♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 20 juni 2012 22:02

I morse tog Dennis på sig en t-shirt med Rolling Stones på. Maximilian har också en tröja med Rolling Stones på och det var han ganska glad över att ha en nästan likadan tröja som pappa.

Jag fick dock jaga pojken i morse för att han skulle ha kläderna på sig och tillslut säger jag:  

"Ska du inte ha samma tröja som pappa då?!"

Fick då till svar:

"Nej samma! Likadana!"


Yttligare en ordpolis här i familjen. Pappa upp i dan!   



Nu ikväll kom yttligare en kommentar från den lille mannen som var rolig.

Pappa frågade om han fick en puss och Maximilian svarar:

"Nej! Taggar!"


Han tycker nog pappa behöver raka sig......



Av Debora Persson - 19 juni 2012 20:12


Min fina fina stora prins!♥

 

Min fina fina lilla prins!♥


   

Mina fina killar. Maximilian hjälpte till att mata sin lillebror i morse innan det var dags för att bege sig bort till dagis!

 

Av Debora Persson - 19 juni 2012 11:14

Idag lämnade vi Maximilian en timme senare på dagis eftersom vi ändå skulle på utvecklingssamtal om honom klockan 10 så vi lämnade honom då istället.

Det var väl inte direkt något utvecklingssamtal heller utan det var mest prat om ombyggnaden på dagis och omskolningen då han ska börja ny avdelning till hösten.

De bygger ju om och det ska bli en helt ny avdelning på stället eftersom ett annat dagis stänger ner med så blir det mer nya barn och mer ny personal. Maximilian ska börja på den helt nya avdelningen, Ior och vi fick även träffa en av Ior´s personal (från det dagis som stänger ner) och det visade ju sig att det var MIN gamla dagisfröken! Kul att han får henne nu! :)

Det är lite rörigt när det gäller nya avdelningenn eftersom personalen knappt själva vet hur det kommer bli så är det inte lätt för dom att berätta för oss men de har ju inte fått reda på mer själva.

Det blir nog bra tillslut när det blir klart.


    

Lite jobbigt att han ska byta avdelning tycker jag allt, att gå ifrån småbarnsavdelningen. Nu blir min lilla pojke stor! Jag gillar verkligen personalen han har nu på sin avdelning men som tur är så är det den avdelningen vi sökt till Vilmer så förhoppningsvis är det där han hamnar med eftersom det är den enda vi sökt till honom:)

Av Debora Persson - 18 juni 2012 20:33

Maximilians rum är jättestökigt efter att han har rivit sönder en hel serietidning på golvet.
Maximilian: "Pappa städa!"
Pappa: "varför det då?"
Maximilian: "Kan inte!"
..... han går och sätter sig i sin fåtölj och säger "AJ AJ I MAGEN!"
.....

Det där känner jag igen. Konstigt nog hade alltid min lillasyster ont i magen efter att vi rivit runt i rummen så det såg ut som två stora flygolyckor hemma när vi var små. Hon gick alltid och la sig för att vila eftersom hon alltid fick "ont i magen".


Maximilian har mycket efter sin moster. Att slänga filtar på golvet är ett annat exempel. För dessa två människor är det tydligen mycket jobbgare att slänga filten på golvet än tillbaka i soffan när de reser sig upp ur den......


Men vi älskar Maximilian och Kakkaduan ändå! ♥


 

Av Debora Persson - 18 juni 2012 07:30

Efter andra natten som jag inte ammt Vilmer så känns det som att han faktiskt sover mycket bättre. Han blir ju inte ens mätt när jag ammar eftersom det finns så lite mat till honom så nu har jag lagt ner det där. Jag är iallafall nöjd med hur länge jag kunde amma honom fast det känns trist att behöva sluta. Jag hade iallafall velat amma honom till 6 månader åtminstone.


God morgon!

Måndag igen och denna veckan har vi en hel del inplanerat. Det är ju midsommarvecka, lillasyster fyller 22 år, vi ska hinna med ett utvecklingssamtal med Maximilian på dagis och så kommer det bli ett besök i Ullared. Tror oxå Maximilian ska träffa läkaren men är inte helt säker. Har råkat slänga lappen med datumet på så ska ringa och kolla när det var men har för mig att det är denna veckan. Idag ska vi oxå bege oss till Mörrum och leka med barnen på öppna förskolan.


Helgen som har varit har gått väldigt sakta. I fredags kändes det som att det var lördag. I lördags kändes det som att det var söndag. Men nu är det måndag och det känns som att det är måndag. Och just det, storebror från Umeå kommer ner denna veckan med tror jag. Har för mig han ska fira midsommar med mamma och de andra så då ska jag försöka hinna träffa honom med. Man vet aldrig när det blir nästa gång annars. :)


Nu ska vi ta och trycka i oss lite frukost!

Av Debora Persson - 15 juni 2012 21:19

Här hemma hejar vi på Sverige ikväll!

Mina små prinsar har tidigaere "klätt upp sig" till Dennis stora lycka och vi har besök av Danne och Viktor.

(Ja, jag tittar oxå på fotbollen!)



Äta lite smörgås

 



  Hjärtat!     Mina fina prinsar    

Av Debora Persson - 14 juni 2012 22:12

Gissa vad jag och Maximilian ska göra.....?

 

Var idag och köpte biljetter till mig och Maximilian till cirkus Olympia.

Vi hade ju sett fram emot att titta på cirkusen på Ölands Djurpark men när vi väl kom dit så visade det sig att cirkusen där inte startade förrän efter midsommar så det blev ingen cirkus på Öland  


Men som tur är så kommer cirkusen hit om några veckor och då ska jag och Maximilian dit.

Bara han och jag.♥.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards