♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 23 mars 2011 19:45

Onsdagar är som sagt den värsta dagen på hela veckan.

Morgonen började med total stress, Maximilian ska vara på dagis 07, och strax därefter ska jag ta bussen. Vi var inte på dagis förrän 07.15 Trodde det skulle bli jobbigt att lämna Maxen idag men som tur var så var det inga problem alls. Så fick lämna Maxen och dumpa hans ytterkläder på fel avdelning så jag kunde hinna med bussen.

Hungrig var jag med men hann inte göra frukost att ta med till skolan så fick klara mig utan.

Många och långa lektioner idag och huvudet värkte. Tillslut snurrade det i hela skallen på mig och så var jag så fruktansvärt trött att jag hade kunnat somna stående.

Tillslut slutade vi och jag satte mig på bussen hem. Bytte buss i stan. Jag ogillar att åka buss varje gång jag sätter mig på en. Bussen var i stort sett överfull så jag fick sitta bakochfram. Framför mig- mot mig satt en liten man och petade i näsan hela vägen  hem. Men innan vi lämnat stan så såg jag i ögonvrån att någon därute, i en annan mötande buss satt och vevade med armarna. Kollade dit och där satt min lillasyster glad i hågen och vinkade för kung och fosterland. Kanske inte så kul som det låter men situationen var faktiskt väldigt rolig. Jag satt ändå och tänkte på henne eftersom man nästan åker förbi där hon bor. Samma sak med henne, hon satt och tänkte på mig när vi såg varandra.


När vi kommit halvvägs hem så stannar bussen mitt i en korsning (jag hade 5 minuter kvar innan jag egentligen skulle hämta Max på dagis) sen står bussen och öppnar dörren, stänger dörren osv. Tillslut ropar chaffisen att bussen är sönder och alla får gå ut. Snacka om bilkö bakom bussen!

Som tur var så kom där strax efter en ny buss och man kunde komma hem tillslut. Sen som sjutton till dagis med.


Guuu vilken dag!

Av Debora Persson - 23 mars 2011 17:38


 

"Jag tävlar hos mammatillknut om ett presentkort värt 150kr från CB kids,

tävla här du oxå!"

Av Debora Persson - 22 mars 2011 21:08

Jag var tusenprocentigt säker på att jag skulle få betala tillbaka på skatten denna gången men tji fick jag.

Jag kan inte med det där med betala räkningar och e-legitimationer och allt det där så jag kollade fel först. Trodde jag skulle få tillbaka 313 kronor.

Men glad i hågen för att slippa betala tillbaka.

När mannen kollade så såg han annat. Jag får tillbaka MYCKET mer än så:)

Och mycket mer än mannen! :)

Sommaren är räddad och blir det som planerat så blir det Öland i sommar:)


 



  

Och ni som inte har lösenordet till mina lösenordsskyddade inlägg så får ni be om det så kanske ni får det!:)

Av Debora Persson - 22 mars 2011 19:37

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.


  Idag blir det en bild på någon i min familj. Jag tar en bild med NÅGRA i min familj istället. Denna bilden visar min käre pappa och farfar samt mig själv och min älskade pojk. Bilden togs i sommras i Kristianopel,

4 generationer blev det här. Jag gillar denna bilden.


Av Debora Persson - 22 mars 2011 11:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Debora Persson - 22 mars 2011 08:28

God Morgon!

Idag är det hemmadag som gäller. Ledighet gillas skarpt. Var dock uppe med tuppen iallafall eftersom Maximilian ska vara på dagis 07.00 och dessutom så fick jag starta dagen med 4 maskiner tvätt så springer upp och ner till tvättstugan nu med.

Idag ska ju Maximilian på utflykt, de ska åka buss så snacka om att min lilla herre kommer bli överlycklig när han inser att han får åka buss! :)


Har precis kollat på BBreprisen nu och ska ner till tvätten strax igen. Sen är det dags att plugga gärnet! :)

Festligt med BigBrother är när Rodney trillar och får ett jättemärke vid revbenen och de andra tror att han brytit revbenen och säger till honom att inte röra sig. Då reser han sig upp och svarar "i´m a rockstar" och går ut.

Av Debora Persson - 21 mars 2011 19:58

Idag blev det en kort dag i skolan. Jag åkte dit och höll mitt "tal". Alla skulle hålla ett femminuterstal om vad vi ville. Och jag som hatar att stå och prata så inför folk, men eftersom vi bara var åtta stycken så gick det faktiskt okej. Folk struntade väl att komma idag eftersom vi ändå började så sent och hade bara i stort sett en lektion.


I morgon är vi lediga med har massor av plugg ändå. Så i morgon ska jag få massor gjort hade jag tänkt.

Maximilian ska på utflykt hela förmiddagen med dagis så han får nog en rolig dag i morgon. Hoppas dom får fint väder med bara så de slipper vara ute i kasst väder. Då är det ju inte roligt för barnen.


Jag ska inte ropa hurra än, men det verkar som om Maximilian har ändrat sina sovvanor helt själv nu sen den senaste veckan. När han har kommit hem från dagis har han själv valt att inte somna när han kommit hem från dagis. Även fast han varit välfigt trött så har han inte velat somna. Vilket är bra för då somnar han desto tidigare på kvällen och får mer timmar till sin skönhetssömn. ;)

Men inte ropa hurra än för det ändras väl närsom antar jag.


Nu har vi precis ätit middag och jag ska natta min lilla prins nu som absolut är övertrött.

 

Av Debora Persson - 21 mars 2011 18:15

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.


  Den andra bilden ska vara en på mig själv.

Bilden är tagen hemma hos mamma den 6/2 när Algot & Göte hade födelsedagskalas.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards