det som. Så man hinner med allt idag.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards