♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2013

Av Debora Persson - 24 november 2013 18:17

Helt galet! "Bara" 35 dagar kvar!

Jag blir skitstressad men samtidigt är det såååå lång tid kvar till bebisen kommer! Det känns som om det är jättemycket som ska inhandlas innan bebisen kommer men jag tror inte det är så mycket. Det är mer Vill-ha-grejer som ska inhandlas och inte direkt något som är jättenödvändigt.

Jag har tillexempel tänk att jag vill ha ett babynest till bebisen denna gången, en sängmobil eftersom den vi haft innan verkar ha försvunnit och jag hittar bara smådelar av den. Men det viktiga som säng, blöjor, kläder och barnvagnar har vi ju.

 

Av Debora Persson - 24 november 2013 17:50

Och där försvann helgens sista dag...

Men så mycket vi fått gjort idag!
Barnen väckte oss tidigt, vi åt frukost och därefter begav sig de stora pojkarna iväg för lite handboll medan jag och Vilmer gjorde oss iordning.

Vi har hunnit veckohandla med. Mannen har fixat massor ute med kaninerna och bilen.

Sen fick vi besök av lillebror Alexander och Sofie. Vi lagade middag och fikade lite innan de åkte. Nu är det tydligen fotboll och jag borde sätta mig ner och plugga lite. Men jag tyar för sjutton inte!

Det värsta är att jag har så svårt att intala mig själlv att ju snabbare jag gör allt skolarbete desto snabbare blir jag ju klar och kan vila upp mig innan bebisen kommer. Jag har lite svårt att ta tag i arbetet... Jag är för trött helt enkelt. Eller för lat jag vet inte.


Av Debora Persson - 23 november 2013 20:32

Igår fick vi hem en för tidig julklapp till oss.

En Tassimomaskin!

Vilken lycka egentligen! Visserligen har vi sen innan en Dolce Gusto maskin men jag har länge länge velat ha en Tassimo. Nu äntligen gav vi oss själva en sådan i tidig julklapp. :)

Så jag har nu provsmakat Latte Macchiatto Caramel och älskar det!


Idag har jag och Vilmer besökt Patricia och lilla Lykke.

Längesen vi träffades så det var mycket vi hade att prata om. Och lilla tjejen hon bara växer och växer!

Vi fikade och pratade medan mannen och Maximilian var iväg på mannens jobb en sväng.


På eftermiddagen var vi iväg och firade barnens farfar som fyllt år så då blev det mer fika :)

Middag på det innan det var dags att inta soffläge och Vilmer skulle lägga sig.


Av Debora Persson - 23 november 2013 08:27

Inte nog med att det finns festliga och hemska julkortsbilder. Det finns festliga och hemska familjebilder också!

                                                                                   

Av Debora Persson - 22 november 2013 17:30

I natt hade jag väldigt ont i magen.

Så pass att jag blev lite orolig måste jag erkänna. Mannen jobbade nämligen natt så var hemma själv med barnen.

Jag kunde inte röra mig alls för jag hade så ont i magen.

Inga värkar men nästan så det kändes som det men på ett annat sätt.

Svårt att förklara. Kunde inte flytta mig till telefonen och fick lite småpanik för om jag hade behövt ringa hem gubben hade jag knappt kunnat det och han hade inte kommit innanför dörren eftersom kedjan på dörren var på. Jag låg hela tiden och tänkte att går det inte över snart så måste jag ringa hem honom en jag når inte telefonen.

Men efter cirkus två timmar somnade jag äntligen om så det måste gått över.

Och jesus vad bebisen bökade runt i magen samtidigt som jag hade ont. Tydligen förvärkar?


Förvärkar har jag aldrig haft med Maximilian och Vilmer. Med dom hade jag inga känningar alls förrän det var dags för dom att födas och då small det på.

Soffläge som gäller nu iallafall, förhoppningsvis får jag sova i natt.


Något badhus som vi planerat in idag blev det tyvärr inte. Jag hade så fruktansvärt dåligt samvete för jag visste hur gärna Maximilian ville bada idag och han hade verkligen sett fram emot att bada idag. Men jag behövde vila mig. Istället tog mannen med sig Maximilian till stan och hyrde film och köpte lite gottis till fredagsmyset. Badhuset får det bli nästa vecka istället.

 



Av Debora Persson - 22 november 2013 14:45

Lite synd att vi redan beställt och fått hem årets julkort vi ska skicka ut, annars hade vi haft lite festlig inspiration här ;)

Helt sinnes vad festliga och hemska bilder folk kan ta....

                                                   

Av Debora Persson - 21 november 2013 17:34

Om en liten stund får vi här hemma besök av min mormor och lillebror Algot.

Maximilian väntar med spänning tills dom kommer så han kan spela spel med Algot.

Tror han saknar sin morbror. ♥


I morgon är dagis stängt för de har planeringsdag så då ska barnen tillbringa några timmar hos farmor och farfar innan vi kan ta helg hela familjen.


 

Av Debora Persson - 20 november 2013 17:29

På onsdagar har jag hemmaplugg hela dagen.

Det är på onsdagar som jag alltid får väldigt mycket skolarbete gjort. Idag hann jag inte ens påbörja plugget förrän jag däckade.

När jag vaknade efter en stund så hade jag väldigt ont i händerna. När jag var gravid med Vilmer så knöt jag alltid händerna så hårt i sömnen att jag hade jätteont varje gång jag vaknade.

Så min lilla powernap idag hann jag knyta näven så pass att jag hade jätteont när jag vaknade. Samma sak häromdagen. Antar att jag får välja mig med detta några veckor framåt nu.

Ovant att dessutom tvingas ta en powernap klockan 08. på morgonen med. Annars är jag van vid att behöva ta en powernap på eftermiddagen för att kunna överleva resten av dagen.

Nu på slutet är man verkligen trött!

Jag önskar att jag inte hade haft så mycket i skolan nu på slutet. Varje gång jag har chansen att sätta mig ner en lite längre stund så måste jag plugga. Inte vila. Vila får jag nog göra dagarna efter jul precis innan bebisen ska komma för då ska jag vara klar med det mesta i skolan. Men fram till jul har jag som sagt galet mycket att göra. Idag har jag suttit i stort sett hela dagen med en uppsats som ska lämnas in snart. Är snart klar med den och då kan man lämna den bakom sig iallafall :)



Nu har vi äntligen passerat 40 dagars! 39 dagar kvar tills bebisen ska dyka upp!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards