♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 20 augusti 2011 08:48

God morgon!

Solen skiner och det är lördag. Ledig sådan! Men har ändå fullt upp, om några timmar kommer mamma och hämtar mig och Maximilian och så beger vi oss till mormor. Kalaset har vi hemma hos mormor eftersom alla inte får plats i en tillfällig lägenhet.

Hade huset funnits kvar hade mormor sluppit ha kalaset hos sig;)

Men iallafall, ett nytt hus är på intåg vill jag lova och efter jul så tror jag nog det står ett helt nytt hus på plats!:)

Det blir nästan ett år efter att huset brunnit ner då som det står ett nytt där!


Nu ska vi strax ta och äta frukost. Pojkarna är redan i köket och stökar.

Pappa säger "nej" och Maximilian svarar emot. Det har han börjat göra nu senaste tiden. Han svarar emot genom att höja armen precis som "du är tyst!" och så vrålar han ut något i hög ton. Högre än den man sa nej till honom med. Och ibland skriker han tillbaka "nej nej nej"

Han skäller tillbaka.

Förgrommade onge!

Det är krut i den ungen. Undrar vart han fått det ifrån? :)

Nehe, frukost nu och sen gör vi oss i ordning för kalas!


Ibland har den lilla krutgubben slut på krut,

då vilar han och laddar om.

 


Av Debora Persson - 19 augusti 2011 14:55

  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Av Debora Persson - 19 augusti 2011 14:17

När jag hämtade min lilla älskling på dagis innan var han dunder trött. Han höll på att somna vid matbordet när de åt lunch och sen efter det satt han på golvet och höll på att däcka. Tur jag kom så han piggnade till igen:)

Att gå hem idag tog rätt lång tid, Maximilian gick själv och skulle hoppa i varenda vattenpöl och så skulle han undersöka allt i diket. Maskar och sniglar låg längs cykelbanan och de var intressanta de med :)

Men det gjorde ingenting att det tog tid hem, Maximilian var glad och det hade slutat regna.


Om någon timme så ska jag och Maximilian med bussen mot Mörrum så vi kan möta upp pappan i familjen och sen åka till Kristianstad en liten sväng.

Men nu ska jag diska och sen väcka min lilla solstråle som ligger och snarkar.

           

Av Debora Persson - 19 augusti 2011 11:24

  På med regnkläderna var det i dag ja. Och gummistövlarna, dom var viktiga att ha tyckte Maximilian. Men precis innan vi skulle gå så tog han upp foppatofflorna och övervägde om han hellre skulle ha dom på sig eller inte. Stövlarna vann.


Och att lämna på dagis var noll problem. Han gick in direkt och skulle leka med bondgården och alla djuren. Hade inte tid att se efter vart mamma tog vägen ens en gång. Men jag fick en puss och sen kunde jag lämna dagis utan att det gjorde ont i mammahjärtat.

Om en liten stund ska jag gå och hämta min lilla älskling igen och jag hoppas på att han vill följa med mig hem igen:)






Av Debora Persson - 18 augusti 2011 17:11

Idag var sista dagen som jag var med Maximilian på inskolningen.

I morgon ska han vara helt själv, fast bara under tre timmar. Om han inte blir allt för odräglig för då ringer de så man får hämta. Tror jag dock INTE kommer hända.

Han är så glad och framåt på dagis. Nyfiken och ska titta på allt som finns där och undersöka det.

Sen är det ju nästa vecka med som han ska vara själv under inskolningen.

Är dock inte alls nervös med att lämna honom själv. Han är van vid dagis och att lämnas. Dessutom är det ju så mycket roliga nya leksaker där så han kommer inte ens komma ihåg att han har en mamma som sitter hemma och väntar på honom;)

Men idag har han varit väldigt noga med att ha koll på mig så jag inte var borta. Hela tiden har han ropat på mamma för att se så jag höll mig i närheten av honom.

Men han har det jättebra på dagis, och man märker verkligen hur personalen bryr sig om barnen och angagerar sig i dom.


Idag när vi kom till dagis så hade de satt upp hans teckning han målade igår på väggen som han kunde titta på.

Sånt såg man aldrig på förra dagis, och ju mer jag tänker på hans förra dagis desto mer irriterad blir jag.

Ska höra av mig till dom igen, för jag har verkligen svårt att tro att han inte har en enda teckning gjort på ett år som heltidsbarn på dagis!


Vi lämnade iallafall dagis idag vid 13 tiden eftersom min lille herre var så trött att han inte gjorde annat än att gnugga sig i ögonen och gäspa. Men han försökte verkligen dölja det, han ville ju leka istället men tillslut fick han faktiskt ge upp och vi begav oss hemåt.


Mannen är nu på jobbet och jag ska plocka lite här hemma innan kvällen är här och vi intar soffläge.

Av Debora Persson - 17 augusti 2011 19:18

Innan vi begav oss till dagis i morse så staratde vi dagen med att plocka väg en vidrig fästing som satt på Maximilians huvud.

Tur den inte hade hunnit bli stor alls för då hade jag förmodligen dött.


När vi kom hem från dagis så somnade ju Maximilian i stort sett direkt, han hann vinka hejdå till pappa som skulle till jobbet och sen däckade han.

En stund senare vaknade han men då tog jag honom i famnen och myste med honom för jag var så trött att jag inte orkade hålla ögonen öppna så jag somnade och min lilla herre somnade om och han vaknade inte förrän strax innan 16.00 när jag fick väcka honom!

Snacka om att dagis tar på krafterna! ;)

  Min prins!

Av Debora Persson - 17 augusti 2011 14:05

På tal om dagis så ringde jag Maximilians gamla dagis innan för att be dom skicka hans saker som finns kvar där.

Jag var där i somras och hämtade hans kläder, blöjor och fotoalbum men så sa de att eftersom hans uppsägningstid inte var över så hade de inte hunnit fixa i ordning med hans teckningar och annat så de skulle de göra sen när de hade tid.

Nu ringde jag och skulle be dom skicka det som fanns kvar men då säger de att han inte hade några teckningar eller något sådant. Möjligtvis kunde de bränna över lite fotografier de tagit på honom till en cdskiva och skicka till oss men något annat hittade de inte.


Menar de att Maximilian som varit heltod på dagis två terminer inte gjort en enda teckning eller något alls!?!

Min pojk älskar att måla och bara idag på hans nya målade han en teckning som det sattes namn och datum på som sen skulle in i hans pärm, men att han på ett år inte gjort NÅGONTING är för mig ofattbart. Snacka om att jag är jävligt besviken! Vad fan gör ungarna på dagis där då?

Inte ens fotografering på hösten var det, möjligtvis  kan Maximilian börjat efter fotograferingen isf, men inte någonstans såg man att andra barn hade fått bilder och inga gruppbilder satt någonstans på väggen heller.

På nya dagis har de massor med bilder uppe på barnen och gruppbild från fotografering mm. Och alla barnen har egna tavelramar där deras senaste konsverk hänger på väggen.


Är det inte konstigt att man inte får med sig hem någonting efter barnets första år på dagis!? De borde ju ha gjort massa teckningar, målningar och annat roligt!


Jag som gillade Max första dagis känner att jag inte alls gör det längre. Man märker verkligen skillnad mellan dagis och dagis när man byter! Hans nya däremot älskar jag!

Av Debora Persson - 17 augusti 2011 13:03

Maximilians inskolning på dagis går hur bra osm helst.

Igår var mannen med honom och idag var jag med honom.

Det är fyra andra barn med som skolas in samtidigt som Maximilian så han är inte ensam ny, men så är han ett vant dagisbarn med eftersom han varit på dagis tidigare.

Igår var det bara en morsa som skolade in sitt barn och resten pappor! Inte illa pappor! Oftast brukar det väl ändå vara mammorna så gör det. Idag var det bara en pappa och tre mammor. Sen den sista var inte där idag.


Idag började vi med att leka lite.

Sen satte sig barnen i ring för att sjunga lite. Eller fröknarna satt i ring. Barnen sprang runt och lekte... Efter det blev det frukt. Många småbarn med knappt två tänder, så Maximilian fick många bananer och päron;)

Sen ville några barn sova så vi gick ut sålänge och lekte. Inte Maximilian emot för han älskar att leka ute!

Sen efter det blev det lunch innan det var dags för vissa barn att sova igen. Maximilian fortsatte leka en stund innan han blev för trött och då begav vi oss hem istället.

Ingen idé för honom att lägga sig och sova 12.30 om vi ska vara där till 14 egentligen. Då kunde vi lika gärna gå hem och låta honom sova hemma istället för han hade ju inte mer än vaknat så skulle vi hem annars. Sjukt onödigt så vi begav oss hem och min lilla herre somnade direkt!

Kommer inte vara några som helst problem att ha honom på detta dagis sen!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards