♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Debora Persson - 10 januari 2011 13:17

Usch vilken slappedag det är idag.

Maximiilian har precis tagit en powernap och sitter nu i sin lilla blå fåtölj och tittar på tecknat. Jag har precis ringt både tandläkare och körskola.

Vi fick en tid hos tandläkaren i morgon. Ringer man och anmäler så som jag gjorde så vill de ändå titta för att kunna dokumentera det till senare om det skulle bli något då.

Körskolan ringde jag sen och anmälde oss till handledarkursen. Jag kommer ha två handledare när jag kör hemma. Ska köra med både mannen och Oskar :)

Så om ca två veckor är det dags för kursen :) (25/1). Ska bli riktigt roligt att sätta igång med detta nu!

Av Debora Persson - 10 januari 2011 09:00

God morgon!

Måndag i dag, ny vecka äntligen.

Förra veckan var ingen direkt hit med magsjukor och annat tråkigt.

Nu kör vi på ny kula och denna veckan kommer förhoppningsvis bli mycket bättre!

Vi hoppas på det bästa!

Skolan och dagis drar igång igen så nu kan vardagen infinna sig lite mer.

De rutiner vi har kommer tillbaka och Maximilian den sjusovaren kan inte sova bort halva dagen bara för han är morgontrött.

Undrar hur det blir när han är 15 år..

Kan tänka mig att han kommer bli som min bror.

Man kan skrika honom i örat i en kvart och ändå sover han som ingenting har hänt.

Får se vad som mer händer denna veckan.

Igårkväll bestämdes dejt med min b ä s t a v ä n  på fredag.

Och på kvällen kommer hennes karl med och då blir det middag och annat trevligt.

Helgen hoppas vi på att min käre far och Suss kommer hit.

De skulle kommit i helgen som varit egentlilgen men vi hoppde det pga magsjukorna.


Dagens planer blir att ringa en del samtal.  

T a n d l ä k a r e n  för Maximilians del och k ö r s k o l a n  för att boka handledarkurs så vi kan börja övningsköra snart :)

För övrigt kommer det bli en massa plock som vanlig. Ner med julgardinerna, stryka de nya gardinerna och upp med dem.

Nu får gärna våren och värmen komma!


N u  s k a  j a g  v ä c k a  m i n  l i l l a  ä l s k l i n g !

      

Av Debora Persson - 9 januari 2011 17:36

Nyss hemkommna från lillasyster & Khaled. Jag & Maximilian var där och fikade, massor av citronmuffins som jag hade önskat :)

Efter ett tag så begav vi oss mot Andy´s Lekland. Khaled skulle inte följt med oss först men vi fick med honom tillslut. :)

Det var mest Khaled & Maximilian som röjde runt och lekte tills svetten rann på dem.

Så fort vi sen satte oss i bilen när mannen hämtade oss slockande Maximilian så han var verkligen kalastrött! Han fick leka av sig och det tyckte han var jätteroligt. Och leka med Khaled är inget han gör varje dag heller så det var roligt för honom :)

Har iallafall varit en trevlig dag! :)


Jag & Maximilian

  Lek i tunneln gillas!

 

Khaled och Maximilian!

 

Fikadax!

 

Åka kana med Khaled!

 

Karin, jag och Maximilian!


Karin hade lika kul som alla andra barnen :)

 

Studsmattan

 

Maximilian inne på studsmattan

 De tre barnen ;)

 

Av Debora Persson - 9 januari 2011 12:35

Snart beger jag och Maximilian oss till lillasyster för fika. Blir antagligen att vi drar bort till leklandet med så den lille mannen kan leka av sig lite nu innan dagis börjar. Är egentligen inte sådär f ö r  leklandet i dessa tider då det är en miljard barnbacilusker som yr under det taket men vad gör man inte? Min pojk har ju inte lekt någonting under lovet i stort sett. Har det inte varit fullt upp med jul och nyår så har vi varit sjuka.

Idag ska min pojk få leka! : )


Av Debora Persson - 9 januari 2011 09:00

God morgon!

Söndag idag och pojkarna sover fortfarande. Idag är det fotboll som mannen ska glo på såklart, lillasyster har bjudit hem oss på fika så det blir väl jag och Maximilian som åker till henne och fikar medans mannen glor på fotboll.

Kom på att vi faktiskt har prov nästa vecka med så m å s t e hinna plugga på det med. Vem fanken är så smart och sätter ett naturkunskapsprov direkt efter ett jullov? Är ju inte meningen man ska råplugga när man är ledig direkt..


Nu ska jag snart väcka mina två sömntutor så det kan bli någon fruskost i detta huset. Jag är skithungrig och magen kurrar på mig alla redan:)


    


Av Debora Persson - 8 januari 2011 20:00

Far och son går knappt att skilja på nu för tiden. Vart pappa än går ska Maximilian med dit där pappa är. Lämnar pappa rummet så blir Maximilian ledsen och ska självklart följa med.

Det är verkligen pappas pojke! :)

En redig pappagris är vad han är. Och jag får inte komma i närheten av pappa för då blir han ursinnig eftersom det är "hans" pappa :)


   

 

Av Debora Persson - 8 januari 2011 15:17

Först var tanken att vi skulle åka till Tivoliparken för att gå en runda idag men när vi såg hur det såg ut där ute så struntade vi i det. Det är massor av vatten ute och allt håller på att smälta. Och att gå i parken då var inte så lockande direkt..

Åkte hem till Oskar med muffins och fikade istället. Och så var det skidor på tv som pojkarna skulle glo på.

När vi kom bort till Oskar så stod Maximilian i hallen och plötsligt föll han framlänges och slog sig  i munnen. Han blödde en hel del i övre delen av munnen men vi fick inte se för han vägrade att öppna munnen. Slutade visserligen blöda efter en stund och det såg inte ut som om han skadade tänderna men får ändå ringa och anmäla det hos tandläkaren på måndag ifall det skulle vara något.


 

 

Av Debora Persson - 8 januari 2011 11:34

Glöm inte att rösta på Maximilian!


http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38321


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards