♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 30 oktober 2010 09:15

God Morgon!

Maximilian är som en helt ny pojk!

Kan inte fatta att det skulle gå så snabbt för honom att bli så mycket bättre!

Hostmedicinen har verkligen hjälp. Knappt någon hosta alls nu längre och han är pigg och glad. Visst är det lite gnäll då och då men det är en jätteskillnad på vad det var häromdagen.

Han började bli pigg redan igår och när vi gick och la oss var han mest på lekhumör och skulle absolut inte sova. Han hoppade, skuttade och studsade upp och ner och var på jätte bra humör.


Han har knappt vaknat något i natt och de lilla han vaknade tog mannen hand om för jag har sovit hela natten rätt igenom. I morse sov vi alla tre till 8.30 och låg kvar och mös en stund innan vi steg upp.


Det är så roligt att ha en pigg och glad pojk igen!


Snart blir det frukost så vi kan starta dagen!


 

Av Debora Persson - 29 oktober 2010 20:47

Maximilian´s nya pjux till vintern som han fick av sin mormor & Göte i födelsedagspresent.

Vi hittade snygga Kavatskor som passade min lilla herre perfekt. Och jag är mer än nöjd med dom.

 

Av Debora Persson - 29 oktober 2010 13:45

Jag tror jag dör.

Inte nog med att Maximilian är dunderförkyld. Nu var vi nere på vårdcentralen för att mest kolla halsen på honom men där var ingen halsfluss.

Han har öroninflammation istället. Det är därför hans feber inte försvunnit i dagarna. De kollade på både öron och hals i måndags och då var där inget men idag var det öroninflammation.

Typiskt. Så om en stund får vi gå bort till apoteket igen och hämta pencilin till min lilla sötherre.

Och så får vi hoppas att det inte dyker upp några andra sjukdomar på ett bra tag.


       

Av Debora Persson - 29 oktober 2010 08:59

Min lilla sjukling.

 

Orkar leka lite ibland..



Lite skratt kommer fram ibland ändå..


Nässpray gillas starkt när man är sjuk..


Lilla plutten


Polisen körde på hunden.    

Av Debora Persson - 29 oktober 2010 08:45


Älsklingen leker..


    Nybäddad säng. Min gamla växasäng som jag hade när jag var liten. Dock så sover han inte där i ännu, men ser ju genast mycket trevligare ut om sängen är bäddad :)

 

 

Läsa böcker.. Eller bara riva ut dom?

Här sover en prins           Provligga är ett måste  

400

Av Debora Persson - 28 oktober 2010 19:39

400 dagar.


 

Av Debora Persson - 27 oktober 2010 22:15

På sin 399:e dag gick Maximilian sina första steg helt själv!

Han hade visserligen sina nyinköpta vinterskor som han fått av sin mormor i fadelsedgspresent (men som köptes idag) på sig. Men vaddå, han gick två gånger. Inte så många steg och inte till mig. Han gick till moster Karin. Jag missade andra gången men jag såg banne mig när han gick första :)


Ja, idag har näst intill varit pest och pina för stackars Maximilian. Han blir inte bättre alls och ibland känns det som om han blir sämre. Han är hängig och trött hela tiden. Har inte velat äta annat än välling de senaste dagarna.


Bilder kommer senare. Hittade inte sladden till kamera och på denna datorn kan man inte köra in minnet direkt så måste ha sladden..   


I morgon ska jag iväg till skolan. Mannen stannar hemma med vår lilla sjukling.



Av Debora Persson - 25 oktober 2010 17:58

Medicinen vi hämtade ut till lilleman innan svalde han som godis ungefär:) Inga problem alls att ge honom den. Dock så berättade hon på apoteket att man absolut inte ska ge honom mer än vid behov för annars kan det ge honom svåra hjärtklappningar!?

Vad trygg man känner sig efter det då.. vågar knappt ge honom den, även vid behov..


Maximilian har varit väldigt gnällig och trött hela dagen så hoppas han blir bättre snart så han kan komma till dagis igen. Och jag får komma till skolan igen. :)

Ikväll blir mys för hela slanten!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards