♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 21 mars 2011 09:37

Feet sovmorgon var det idag ja.

Njae, 07.15 fick jag en stor puss av lilleman som inte längre ville sova:)

I vanliga fall börjar jag 10.30 på måndagar, Men idag startar vi inte förrän 12.40 Så nu är lilleman lämnad på dagis och jag ska hinna plugga lite innan jag beger mig av.


Min skönhet innan dagis idag.

 

Igår hade vi ju besök här hemma. Nadia var här och myste med oss hela dagen. Hon åkte hem vid 21 och sen var det BB som gällde innan vi gick och la oss. 

Ny vecka nu iallafall, skönt! Vi hoppas våren kommer denna veckan och inte en droppe snö, tack!

Min snygging igår!

  

 

                  

Nahej, plug goch frukost nu kanske?

Av Debora Persson - 20 mars 2011 21:23

Hela dagen har vi spenderat med underbara Nadia som varit här på besök.

Hon åkte hem för en liten stund sedan. Jag och mannen sitter och glor på Big Brother och ska snart lägga oss och sova. Mer uppdatering i morgon för då väntar en feeeeet sovmorgon innan skolan. Tjaoo!

Av Debora Persson - 20 mars 2011 12:25

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.

  Någon som jag umgås väldigt mycket är ju självklart min käre sambo såklart. Konstigt vore annars. Det mesta gör vi tillsammans. Och har gjort i snart i 5 år.

Av Debora Persson - 20 mars 2011 12:15

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.

Av Debora Persson - 20 mars 2011 09:50

Idag väckte vår prins oss runt 07.15 så det var bara till att stiga upp :)

Frukost och dr.Phil i soffan såhär på söndagen.

Alltid när jag sov hos mamma innan så var det alltid dr.phil på morgonen.

Man steg upp och gick upp och la sig brevid mamma i deras runda säng och tittade på Phil tillsammans innan frukosten var klar. Så gjorde jag varje gång det var övernattning där som gällde.

Nu blir det inget sånt mer. Inte på länge iallafall...


Idag kommer kanske Nadia på besök till oss. Isåfall kastar jag ut mannen så vi umgås själva. Han får åka hem till Oskar under tiden:)

Och så ska jag plugga plugga plugga med om jag hinner med det.


Nu maxar vi musiken och sätter igång med att plocka i ordning här hemma.

Kör lite disco. Det behövs.

Av Debora Persson - 19 mars 2011 22:15

Hemma från en jättebra dag i blekinge.

Det har varit lugnt och skönt.

Är som sagt ovan att hälsa på mamma i en liten lägenhet. Inget man är van vid direkt... Men det gick hur bra som helst:)

En liten stund efter att mamma och Karin åkte hemifrån  

(som jag skrev i inlägget under) så kom Göte hem. Han fixade med sitt ett tag och Maximilian somnade aldrig så vi gick och lekte istället.

Maximilian hade med sitt fiskespel så vi satte oss sen inne i köket hos Göte och spelade. Mamma kom hem sen. Utan Karin men istället hade hon hunden med sig hem.

Maximilian har aldrig haft problem med Biros innan men idag var han livrädd för hunden.

Mamma var med oss och spelade fiskespelet och mitt i spelet däckade Maximilian i min famn.

I ena handen höll han fiskespöet och andra handen en fisk. Snacka om trött!

En stund senare kom mannen och vi stannade en stund till innan vi begav oss hem. Maximilian somnade på vägen hem  

(han sov inte alls länge innan han vaknade hemma hos mamma)

och sover fortfarande. Pojken har ju inte sovit på hela dagen i stort sett så han sover antagligen hela natten nu.


Maximilian hjälper till att byga Pippihuset alla barbarn fick.

   

  Stentuffing!           Tittut!  Fick en traktor av mormor

Trött liten herre?!

   

Maximilian & Göte

   

Efterrätt, ministrut till en miniman

      Mitt ögongodis!      

En trött fiskare!

  Orkar inte mer...

  zzzzZzzz

 

ZZZZZzZZZZ

 


 

Fiskespö och fisk i handen..

 

Göte hade kunnat gräva fram en del foton som trots allt gick att rädda. Vattenskadade och rökskadade.

Men denna gamla bilden är på Algot när han var liten. Tror det var när han firade sitt 2årsdag i Thailand. Men ser ni GULDLOCK? Herregud vad gulligt! Och helt kritvit i skallen!

  Och ett kort på småbröderna när de äter glass. jösses vad sött.  

Av Debora Persson - 19 mars 2011 17:22

Vi är hemma hos mamma nu, jag och Maximilian.

I Norje.

Vi ligger inne på Algots och Kalles rum och tittar på teletubbies. Väntar på att en trött herre ska somna eftersom han är dundertrött.

Algot är i Malmö med en kompis.

Kalleponken är i Jönköping hos en kompis.

Karin är här, hon jobbar denna helgen så sover hos mamma men nu är både mamma och K uppe vid huset och matar djuren. Göte kom nyss hem, han har varit uppe vid huset.


Det känns konstigt att vara hemma hos mamma men ändå instängd i en lägenhet.

Huset finns inte kvar. Det är trångt här.

Mamma har iallafall köpt hem leksaker till barnbarnen så de har något att göra när de är här och hälsar på.

Har även hjälpt mamma att hänga upp gardiner så det blir lite hemtrevligt i deras tillfälliga lilla bostad.


Kan fortfarande inte fatta att huset brunnit ner för dom.

Svårt att förstå.

Av Debora Persson - 19 mars 2011 08:15

Vad jag har varit osocial här inne denna veckan!

Får det bli ändring på men det har varit galet mycket att stå i just nu.

Och så kom det mer snö, då blir man bara deprimerad.


Vilken bra början på helgen!

Oftast när Maximilian kommer hem från dagis så är han så trött att han somnar direkt när han kommer hem.

De senaste dagarna har han inte gjort det vilket betyder att han somnat tidigare på kvällen.

Igår var jag så pass trött på eftermiddagen så skulle ta Maximilian och gå och lägga oss en stund. Men det ville ju inte Maximilian så det blev ingen vila inte;)

Så min lilla älskling somnade klockan 19.00 igårkväll. Vi trodde knappast att det skulle vara för natten. Men det gjorde han!

Så vi åt tacos själva jag och mannen. Tittade på tv på och avslutade kvällen med Big Brother.

Tittar ni på Big Brother?

Vad är det för folk där inne egentligen?

Katerina ska vara kristen lärare?- Hon svär värre än någon annan och beter sig knappast som en lärare. Herregud, om mina barn hade haft henne som lärare så hade jag bytt skola.

Roza, likadant, jag hade aldrig satt mina ungar på hennes dagis.

Undrar om man får ett normalt jobb efter man varit där inne.


Maximilian sov under natten, vad jag vet iallafall. Jag är svårväckt och jag sov bra. Men han låg brevid mig när jag vaknade i morse så han har iallafall vaknat till.

Han sov i 12 timmar mitt lilla gull. Från 19-07! Det är inte ofta det händer och det har inte hänt denna sidan jul iallafall:)


Nu blir det strax frukost för vår del och sen ska vi göra oss i ordning för dagsutflykt till blekinge. =)

Skönt att det är så fint väder ute idag så man kan vara ute en del! Inte ett moln på himlen! Herregud vad underbart! Får hoppas att snön försvinner snabbare än kvickt nu!


Hittade en gammal bild på mig och David. Ingen aning om hur gammal den är. -88, -89 kanske? Två kladdfisar iallafall. :) Efter frukost?  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards