♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღ Vilmer 1-2 år ღ

Av Debora Persson - 12 maj 2013 19:41

Igår var vi som sagt iväg på marknad hela dagen.

Jag och Maximilian startade med att gå till marknaden i byn, där skulle ju vara en trollkarl(?) för barnen som Maximilian gärna ville se. Så vi gick upp dit och han skrattade massor. Förutom när trollkarlen tog fram sin haj han hade i väskan.

 

Alla barnen som ville fick gå upp å scenen och "gå på lina".

Självklart var Maximilian uppe och gick på linan. :) Barnen tyckte det var roligt iallafall och det var tur det :) Efteråt fick alla barnen bulle och saft. Därefter gick vi och mötte mannen och Vilmer för att bege oss iväg till nästa marknad. Egentligen skulle vi möta mamma och Algot där men de hann inte komma så vi klarade oss själva :)

Maximilian var som ett barn på julafton när han såg hur mycket karuseller det fanns! Det blev massor med karuseller och bus innan kvällen var kommen och vi åkte hem!


 

                    


Av Debora Persson - 5 maj 2013 20:03

Nu är helgen strax över och vi  har haft en väldigt trevlig helg!

Igår hade vi ju inflyttningsfest här hemma och barnen var hos sin mormor.

Maximimilian var först på förmiddagen på kalas hos en kompis och därefter lämnades barnen hos sin mormor. De skulle senare åka till gammelmormor och gammelmorfar för att bli bjudna på middag.


Vi här hemma fick besök runt 18-tiden och inflyttningsfesten började.

Vi grillade och åt gott i solen innan vi fick gå in för det började blåsa kallt. Vi hade tur med vädret iallafall då solen faktiskt sken och vi hade kvällssol på baksidan där vi satt. För bara någon dag sedan så skulle det bli mulet och kasst väder denna kväll men som tur var så ändrades det :) Tror vi var runt 17 stycken så det hade blivit lite knepigt om vi vatt tvugna att sitta inne och äta ;)

De sista gästerna åkte vid strax efter 24 och det var ganska skönt det för jag vatt galet trött och dessutom fick man en alldeles utmärkt sovmorgon till 10 idag. Inte var dag som man såver så länge! :)

Vi hade trevligt iallafall och det är ju huvudsaken!

 


Vad gäller mina gull så hade dom det bra hos mormor iallafall.

Mamma ringde igårkväll för hon hittade inga nappar till Vilmer lagom till han skulle lägga sig. Han hade haft med två nappar men de var borta, och jag brukar alltid packa ner en massa nappar ifall, men denna gången hade han bara de två med sig. Men inte mycket att göra åt, han fick somna utan napp och det gick tydligen bra. Han hade inte gapat efter nappen i morse heller utan klarat sig bra utan den. Dock blev han väldigt lycklig när han kom hem och hittade en napp. :)


Mysekillen!

 

Som en virvelvind i sängen. Min herre ligger på tvären!

 

Och Maximilian hade såklart längtat efter att få rida på mormors hästar och idag fick han äntligen göra det! Det var en glad herre vill jag lova! Vilmer fick provsitta hästen med.

 

Av Debora Persson - 1 maj 2013 20:39

Första maj alla redan! Idag har solen skinit hela dagen! Inte ett moln på himmlen. Utedag deluxe! Iallafall för mannen och barnen, jag höll mig inne ett tag och fixkade här hemma medan de andra lekte i trädgården.

Men vi hann med en liten långpromenad också hela familjen idag.

Vilmer satt i vagnen och Maximilian cyklade hela vägen. Det blev en bra runda och vi rundade byn och ån.

         


Nu är kvällen kommen iallafall och denna "söndag" är över. I morgon är det dags för skolan och det blir vardag igen för ett par dagar innan vi tar helg igen. Jag ska nu ta och lägga mig och räkna lite matte. Inget jättefestligt kvällsnöje men det är ett måste!

Av Debora Persson - 18 april 2013 21:14

Har helt plötsligt åkt på en sjujävelens förkylning och är inte det minsta glad över det.

Den flög på mig i eftermiddags och hela huvudet känns som en ballong.

Får inte hoppas Patricia fick det likadant så jag råkat smitta henne för jag och barnen hade varit där borta och hälsat på idag. Känner att jag har tandvärk med. Det får jag alltid när jag börjar bli sjuk! Ont i hela käken.

Men idag var vi iallafall hos Patricia.

Jag tog Vilmer i vagnen medans Maximilian tog årets första cykeltur.

Maximilian var så glad och nöjd när vi plockade fram cykeln åt honom!

Hela vägen hem till Patricia sken han som en sol. Alla som gick och cyklade förbi oss fick höra av Maximilian "Jag kan cykla!" och till de som cyklade förbi sa han "Jag kan också cykla!".

Sen blev det fika och lek hos Patricia innan vi cyklade hem igen. Inte lika lätt att cykla själv på vägen hem eftersom det endast var uppförsbacke. På vägen till Patricia hade vi ju nedförsbacke så det var enklare då :) Så mannen ick komma och möta oss så Maximilian fick lite hjälp och fart på vägen hem :)

 


Idag har det varit lite knepigt väder ute med.

Ena stunden har det regnat och sen har solen brassat på. Det har blåst som sjutton men det har ändå varit gaaalet varmt ute. Knasigt väder.

Igår däremot hade vi verkligen vår! Det var sjukt varmt och vi plockade fram den lilla hoppborgen till barnen och blåste upp den så de fick hoppa av sig. Längesen jag såg glada barn! Jösses vad de hade roligt!

 

Har även hunnit måla en hel del idag.

Snaaaart klara med målningen. Taket ska ju med målas med det tyar jag inte än. Jag väntar på att en vänlig frivillig själ ska komma och ta på sig det arbetet. :)

Så har vi fått upp hatthylla, spegel och nyckelskåp och lite sånt i hallen med så nu syns det att det är en hall! :)

Nu är jag helt färdig i både kropp och själ.

Snart läggdags så man får sova lite och hoppas på att det inte mår sämre i morgon. Som "tur" är så är en av läararna sjuk i morgon med så jag har bara en lektion att antingen orka med eller missa. Vi får helt enkelt se hur jag mår i morgon!



Av Debora Persson - 15 april 2013 09:57

Om en liten stund ska vi bege oss iväg mot lillasysters lilla bostad.

Ett sista besök i hennes studentlägenhet innan hon flyttar till Stockholm. Den enda vi väntar på nu är Vilmer som tar en powernap.

Idag är jag förresten ledig, läraren är sjuk och lektionen inställd. Det enda vi gör på den lektionen är att läsa en bok på engelska så det är det jag får göra i bilen istället. :)


Helgen for förbi i raketfart så idag känns det som om det är söndag eftersom jag är ledig. Förhoppningsvis går därför denna veckan snabbt. =)


   

Av Debora Persson - 8 april 2013 19:02

Idag ploppade det upp två nya små tänder i Vilmers mun. Tur var väl det för han har sovit något så fruktansvärt kasst senaste tiden så det var väl bra att de kom nu så mannen slipper ta in på hotell. =)

Tand nummer 7 och 8 kom i nedre delen i munnen.

 

2013-04-08 kom två tänder.

Av Debora Persson - 6 april 2013 22:10

Än är vi inte klara med huset men här kommer några bilder.

Mitt fina köksskåp och barnens rum. Barnens rum är inte helt klart än heller. Där ska upp taklampa, sänglampor, biltapet och lite hyllor och tavlor på väggarna och sängen ska målas vit innan det är klart där inne! :)


                           

Av Debora Persson - 5 april 2013 20:05

Äntligen fredag! Jösses så dagarna rullar på!

Redan fredag!? Jaja, vi har iallafall haft fullt upp hela veckan då så ingen vila i stort sett!

Idag skulle mannen iväg på möte efter lunch så Maximilian fick komma till mig i skolan. Vilmer var på dagis så Maximilian var glad över att få följa med mamma till skolan!

Han har tjatat och tjatat och tjatat om att få följa med till skolan så idag fick han följa med! :)

Jag hade matte och Maximilian kom till mig ca 45 minuter in i lektionen.Han satt tyst och fint under genomgången vi hade. Han satt och målade och tittade. Efter genomgången vi hade så blev det en liten bensträckare och då ville Maximilian sträcka på sina ben så därefter hade han spring i benen resten av lektionen. Han var nog ganska trött med för han sa att han var trött och ville gå och lägga sig i sängen. an Dock så finns det ingen säng som han kunde vila på men det fanns en soffa i korridoren han la sig på i ungefär 5 minuter och sen sprang han runt igen. Kaffemaskinen var spännande och han tog muggarna och gick till toaletten för att fylla dom med vatten. Sen satt han en stund med sin surfplatta. Sen sa han att det var tråkigt och så höll det på. Vi slutade en kvart tidigare ungefär så tur var väl det! :) Jag fick iallafall en hel del gjort även om jag fick springa efter Maximilian ett par gånger.

Efter lektionen gjorde jag Maximilians dag genom att fråga om han hellre ville ta bussen än att låta pappa hämta oss. Självklart! Dock skulle vi bara till affären så blev inte bussresa hela vägen hem.

Lycklig kille på bussen fram till affären där vi hittade pappan och lillebrodern.

Vi hadlade lite lunch till mig till morgonendagen eftersom jag ska tillbringa hela dagen i morgon i skolan.

Jag ska ju göra högskoleprovet!

Jesus. Jag förtränger det hela tiden och blir hela tiden påmind om det av mannen. Jag glömmer bort det och tänker hela tiden att det är långt tills dess men det är ju för jössenamn i morgon!

Det håller väl på mellan 8-16 ungefär om jag minns rätt så det är en riktig heldag.

Måste nog läsa på lite om det till i morgon. Tror det börjar 08. Men vet i sjutton vart jag ska ta vägen och sånt där som kan vara bra att veta. :)


Nu är mannen iväg hos sin bror och glor på fotboll.

Vilmer sover sen 19.30 så jag och Maximilian myser i soffan med chips och dipp. Egentligen skulle vi ha morötter med men det glömde jag och kom på när dippskålen nästan var tom så vi får väl ta morötterna i morgonkväll:)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards