♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 18 februari 2012 11:25

Min älskade trollunge 


  


   

Av Debora Persson - 16 februari 2012 19:13

Jag occh Vilmer är hemma själva och myser, mannen och Maximilian begav sig till Mörrum för att glo på fotboll. De fick inte titta här hemma för mig. Herregud, det är ju så mycket sport hela tiden så någon måtta får det banne mig vara. Idag är det fotboll på tvn, i morgon är det fotboll "live" som de ska åka och glo på. Det var tydligen MFF som spelade här borta så karlarna ska ju givetvis glo på det. Och på söndag är det hockey de ska åka och glo på.


Varenda gång mannen startar en mening såhär "...du, på söndag är det...."

då vet jag att det är antingen fotboll eller hockey.

Och varje gång är dessa matcher fruktansvärt livsviktiga som man bara inte kan missa!

Och häromdagen så sa han "....du på söndag är det hockey...."

Jojo, då sa jag att jag med borde göra något som jag tycker är roligt, ska skaffa mig en taskig hobby eller något.

Då sa mannen att jag kan ta Maximilian med mig och åka hem till min mamma och rida på hennes hästar.?.

Menar verkligen karln allvar?!

Ska jag rida på en häst? Nej, skulle inte tro det va.. Nä, det var inte rikitgt det jag hade tänkt mig direkt...


Känner ni igen herren?

Han klippte sig igår, sist vi klippte honom satt han inte alls stilla så nu var håret så ojämt att vi var tvugna att ta bort allt för att få lite ordning på frisyren! ♥

   


Av Debora Persson - 15 februari 2012 09:27

Efter bvc igår åkte vi och hämtade Maximilian på dagis.

Han ville inte följa med mig, han drack kaffe och fikade med Tyra och hade absolut inte tid att åka hem. Han bjöd in mig på fika och passade på att bajsa med så det tog en stund innan vi kom därifrån.

Åkte hem till barnens farmor och farfar för att hälsa på en stund och fika lite.

Vid 17 åkte vi hem till mamma. Det tog inte lång tid innan Maximilian ville bada.

Av med kläderna och ner i badkaret. Precis innan vattnet nått bubbelhålen tryckte Algot

("vad är det här för knapp??")

på start så vattnet sprutade i hela badrummet. Det tyckte dock inte Maximilian var så festligt och gillade inte bubblorna så mycket efter det.

Men roligt var det att bada ändå. Han flög runt i badkaret som en riktig vilding. "SIMMA MAMMA! SIMMA!".

Pojken ville inte gå upp ur badet så jag vet en som längtar till vi får badkar igen!


         


Till middag blev det hemmalagade hamburgare och till efterätt blev det semlor.

Vi stannade väl till 21.30 ungefär och när det var dags att åka hem hade det kommit sjukt mycket snö! Vi kom inte upp från backen hos mamma utan gled först ner i diket och sen hamnade vi på gården igen. Göte fick komma ut och putta på bilen då backen hade blivit något av en isbana.

Fick köra pissakta hem då man knappt såg någgonting på vägen. Plogarna hade inte varit ute och skottat undan snön heller så man såg inte vart vägarna gick ens en gång.



Av Debora Persson - 13 februari 2012 21:22

I eftermiddags kom min käre far och farbror Thomas och hämtade våran bil så den kan lagas.

Med sig hade de en bil vi kan låna för ett tag. Denna är större så det blir lite enklare än den vi lånat av mannens mormor. Den bilen har ahr bara två dörrar så det har varit lite knepigt när man skulle in med barnen med.

Vi saknar vår bil iallafall så vi hoppas våran bil inte är för bråkig att ha å göra med.

Tyvärr hade pappa och Thomas lite bråttom och hann inte stanna så länge men de hann med en snabbfika iallafall.

Och Vilmer fick present, en dress med hängselbyxor och en body, hann inte ta kort på den. Och Maximilian fick lite pengar att stoppa i sin sparbössa. :)

Och som vanligt sov Vilmer så han var inte särskillt social mot sin morfar heller idag. ;)

Men Maximilian var glad att träffa morfar igen!! :)


Efter att pappa och farbror åkt så har vi bara tagit det lunt.

Mannen åkte och lämnade tillbaka bilen till sin mormor och Maximilian har myst på sitt rum medans jag och Vilmer myst i vardagsrummet.



Lillepyret sover som godast med snutten i ansiktet.

 


Resten av kvällen blir det soffmys.

I morgon ska Maximilian upp till dagis och vi ska till bvc med Vilmer. På eftermiddagen blir det ett besök hos mannens föräldrar och senare åker vi hem till min mamma som bjussar på hemmalagade hamburgare. Och så ska Maximilian bada lite bubbelpool. Varje gång vi varit hos mamma har han velat bada men då hade inte varit läge och eftersomm vi inte har badkar för tillfället får han bara nöja sig med dusch här hemma så i morgon tänkte vi att killen självklart ska få bada ju! ;)

Av Debora Persson - 13 februari 2012 18:45

Ett besök på barn-och ungdomsmottagningen var bokad idag för Vilmers del.

Vi har ju väntat i fem veckor på detta besöket då vi på BB upptäckte det han har på benet. Det syns ju knappt utan det det bara känns.

Vi fick komma in till doktorn direkt.

Vilmer vägdes och passade på att bajsa två gånger.

Doktorn undersökte honom och kollade på benet.

Han sa att det bör vara ett födelsemärke han har på benet.

Oftast är ju födelsemärken bruna eller iallafall lite mörkare men det finns även hudfärgade som Vilmer har.

Eftersom det inte syns så kan man inte dokumentera med foton sa han men det ska iallafall följas upp på bvc och även när läkaren är på besök på bvc i fortsättningen så vi har lite koll på det ändå.

Tur det bara var ett födelsemärke och inget annat som kunde varit allvarligare.


När det gällde Vilmers lilla mage och mjölken så har han ju blivit bättre i magen och då ville läkaren att jag skulle fortsätta avstå från mjölken så mycket jag bara kunde och det betyder då att jag ska börja äta kalktabbletter varje dag så både jag och Vilmer får i oss det vi behöver.


Annars såg allt fint ut med vår lilla herre och vi kunde lämna sjukhuset.

Vi åkte till Mörrum för att hämta Maximilian som lekt hemma hos sin faster.

De hade varit ute och lekt i snön, åkt pulka och varit på lekplatsen. En nöjd kille med andra ord! Vi stannade kvar hos faster en stund och fikade. Vilmer sov hela besöket så det blev inte mycket pussande med honom direkt.

Maximilian slog på nosen då han trillade ner från stolen när vi fikade.

Hela näsan är röd på honom. Två minuter senare trillade han ner igen men då med bakhuvudet före istället. Maximilian otur för hjärtat.

Men lekt och haft roligt hade han iallafall haft för det tog inte två minuter i bilen förrän han hade somnat!


     

Av Debora Persson - 13 februari 2012 06:35

God morgon!

Kom inte i säng förrän vid 24 i natt och är uppe nu, sitter i soffan och myser med Maximilian som håller på att vakna till.

Läggdags sent och varit uppe och matat Vilmer i natt och sen upp vid 06 så är rätt trött kan man säga..

Idag ska iallafall vi till läkaren med Vilmer och under tiden ska Maximilian hem till sin faster och leka.

Om ungefär två timmar ska vi vara hos doktorn så nu ska vi äta frukost, mata den lilla prinsen, klä på oss och lämna Maximilian i Mörrum innan vi åker in till sjukhuset.

 

Igår var ju Danne hos oss hela dagen.

Maximilian var toknöjd med att ha en kompis på besök som lekte med honom. Från att ha följt med på gympan och lekt där och sen följt med och åkt pulka i backen och lekt hemma. Så fullt upp hade Maximilian! Så medans alla pojkarna lekte igår så kunde jag passa på att packa och plocka lite medans Vilmer sov.

Av Debora Persson - 12 februari 2012 09:58

Söndagar betyder ju gymnastik för Maximilians del.

Idag stannar dock jag och Vilmer hemma medans Maximilian, mannen och Danne är borta på gympan och leker.

Vilmer är duktigt förkyld så vi vilar hemma istället. Men Maximilian hänger inte läpp för det. Danne följde ju med istället!:)

Han har nu laddat hela morgonen för detta!

Och sen efter gympan så är han ännu mer laddad för pulkaåkning, så mycket snö som kommit i natt har vi inte sett denna vintersäsongen!

Och mer kommer det. Det snöar på för fullt ute nu! För min del känner jag dock att nsön lika väl kunde varit. Har den inte kommit hittils hade den inte behövt komma alls tycker jag. Men Maximilian är glad och det är väl huvudsaken!♥♥

   


 

Av Debora Persson - 8 februari 2012 20:02

Maximilian var hemma från dagis idag med men i morgon får han åka och leka med sina kompisar igen eftersom han inte snorat och hostat idag så nu har han nog vilat upp sig tillräckligt. :)


Maximilian pratar ju mer och mer och för barje dag kommer det nya ord ur munnen på honom.

För ett tag sedan blev jag rätt chockad när han kläckte ur sig "fitta" lite argt. Jag frågade vad han sa och han upprepade "fitta". Han lät förbannad och han stog och försökte flytta på sin stol så han kunde räcka upp och tända lampan. Det tog ett tag innan jag förstod att det var FLYTTA han sa. Han sa till sin stol att flytta på sig helt enkelt.

Häromdagen kläckte han ur sig "fiifaan". Inte heller detta är något fult då han faktiskt menar FLYGPLAN!

Tänk så knepigt det kan bli när små barn ska prata! :)


    


"Mina Päon"

     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards