♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2013

Av Debora Persson - 19 november 2013 21:15

Varje gång man frågar Maximilian vad han önskar sig av tomten eller när han fyller år så har han ett svar direkt: En Hoppstylta.

Vi vet fortfarande inte hur eller varför han fått för sig att han så jättegärna önskar sig en hoppstylta men han önskar sig en väldigt mycket.


Har känt att en hoppstylta är kanske ganska avancerad för en liten 4-åring. Vet inte om jag hade klarat hoppa på en sådan själv ens en gång? 


Men sak samma, pojken önskar sig en hoppstylta över allt annat och hans mamma älskar honom så djupt så hon har jagat runt på internet och googlat och haft sig bara för att hitta den perfekta hoppstyltan till sin pojk.


En som inte är livsfarlig och för svår att hoppa runt med.

Nu har jag hittat en hoppstylta till min pojk.

En perfekt hoppstylta till barn med

Blixten McQueen på och den är så barnvänlig att den är rundad i botten så den är antagligen mycket lättare att hoppa runt med.


Jag är nu helt övertygad om att vår son kommer bli galet glad när tomten kommer med denna julklappen!

    


Av Debora Persson - 19 november 2013 17:29

När Vilmer var liten köpte jag en body till honom med motiv från Lasse Åberg.

På den var det något sjömansmotiv.

Nu har jag blivit riktigt kär i dessa kläderna och denna 

graviditeten har jag köpt på mig lite Lasse Åberg-kläder.

Det finns så mycket fint! Och det finns mer än bodys, det finns bland annat tröjor, byxor, mössor och filtar med.

Idag fick jag hem en babyfilt till bebisen! Jag är nöjd men tror inte gubben är lika nöjd. Han tycker redan det finns för mycket babyfiltar här hemma men jag tycker inte man kan få för mycket av det. =)

 

 

 

 

                       


Av Debora Persson - 19 november 2013 08:04

 
 Har köpt julkalender till barnen.

Förra året hade Maximilian en kalender med Playmoleksaker i som visserligen var helt ok eftersom han älskar att leka med playmo. Detta året känns som om det skulle kosta skjortan att köpa en varsin kalender med leksaker till pojkarna. Dessutom får de ju leksaker ändå till jul.

Vi köpte denna julkalendern med PIXIBÖCKER i år till båda barnen. Båda två tycker om att läsa böcker och lyssna så det är perfekt med en sådan kalender faktiskt.  

Bästa påhittet att göra en kalender med små böcker som kan sparas och dessutom läsas tusen gånger om!

Bakom varje lucka hittar man en bok om till exempel julen, julsånger och julpynt eller en annan vintrig historia eller klassisk saga.  


Tror minsann barnen uppskattar denna julkalender! :)

Av Debora Persson - 18 november 2013 18:05

Måndag igen och vi är inne i ny vecka. Igen.

Känns som om jag gick in i ny vecka igår.

Nu är jag i vecka 35 iallafall.

Ibland sover jag lite bättre på nätterna och har inte alls ont. Ibland sover jag så illa att jag lika gärna kunnat stanna uppe vaken hela natten.

Mitt luktsinne är lika med en spårhund ibland. Igen. Precis som i början av graviditeten då jag kände allt! ALLT! Nu kan jag sitta på bussen till skolan och känna vem som ätit prickigkorv på sin smörgås till frukost flera säten framför mig. När mannen tuggat på något känner jag precis vad han tuggat på. Han kan därför inte dölja något för mig ;)


Bebisen bökar runt i magen precis hela tiden.

Hela magen rör sig från höger till vänster, upp och ner. Det är fart på den lille.

Just nu känner jag mig lugn inför det som komma skall. Nu vill jag bara ha bebisen hos mig.

Barnmorskan ska jag besöka först om två veckor igen.

     

Vecka 35

Kroppen:
Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.


Av Debora Persson - 18 november 2013 15:31

Åhej vad det går onnan!
41 dagar kvar o nu får veckorna gärna gå fort så vi kan snusa bebis!

Av Debora Persson - 17 november 2013 20:46

Mer bakning idag.

Sockerkaka med överdrivet mycket citron i. När jag bakar så bakar jag helst så det kan vara citrus i och jag tar alltid mer citrus än vad som står i receptet och idag blev det lite lite mer.

Herregud så gott!

Så ikväll har jag och Maximilian fikat på nybakad sockerkaka med mjölk!

 

Av Debora Persson - 17 november 2013 18:15

Dyrt att beställa foto idag.....


 

Kan tillägga att som tur var så blev det inte riktigt så dyrt ;)

Hemsidan fick nog en fläng där.

Men det klart, hade jag framkallat alla mina foton jag har sparade på datorn så hade jag nog varit uppe i den summan ;)

Av Debora Persson - 17 november 2013 17:14

Idag tog jag tummen ur och skulle fota barnen till årets julkort.

Som vanligt är det lättare sagt än gjort när det gäller mina små gullungar.

Tillslut tröttnade både jag och barnen och ni som brukar få julkort får se om vi har lyckats detta år..

      

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards