♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღ Vilmer 1-2 år ღ

Av Debora Persson - 21 januari 2013 13:00

Inskolningen idag tog mannen hand om eftersom jag börja plugga nu.

Maximilian fick vara på dagis under tiden Vilmer skolades in. Idag var det 1½ timme istället för 1 timme som det var förra veckan.

Mannen var med inne på avdelningen en liten stund innan han fick gå ut och sätta sig i fikarummet. Vilmer märkte inte när han gick så det var inga problem. Förskolans rektor kom och presenterade sig för mannen och de satt och pratade en stund innan han begav sig iväg och körde en runda innan han hämtade båda barnen vid 11.00

Det hade iallafall gått bra med inskolningen. De hade fikat på frukt och lekt. Inga problem där inte! Men när han såg pappa komma tillbaka kom det glädjetårar igen. Och som vanligt var han dundertrött vid den tiden så han somnade rätt snabbt i bilen sen. Maximilian hade varit ute och lekte på gården och åkt pulka under tiden.

Av Debora Persson - 20 januari 2013 20:34

Vilmer fick ett chokladkex innan som han satt och fikade på.

Behöver jag säga att det fick bli ett bad efteråt??

 

Av Debora Persson - 18 januari 2013 19:38

Efter dagens inskolning begav vi oss iväg till bvc för 1-årskontroll och vaccination på  Vilmer.

Maximilian följde med och fick sina öron kollade men det såg bara bra ut i hans öron! Så under tiden Vilmer fick göra sitt så satt Maximilian och lekte med leksakerna som fanns där.

Vi vägde och mätte Vilmer och han har inte växt så mycket sen 10-månaderskontrollen. När sköterskan mätte honom mätte honom honom till 1 cm kortare än sist... Men hon fick mäta om och då var han lika lång som sist så hon måste mätt ganska generöst vid 10-månaderskontrollen. Och viktmässigt hade han inte heller växt så mycket men han är ju stor vår pojke nu så det är mest på längden han kommer växa nu ändå. Om man mäter rätt vill säga =)

Sist ut blev det sprutor. En i varje ben blev det och Vilmer var inte alls road av att få sprutor i benen sackarn. Och dundertrött var han ju redan sen dagis så det blev många tårar som rann ner för kinderna på honom. ♥

Men som tur var så gick det över snabbt iallafall. Förhoppningsvis så kommer vi slippa feber och sånt nu efter sprutan.

Denna kontrollen skulle vi egentligen gjort förra veckan men då hade Vilmer feber för att tänderna var på väg upp.

 

Av Debora Persson - 18 januari 2013 19:06

Idag var det femte dagen på inskolningen för Vilmers del.

Det gick jättebra och Vimer tog för sig mer och mer. Han hade koll på vart jag var någonstans men lekte med fröknarna istället. Själv satt jag och lekte med andra barn under tiden Vilmer roade sig utan mamma.

Sen var det fruktstund och Vilmer mumsade i sig päronbiten han fick innan han ville ner på golvet och leka igen.

Därefter fick jag och den andra mamman som skolade in sin son gå ut.

Vilmer satt och lekte när jag skulle gå men märkte direkt när jag reste mig upp och han fattade direkt att jag skulle gå utan honom med mig. Han började tjuta och blev jätteldesen så jag fick gå och ge honom en puss innan jag gick.

Vi fick sitta i personalrummet och dricka lite kaffe en halvtimme innan vi fick gå tillbaka.

Vilmer hade inte varit ledsen så länge utan bara ett par minuter innan han fortsatte leka.

Sista stunden ville han stå i fönstret och titta ut på de andra barnen som lekte i pulkabacken så han och fröken satt i soffan och myste samtidigt som de tittade ut och Vilmer hade hunnit bli så trött att han satt och gäspade en massa.

Så när vi kom tillbaka fick jag en överlycklig och trött kille så vi begav oss sen därifrån.


Av Debora Persson - 16 januari 2013 19:36

Idag var det tredje dagen på inskolning för Vilmers del.

Även idag gick det jättebra fast han var trött som vanligt vid den tiden.

Han lekte och idag var han inte lika hängig på mig som han var igår. Men det märks att han tycker det är roligt. Spännande med nya människor och leksaker!

I morgon ska jag kanske gå ut från avdelningen en stund så Vilmer slipper fokusera på vart jag sitter hela tiden. För så fort han kryper ifrån mig och leker en bit ifrån mig så kollar han hela tiden över axeln vart jag befinner mig och ibland kommer han bort till mig och sitter hellre och leker i min närhet så det kanske är bra om jag går undan en stund så de får chans att leka med honom :)

Vi får se hur det går :)



Av Debora Persson - 15 januari 2013 14:50

Idag var det dags för andra inskolningsdagen för Vilmers del.

Första dagen på dagis och den gick jättebra. Mot slutet var han dock väldigt trött eftersom han brukar somna efter vi lämnat Maximilian på dagis vid 9. Nu var inskolningen mellan 9.30-10.30 så han somnade inte förrän strax efter 11. Förhoppningsvis går det lätt att vänja honom vid dessa tiderna och att vi kan hålla honom vaken till efter lunch.

Han spanade iallafall in avdelningen och provlekte med de flesta leksakerna som finns där.

Det var en annan kille med som skolades in, men han var född 2011.

Vilmer kommer vara det enda barnet som är född 2012, hittills, men det kommer givetvis fyllas på med fler 12:or efter hand :) Men än så länge är han lillkillen där :)

Sen är det lite oklart om barnen som går där nu ska fortsätta att alltid gå på den avdelningen eller om det kommer bli en småbarnsavdelning. Men det lutar åt att det blir en småbarnsavdelning och att när de blir äldre går över till en annan avdelning eftersom det är så många småbarn som väntar på dagisplats.

Men det återstår att se.

När det var dags att bege oss så träffade vi på Maximilian ute på gården. De stora barnen var ute och lekte i snön, stackarn blev lite förvirrad när han såg oss där och att vi sen gick utan att ta med oss honom hem, men när han förstod att jag skulle komma och hämta honom lite senare så fortsatte han att leka med de andra barnen.

 


Av Debora Persson - 14 januari 2013 19:43

Igår stod Maximilian ute i köket och målade.

Vilmer kröp fram och tillbaka ut i köket för att kolla till storebror och rätt som det är kommer Vilmer tillbaka med färg i ansiktet.

Jag frågar Maximilian vad som hänt med lillebror och Maximilian svarar "Vilmer är clown nu, mamma!"


     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards