♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Inskolning på dagis..

Av Debora Persson - 18 augusti 2011 17:11

Idag var sista dagen som jag var med Maximilian på inskolningen.

I morgon ska han vara helt själv, fast bara under tre timmar. Om han inte blir allt för odräglig för då ringer de så man får hämta. Tror jag dock INTE kommer hända.

Han är så glad och framåt på dagis. Nyfiken och ska titta på allt som finns där och undersöka det.

Sen är det ju nästa vecka med som han ska vara själv under inskolningen.

Är dock inte alls nervös med att lämna honom själv. Han är van vid dagis och att lämnas. Dessutom är det ju så mycket roliga nya leksaker där så han kommer inte ens komma ihåg att han har en mamma som sitter hemma och väntar på honom;)

Men idag har han varit väldigt noga med att ha koll på mig så jag inte var borta. Hela tiden har han ropat på mamma för att se så jag höll mig i närheten av honom.

Men han har det jättebra på dagis, och man märker verkligen hur personalen bryr sig om barnen och angagerar sig i dom.


Idag när vi kom till dagis så hade de satt upp hans teckning han målade igår på väggen som han kunde titta på.

Sånt såg man aldrig på förra dagis, och ju mer jag tänker på hans förra dagis desto mer irriterad blir jag.

Ska höra av mig till dom igen, för jag har verkligen svårt att tro att han inte har en enda teckning gjort på ett år som heltidsbarn på dagis!


Vi lämnade iallafall dagis idag vid 13 tiden eftersom min lille herre var så trött att han inte gjorde annat än att gnugga sig i ögonen och gäspa. Men han försökte verkligen dölja det, han ville ju leka istället men tillslut fick han faktiskt ge upp och vi begav oss hemåt.


Mannen är nu på jobbet och jag ska plocka lite här hemma innan kvällen är här och vi intar soffläge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards