♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2011

Av Debora Persson - 5 april 2011 15:49

Fattar inte att det ska va så svårt att komma upp på morgonen nu för tiden. Jag är mer än tröttast. Eller nja, den lilla mannen Sunesson är mer morgontrött än jag faktiskt. Han är näst intill medvetslös på morgonen så han är banne mig inte lätt att väcka.

Enda knepet en stressig morgon är att ta upp honom sovandes och sen ställa sig vid fönstret med honom och säga "Titta, nu kommer bussen!" Då vaknar han banne mig, men det är inte snällt att väcka hjärtat så på det sättet så det händer inte så ofta. Om vi inte är jättejättestressade.

Idag vaknade han tio minuter innan vi skulle bege oss mot dagis. Men som tur var så var jag klar med allt mitt så var bara att klä på honom och sen gå. Han var lätt och lämna på dagis med. Han hittade en traktor så han hade inte ens tid att vinka till mig.


Såhär såg det ut utanför mitt fönster i morse.

       

Av Debora Persson - 4 april 2011 21:14

Idag lider jag mest av en fruktansvärd huvudvärk så ligger och gottar mig bland barnafödande kvinnor och nyfödda små gullebebisar på tv4!


Denna veckan ser inte ut som vanligt eftersom de flesta i skolan tillbringar veckan i Hamburg. Vi som valde att stanna hemma pysslar med annat.

En så kallad Hemmavecka.

Idag har vi varit ute och "hittat konst i naturen"

Lite lågstadie sådär. Men men det är rätt slappt.

I morgon ska vi titta på film om Picasso och hans liv eftersom vi på onsdag tar och beger oss till Louisiana i Danmark för att glo på konst, bland annat då Picassos verk.


För övrigt så har jag tvättat idag. Mannen bokade fel dag så det blev tvättid för mig istället idag. Och kors i krösamos vilken skillnad det var när man kom in i torkrummet! Stora fläkten som stog där innan var från medeltiden och idag stod där en splirrans ny fläkt så förhoppningsvis så är det inga mer problem med blöt tvätt!


Nä, en huvudvärkstabblett och sängen blir det nu!

Av Debora Persson - 3 april 2011 20:03

Jag har alltid älskat Maximilians fina små guldlockar i nacken.

Problemet är ju dock att han alltid får mat i håret och så blir det tovor och vi har vattnat honom med balsamspray varje dag så håret har varit i ordning.

Idag kom Oskar med sin rakapparat eftersom mannen skulle hjälpa honom klippa sig i nacken.

Det sved fruktansvärt i mitt hjärta när jag faktiskt gick med på att klippa av hjärtats små hjärtelockar!

Usch vad det sved i hjärtat! Maximilian gillade inte heller att bli klippt, visserligen för Oskars rakapparat lät som om det vore traktorrace inuti den så han blev nog mest rädd för allt oväsen. För han gillade nog frisyren när han var klar. Han gick med sin kam och kammade sig i håret. Han verkar nöjd iallafall! ♥

  Men jag måste faktiskt säga att jag är jätte nöjd med Maximilians nya frisyr!

Allt hår rök ju inte och han är jättefin nu med lagom hår. Jag trodde faktiskt inte jag skulle bli så nöjd som jag blev. Dock så saknar jag lockarna redan jättemycket men jag vänjer mig. Förhoppningsvis växer det kanske ut nya lockar?;)

 

Fick ingen jättebra bild på nya frisyren, så en bättre bild får komma senare:)

 

Av Debora Persson - 3 april 2011 19:30

Idag var vi ju i stan och mötte Maximilians farmor, farfar och faster. Vi var i Tivoliparken och myste. När vi kom dit och skulle packa ut oss så gick inte bagageluckan att öppna så vi fick bli utan vagn till Maximilian. Vi började med fika, som Maximilian inte alls var intresserad av utan han ville springa runt och mata ankorna istället så efter fikat begav vi oss mot ankorna. Som tur var så fick karlarna upp bagegeluckan så Maxentaxen fick åka lite vagn.

Han var så glad och älskar verkligen att mata ankorna!

Efter att allt bröd var slut så gick vi mot Naturum och tittade lite innan vi begav oss hemåt igen.

Det var iallafall en trevlig dag och Maximilian är glad över sina presenter han fick idag. Boken med bussen är väldigt uppskattad! :D


                   

Av Debora Persson - 3 april 2011 12:16

Mitt lilla gull satt och tittade på barnprogram nere på golvet innan.

Varför han satt på golvet vet jag inte. Vi har en soffa, två fåtöljer och sen har han själv en egen fåtölj och en saccosäck men jag tror det var för att filmerna låg på golvet och då kunde han pilla på dom i smyg. Han har blivit expert på att riva sönder filmfodral så därför får dom åka ner i  källaren i stället så vi har några hela filmer kvar;)

Iallafall så hittade vi honom sovandes på golvet en stund senare. Han måste varit så trött att han inte orkade resa sig upp och lägga sig i soffan.

  Nu ska vi iallafall strax in mot staden och möta upp Maximilians farmor, farfar och faster.

Vi ska fika, gå en sväng och mata ankorna hade vi tänkt.

Sen har mannen bråttom hem eftersom det är fotboll idag igen. Vad jag ska göra? Jo, jag ska tvätta. Såklart bokade mannen tvättiden så kan tänka mig att han bokade in den perfekta tiden när den livsviktiga fotbollen är... hm..

Av Debora Persson - 2 april 2011 14:17

Idag har vi klickat hem lite sommarkläder till min älsklade lilleman.

Det blev ett par chinos, en sjkjorta, basketskor, en  keps, ett par shorts, en scarf och fyra t-shirtar. Och så en väska till mig med såklart. Som tack för besväret liksom;)

Sommarkläder behövs eftersom han börjar på ny klädstorlek nu. 92 som kommer gälla i sommar. Men trots allt har han änd kunnat använda vissa 74:or och 80:or fram tills nu. Han använder fortfarande mycket kläder som vi köpte för ett år sedan men nu börjar han växa ur dem..

 

Av Debora Persson - 2 april 2011 08:14

Go´morrn.
Igår lovade jag min trötta son att han skulle få sovmorgon idag. Han tycker det är lika jobbigt att stiga upp på vardagarna som jag tycker.

Jag vaknade och steg upp för en jalvtimme sen ungefär. Men mina pojkar sover faktiskt fortfarande.

Jag ska passa på att gå igenom lite bloggar och annat nu medans jag är ensam vaken. Sen blir det full rulle när killarna vaknar.

Idag har vi massor av nytta inplanerat. Städning, storhandling och så ska mannen säkert glo på fotboll med kan jag tänka mig.



Mammas gull

 

Av Debora Persson - 1 april 2011 20:45


Kanske detta skulle vara något att göra till hösten?

  Jag har fått hem ansökningar och ska nog söka in där. Helst vill jag ju hitta ett jobb men om jag inte skulle hitta något så skulle denna utbildningen faktiskt kunna vara något.

Friskvård/Hälsa/SPA

Man läser Klassisk massage, SPA terapeutiska behandlingar, Humanpsykologi-inre hälsa, Hälsopedagogik, Hälsovägledning, Kostens betydelse, Planera, genomföra motionsprogram, Fritidens betydelse, Motion och datakunskap.

Ingår även 6 veckors praktik och utbildningen är på 40 veckor. Känns lite som om det hade varit något faktiskt. Kan ju söka iallafall och bestämma mig senare.



♥Ikväll blir det extra mycket kärlek till min son för jag älskar honom nått så fruktansvärt mycket. Han har varit ledsen idag så extra mycket kärlek till honom.

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards