♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 3 augusti 2012 19:32

I onsdags bar det av tidigt, strax efter 07 kom Danne hit och vi åkte mot Tomelilla för ett besök på Tosselilla.

Det blev ett stopp i Kristianstad för att köpa lite vi missat att handla och sen blev det kaffe innan vi kunde bege oss igen. Vid 9:30 var vi på plats, det öppnade 10 och det var redan massor med folk när vi kom dit.

Jag låter bilderna tala för sig själv istället för att skriva en massa.

                                                                                                 

Medaljen fick Maximilian när han vaskat guld. Den är han mycket stolt över och har den på sig hela tiden.


När vi varit iväg på sådanahär utflykter tidigare (tosselilla -09, öland -11, öland -12) så har vi haft tur och det har knappt varit en människa på plats så då har vi varit bortskämda med att det inte varit kö alls till något.

PÅ Tosselilla denna gången var det kö, främst till karusellerna och det är man inte van vid. ;)


När vi skulle bada så gick jag och Maximilian och bytte om medans mannen, Danne och Vilmer väntade utanför. Maximilian hade bytt om jag skulle byta om och då sprang han ut. Eftersom de andra stog precis utanför tänkte jag att Maximilian sprang ut så dom såg honom men han är listig som en räv och smet undan utan att de andra såg honom så när jag kommer ut frågar de vart Maximilian är och mitt hjärta höll på att stanna. Här var vi vid badet med massor med vatten och sjukt mycket folk och Maximilian var borta utan att hunnit få på sig varken armpuffar eller simring!

Trodde jag skulle dö. Kom inte ens ihåg vad för badbyxor pojken hade på sig så visste inte riktigt vad jag skulle leta efter.

Jag sprang bort till en av barnpoolerna men såg honom inte. Mannen fick stanna kvar med Vilmer i vagnen och Danne fick springa bort till en annan pool. Precis när jag skulle vända och gå tänkte jag ändå att jag skulle stå kvar och titta lite till, det var massor med barn i poolen så han kunde vara där. Gick fram till en av vattenrutchekanorna och där bakom kanten satt han och skulle precis åka ner i vattnet! Usch, tänk om jag gått därifrån utan att kolla i kanan! Livrädd slet jag väck honom och gick tillbaka. Förgrommade onge skrämde slag på mig.

Blev inte så mycket bad ändå, Maximilian frös jättemycket och valde själv att stiga upp och bad om kläder.

Det brukar inte hända annars;)

Men annars var dagen toppenbra!


Av Debora Persson - 29 juli 2012 20:24

Vilmer har de senaste dagarna varit en riktig pina rent ut sagt. Det måste vara den kvava värmen, vetesjutton vad det är annars. Ongen sover 3 minuter och sen vaknar han. Massor med gnäll och knappt någon vila. Han somnar aldrig fast han är trött. Han kan va nyäten och nysketen och inget duger. Trötta föräldrar.

Hoppas det blir bättre snart iallafall! :)


Jag la Vilmer på filten och en minut senare hade han förflyttats sig en bra bit. Han har kunnat förflytta sig ett bra tag men det är nu det börjar gå undan! Han är snabb som en iller, pojken! :)♥

Snart kryper han nog med. Hela tiden lyfter han på rompan och in med benen precis som om han ska ställa sig på alla 4.

 


Ja, en riktigt seg söndag idag iallafall. Hade tänkt bege oss ut men det har regnat hela dagen så vi har plckat lite så gott det går. Någon har ju fått sitta med Vilmer hela tiden;) Tvättat har vi gjort och vi har Danne på besök.

Maximilian var nog väldigt trött idag. Han tryckte i sig ett gäng skurna falukorv innan de hann stekas och när vi satte oss och skulle äta middag så sa Maximilian att han skulle gå och lägga sig och sova.

3 minuter senare sov han som en stock, lilla gubben ♥
Att Maximilian som är en riktig nattuggla somnar vid 18 hör ju inte till vardagen direkt;)


Nu ska vi ta itu med Vilmer och försöka få honom att somna för natten.

Om nätterna har han inga problem att sova. Det är väl värmen då eller?


Av Debora Persson - 26 juli 2012 08:52

Bilder från igår.


       

Av Debora Persson - 25 juli 2012 19:32

Just nu är jag så sjukt sugen på het stark gulachsoppa med lite bröd till och iskallt vatten men det som serveras till middag idag är lite korv med bröd. Man kan inte få allt alla gånger:)


I går somnade Vilmer vid strax efter 22 och jag tänkte att jag skulle få en knepig natt då jag var hemma själv med barnen eftersom sambon jobbade natt. Han är så lättväckt att det alltid är han som går upp om det är något så jag inte lika van vid att masa mig upp dödstrött mitt i natten.

Men när jag vaknade i morse så låg sambon brevid mig och Vilmer låg och snarkade i sin säng. Vad var klockan egentligen? Vilmer brukar få upp mig klockan 7 och sambon slutade ju jobba 07:15  så jag had eminsann fått mig lite sovmorgon till strax efter 8 idag! Plus att Vilmer inte vaknat en enda gång heller sen han somnade!

Jag steg upp och inväntade första son som skulle vakna. Vilmer vaknar när som tänkte jag men Maximilian vaknade före, vid strax innan 9.

Jag blev nojig och undrade varför i sjutton Vilmer sov så länge för och var inne hos honom 50000 gånger för att se så han åtminstone andades och gjorde han det kunde han få sova hur länge han ville.

9:30 valde ongen att öppna sina blå! 9:30!! Herregud han sov som en stock i 11½ timme! Inte för å klaga men eftersom han inte brukar sova så, så kunde man ju knappast njuta av den sovmorgonen för jag skulle hela tiden springa och kolla så han levde. Och grejen är den att jag precis innan jag gick och la mig igår läste om en tjej vars unge hade dött i spädbarnsdöd. Han var nästan 6 månader och hon skulle kolla till honom när han sov och då upptäckte att han hade konstig färg i ansiktet och inte andades. Smart att läsa det kvällen innan ens egen onge väljer att ta jättesovmorgon!
 Nej fy och usch.


Vi fick snällt sitta och vänta på att karln skulle stiga upp vid 14 idag innan vi begav oss ut i stekiga solen! Vi åkte dit där vi var igår och där var även sambons bror med flickvän. Maximilian hade köpt håvar så vi fiskade mer småfisk idag. Lite lättare än med en spann!:)

Nu ska vi ha lite mat i oss innan jag intar fortsatt soffläge! Sen kommer det kanske upp lite bilder från dagen med!

Av Debora Persson - 24 juli 2012 22:26

Idag var det varmt som sjutton ute. Solen sken och det blåste inte ens. Det brukar det göra ganska rejält när det väl är sommarväder ute men idag var vädret perfekt vill jag lova!

Vi begav oss idag ut till ett ställe för att sola och bada (för de som ville det- inte jag då alltså..). Oskar följde med oss och vi åkte ut till havet som tydligen var sjukt kallt även för dom killarna som brukar bada i oavsett hur varmt eller kallt det är. 16-17 grader var det tydligen och jag skulle inte sätta min fot i det kalla vattnet!    

Vi begav oss istället därifrån och åkte en annanstans. Där var vattnet avrmare och pojkarna var glada för de kunde bada. Själv låg och jag gottade mig i solen och Vilmer låg och

sov i tältet i skuggan.

Efter en stund vågade jag mig med ut i vattnet.

Jag hade minsann avtten upp till knäna och fångade små fisk med en spann. Det ni! :)

Ja, jag är knappast den som badar frivilligt i kallt vatten. Utomlands har jag inga som helst problem med att bada för där är vattnet mycket varmare och så är det klart vatten. Man ser ner till botten och det gör man knappst i Sverige och därför vet man inte vad det är för skit eller fula fiskar som sommar runt under mig.


Efter en skön powernap var även denna lilla herren vaken och glad!

       

Oskar och Maximilian fiskar småfisk!

 


               

Lite småfisk!

 





Av Debora Persson - 24 juli 2012 08:48

God morgon!

Igår var inte alls Maximilian glad när han skulle sova och tillslut var han så arg och ledsen så jag gick in och la mig i hans säng så han skulle lugna ner sig lite. Jag har sovit små stunder i hans säng tidigare och sängen är skön att sova i men att sova en hel natt i den, för det var det jag gjorde visst är inte skönt. Den ät lite kort om man säger så. Antingen fick jag ligga med benen över träkanten och det var inte alls skönt eller så fick jag ligga med helt böjda ben. Det var inte heler skönt och det skänns verkligen nu när man vaknat.

Jag vaknade flera gånger i natt men var på tok för trött för att gå och lägga mig i min säng.

Nu vaknade vi 8:30. Eller jag vaknade då. Maximilian satt på golvet och lekte med sina spelande leksaker.

Idag är det iallafall sommarvärme! Sommarvärme! Hur ofta har man det nu för tiden!? Det skulle tydligen bli 25 grader idag. Alltid nått. :) Då blir det stranden idag, Maximilian är taggad. Han tjatar om att bada, åka båt, gräva i sanden och simma. :)

 
 



Av Debora Persson - 23 juli 2012 21:41

I lördags kom ju mina små prinsar hem från sin mormor och Göte.

Vi gjorde oss i ordning för en dag på festivalen. Solen sken och Maximilian var taggad för att åka karuseller!

Så fort vi kom in till stan försvann solen och regnet vräkte ner!

Vi mötte upp Danne när det slutat regna och vi festivalde. Maximilian kunde knappt värja sig, karuseller var det enda som gällde!

Vi gick ner till tivolit och Maximilian kände genast igen den gröna karusellen som såg ut som en larv. Den fanns ju på Öland med så den ville han absolut åka!

Eftersom föräldrarna måste betala med om man ska åka med ungarna så fick han åka själv. Det har han gjort innan ju så inga problem men varför i hela friden måste egentligen föräldrarna betala för? jag menar, hur mycket nöje har föräldrarna på en barnkarusell egentligen och rena rama rånet är det att åka karuseller.

Det var många mer barn som åkte utan föräldrar så det skulle inte vara några problem. Men när han väl satt sig så märkte vi att den gick lite snabbare än den på Öland.

Maximilian såg inte jätteroad ut i nedförsbackarna men det gick bra ändå. När han hoppat av karusellen sa han att den var lite läskig men rolig!

 


   

Men han var glad och nöjd när han åkt klart iallafall. Nu ville han åka bilarna. De är lite lugnare iallafall.

Vi hinner köpa en biljett till och Maximilian står och väljer bland karusellerna, vilken av dom ska han åka? Precis när han hittat den rätta karusellen, med kalle Anka och Mussemotiv på. En glad och lycklig Maximilian springer och sätter sig i tåget längst fram och är redo för en åktur- då öppnar sig himlen, det öser ner och man blir dyngsur direkt!


               

Det tar sen en bra stund innan vi kan fortsätta festivala oss. Eftersom solen sken när vi åkte hemifrån hade vi inga paraply med oss. En regnponcho hade vi liggandes under vagnen så den fick Maximilian ha på sig och så fick vi stå under ett träd tills den slutade regna.

 


När det slutat regna så gick vi en runda till innan vi tröttnade på att gå där.

Jag köpte lite marknadsgodis, Maximilian köpte blå hårfärg och barnen fick likadana Pippi Långstrumptröjor så vi hittade inte så jättemycket där. Tyckte inte det var så mycket där? Tidigare år har det varit mycket mer!?

       

Av Debora Persson - 22 juli 2012 10:47

Som jag skrev igår så hade vi jättetrevligt i fredags. Mamma kom och hämtade prinsarna i fredags vid strax efter 17 och sen satte vi igång med vårt. Det var inga problem att lämna barnen alls. Vi hade sagt till Maximilian att dom skulle till mormor och leka så när jag satte Maximilian i bilen så sa han till mig att jag skulle stanna hemma..

De hämtade pizza som de åt och sen blev det lite godis och filmtittande innan läggdags för killarna. Två av Götes barnbarn var på plats med så fyra små killar hade de på besök över natten. Algot fick nog agera lite barnvakt med så tror han var rätt så trött när barnen åkt hem dagen efter;)

Men det hade gått jättebra för dom:)


              


            


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards